כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אסתר רדא – חסד

אסתר רדא משחררת אלבום חדש שכולו על טהרת השפה העברית, האזינו

אלבומה החדש של אסתר רדא – "חסד" על שם השיר הפותח, הוא למעשה אלבומה החמישי, היוצא אחרי שני אלבומי EP ושני אלבומים מלאים בשפה האנגלית.

האלבום החדש "חסד", שאורכו בדיוק חצי שעה, כולל 8 שירים בשפה העברית שאת רובם כתבה, הלחינה ומבצעת אסתר בהפקתו המוזיקלית של תומר בר, שאף ניגן בפסנתר ותרם קולות שירה. שניים מהשירים הם שירי משוררות צעירות שאסתר אמצה. השיר ״שאלתי מתי״ נכתב ע״י עדי קיסר – משוררת ומייסדת ליין המחאה ״ערס פואטיקה״ והשיר ״מים מתוקים״ נכתב על ידי מנחת הטלוויזיה לוסי איוב.  את השיר ״שיט בנהר״ כתבה והלחינה ענת מלמוד השרה יחד עם אסתר ואת השיר ״יום עובר״ כתב והלחין תומר בר.

לצידה של אסתר ותומר נטלו חלק באלבום המוזיקאים הבאים – ניצן בר בגיטרות, איתמר דוארי בכלי הקשה, יוראי אורון בקונטרה בס, ולצידם רביעיית כלי מיתר שכללה את נועם חיימוביץ בויולה, קרן טננבאום ויוליה קליין בכינורות, נועה אילי בצ'לו.

אין ספק שהמעבר של אסתר רדא ליצירה בשפה העברית עושה טוב הן לאמנית והן וליצירה העברית בכללותה.

את ההשראות למלודיות ולשירים קוטפת אסתר היישר מההשפעות שנקרו בדרכה במהלך עבודתה האמנותית עם שמות כנורית גלרון, אלון אולארצ'יק ויוני רכטר. יש בשיריה החדשים יותר מעצם הקירבה הנוצרת בזכות השפה, יש את המנגינות והעיבוד המשובח המותיר אותך קשוב היטב לכל צליל מעבר להגיית המילים ומשמעותן.

הטו אוזן, יש המון זמן חופשי לעשות זאת, אין לדעת עדיין מתי נוכל לחגוג במופע השקת האלבום הטרי או לפגוש את אסתר יחד עם קרולינה במופע שעליו עמלו השתיים זמן רב. ולכן אסתר תורמת את אלבומה החדש "חסד" כמתנה למאזינים, לחצו והאזינו.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא