כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

כי הבנו מה קרה שם…

להקת מרסדס בנד חוגגת את השקת אלבומה החדש, הרביעי במספר, "מה זה הדבר הזה", במופע השקה כפול המתחיל בליל חמישי וממשיך בליל שישי עמוק אל תוך הלילה, מסיבההההה!!! נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, וידאו – אדוה אראל. 

חפירה – מפגש ראשון של הבלוג עם מרסדס מתרחש לפני שמונה שנים, ארבעה חודשים אחרי השקת האלבום השלישי "זהות" כאשר חברי ההרכב עולים על הבמה המרכזית בפסטיבל אפ טאון בבת ים, אירוע שלראשונה הפגיש את העיר בת ים עם סצנת האינדי שמינדי הפרועה שבדרך כלל מתחוללת בתל אביב, השכנה הוותיקה והגדולה יותר. בשלב מסויים אני מצוי על הבמה כדי לצלם את המוזיקאים עם הקהל העצום המתקבץ במגרש הכורכר ממול, מאן דהוא מצוות הבקסטייג' רומז לי בעדינות שבמקרים כאלו מגיעים עם חולצה ומכנסיים שחורים כדי לא לבלוט, עצה שאני מאמץ בהמשך "הקריירה". 

בליל אמש, שוב עומד מול הבמה במועדון בארבי, מוקף בעשרות, בעצם מאות מעריצים ומעריצות, חלק לא מבוטל מהם לא נולד כשמרסדס בנד החלה את פעילותה בשלהי המאה שעברה, עובדה המוכיחה באופן מובהק כי הנוסחה של מרסדס בנד עובדת מצויין – שילוב  מוזיקלי של רוק גיטרות עם המון Fאנקי, גרוב רוקנ'רול חגיגתי ומעל הכל אישיות בימתית של פרפורמר אדיר, הסולן גל תורן שהפך בשנים האחרונות לכוכב על גם בזכות השתתפותו בסדרות טלויזיוניות מטלנובלות ועד ריאליטי מסעות לצידו של פבלו רוזנברג, הכוכב המוזיקלי הלטיני של ישראל. 

התירוץ למופע הלילי של ערב שישי והיום שלפניו הוא כאמור יציאתו של האלבום החדש, אחד עשר שירים חדשים, חלקם כבר הספיקו להפוך ללהיטים במסלול הרב שנתי שקדם להשקתו, על פי הצהרתה של הלהקה הם מנסים להבין מה נסגר עם העולם הזה, החבורה הפרועה הופכת משבר וחרדה קיומית של אמצע החיים למסיבה צבעונית ומחורפנת. לקהל בעצם זה לא כל כך משנה, המשברים והמחשבות, הם הגיעו כדי לשיר ולרקוד ולחוות את הנוכחות של גל תורן על הבמה. 

בכניסה למועדון בארבי עומד לו יואל, מלך המרצ' כשהוא מחלק לבאים מסכות קרטון בדמות הפרצוף הצבעוני שמעטר את עטיפת האלבום, זהו בעצם צילומו של שמיל, התאורן המיתולוגי של מרסדס, אנשים מתחילים לשוטט במועדון עם המסכה על הפנים או בדרך כלל על העורף, יותר נוח, מאוחר יותר גל תורן מניף את המסכה מעל הבמה, מנסה לשכנע את הקהל לענוד אותה על פניו אבל רובן של המסכות כבר התקמט או נח לו על הרצפה…

הערב ההרכב מחוזק עם נגנים נוספים, עבור מופע לייב, בנוסף לטריו הנוכחי הקבוע הכולל את אורי גת על התופים, יוגב גלוסמן שהוציא בשנה החולפת את האלבום "The Ceiling" לצד עבודתו כמוזיקאי המלווה את עידן רייכל, יוני רכטר, "A-wa" ועוד, בגיטרת בס וקלידים ויונתן גלילה, לשעבר חצי מהצמד "הקרטל" בגיטרה חשמלית, עומד בקדמת הבמה אסף גובר אף הוא עם גיטרה חשמלית, אסף בדרך כלל הוא חלק מלהקת הגולשים "מלכה באיה" ותמיד הפרסונה מאחורי סוכנות "בוק טוק" המנהלת גם את מרסדס בנד, בחלק האחורי מצוי מי שמוכר כבקליינר של פורטיס, משינה ואחרים אבל הוא גם מוזיקאי יוצר בעצמו, חבר בהרכבי האינדי "מורחת לאקום", "ערופי שפתיים" ועוד – אורָן זילברשטיין עם גיטרה אקוסטית, מחשב וקלידים, הרכב מושלם ועשיר שמוביל את הדרך של גל תורן עמוק אל תוך הלילה.

במהלך המופע חברי מרסדס בנד מבצעים חומרים מהאלבום החדש לצד להיטי ענק מאלבומיהם הקודמים, המנוני שירה בציבור של קבוצות הגילאים המגוונות שממלאות את המועדון, מאנשים מאוד מבוגרים (כמוני) ועד בני נוער שיצאו לבילוי של ליל שישי בדרומה של תל אביב.

וכאן טמון הסוד, בעצם כל המופע סובב סביב גל תורן, הוא הכוכב, הוא הדמות האנרגטית ביותר מעל הבמה, הוא האיש שהכל סובב סביבו, הן כשהוא יוצר את האישיות הבימתית והן כשהקהל מכוון ומקוון אליו במשך כמעט שעתיים של מופע עמוס אנרגיות טובות והרבה חשמל מתוק באוויר.

אין זה פלא שאת רגעי הסיום של המופע לוקח גל תורן בקפיצה אל תוך הקהל וצעידה עמוק עמוק עד מרכז האולם חי את הקהל שלו כחלק ממסיבה ענקית.

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

וידאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא