כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

כרם היה לחיים

הזמר חיים משה סוגר מעגל ומארח את יוסי "דקלון" לוי וסגיב כהן במופע חגיגי במסגרת פסטיבל ראשון לציון, מוצ"ש 07.10.2017, היכל התרבות בראשל"צ. נכח, תיעד, רקד ומדווח – יובל אראל.

סגיב, חיים ודקלון. צילום: יובל אראל

ארבעים שנה חלפו מאז החל חיים משה את דרכו המוסיקלית כזמר שהצטרף לחבורת המוזיקאים שהיוו את להקת צלילי הכרם, פורצי הדרך מהגטו המזרחי של תל אביב אל ליבת המיינסטרים של עמישראל, הצטרפות שהובילה אותו בהמשך להיות אחד הכוכבים המבטיחים והמצליחים בשמי הזמר הימתיכוני עם שורת אלבומים מכובדת, עשרות להיטים שהפכו כבר מזמן לחלק מפס הקול הישראלי בין אם אתה תימני, מרוקאי או דור שני לפולנים, להיטים של כבוד המחזיקים כבר עשרות שנים.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אמש, אל מול אולם מלא עד אפס מקום בהיכל התרבות של ראשון לציון, כשהוא מלווה בהרכב נגנים עשיר שכלל שמונה נגנים וזמרת ליווי, הגיש חיים משה מופע חגיגי ועשיר בלהיטים שהפכו לקלאסיקות, החל מראשית הדרך ועד עתה.

במסגרת המופע סגר חיים משה מעגל כאשר אירח לצדו בחלקו המרכזי של הערב את יוסי "דקלון" לוי, האיש שהביאו ללהקת צלילי הכרם, דקלון הופיע יחד עם סגיב כהן עימו הוא משתף פעולה בשנים האחרונות, לרגעים נדמה היה כי חזרנו לקרן הרחובות ישכון וכנפי נשרים בשכונת כרם התימנים הישנה והוותיקה, לימים של החפלות הסוערות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

שלושה דורות של מוזיקאים, זמרים, ומרקידים מנוסים, הגישו מופע מהוקצע, מוסכל ומלא בחום ואהבה שלא השאיר נפש אחת בקהל משמימה במושבה, כפיים, שפתיים, ידיים ואף רגליים, השתחררו ממקומם והפכו את המופע לחגיגה ארוכה ושמחה של שעתיים תמימות.

מה היה לנו? אוהו, כל הלהיטים הטובים, מימי הקסטות של התחנה המרכזית ועד האלבומים האחרונים – הקולות של פיראוס, אהבת חיי, כל נדרי, זה סימן, נשבע, אמא, התמונות שבאלבום, עוד יום עולה, תן לזמן ללכת, אהבנו, ברחובות העיר, דברי אלי, עיישה, עד סוף העולם, לינדה, תודה, על סף דלתך, ממה אתה בורח, היא לא יודעת, הגיטרה, מהמרחקים, חסידה צחורה, חנה'לה התבלבלה, סורו ממני, האסיר, קול קורא לי במדבר, ועוד…

בקטנה – רקדתי, עניין שאינו מה בכך, אבל איך אפשר שלא, עם כל הצלילים והמקצבים הללו, הטבועים עמוק בזיכרון האישי והקולקטיבי, חיים משה הוא נכס צאן ברזל בזמר הישראלי.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות צילום שילי אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות צילום יובל אראל

וידאו

 

ותוספת אחרונה, מבחר משירי חיים משה, כל האלבומים בספוטיפיי..

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא