כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

לירז צ'רכי – Injah (כאן)

שיר חדש בדרך לאלבום נוסף של לירז צ'רכי המלווה בקליפ, צפו

בשיר החדש שמשיקה השחקנית, הזמרת והיוצרת לירז צ'רכי – כאן או בשפה הפרסית – اینجا – Injah, אותו היא כתבה, הלחינה יחד עם אורי בראונר כינרות שגם הפיק שרה לירז  על תקווה. השיר הנו סנונית נוספת, שניה במספר אחרי השיר  Zan Bezan  בדרך לאלבום חדש – Zan אשר יצא בתאריך 13 בנובמבר דרך הלייבל הבינלאומי – Glitterbeat Records בו חתומים בין היתר אמנים כמה מהשמות המובילים בסצנה הפסיכדלית הטורקית כ Baba Zula, Altın Gün, ואחרים.

כך לירז על האלבום שבדרך – ""Zan" הוא הפרק השני של "Naz". אחרי שסיפרתי את סיפורי דרך שכבות חיי: הדמויות הנשיות במשפחתי שהשפיעו עלי שזורות נשים איראניות מכל רחבי העולם, במיוחד מאיראן, תוך שימוש חכם ב- Naz שלהן … אני מעריצה את יכולתן לבצע שינויים בחיים המושתקים. אשר לאט לאט נחשפים ונגלים. אני שר בזכותן, להן, והיום – איתן.  "Zan" הוא החלום הגדול ביותר שלי שהתגשם. זה תוצאה של שיתוף פעולה עם אמנים איראנים מאיראן ומכל רחבי העולם. כתבתי איתם את האלבום הזה כדי להקל על כאבי הגעגועים. זו הייתה הזדמנות להפוך את הכאב והרצון לבקר בארצם של הורי, הזרה לי, ולאמנות שלי. תודה שנתת לי את ההזדמנות לספר את הסיפור שלי. זה גם שכן, אני יודעת זאת, אוהבת אותכן"

השיר החדש המבוצע בשפה הפרסית מכיל מסרים של תקווה ורומנטיקה על אף קשיים הנחשפים בדרך, על הקליפ אחראים – True Twins שהפיקו קליפים גם למסך הלבן. הנה תרגום של הבית הראשון בשיר לשפה העברית:

כאן

הרוח לא תצא לנו מהמפרשים
הכסף לא יפול לנו מהכיסים
הגשם שירד מחר ישטוף אותנו
השמש של מחר תייבש אותנו
המלח שזריתי לך על הפצעים
ימתיק עוד כמו סוכר , לא עוד מרורים
לא עוד ימים של עצב
די לימים שלא הכרתי את עצמי

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא