כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

אמיר יוסף – חלמתי אותך

מסע בזמן עם אמיר יוסף בשיר אהבה פשוט ומדבק

יש לי ברכב דיסק און קי ובו עשרות שירים ימתיכוניים בהם מנגן בגיטרה יהודה קיסר, כל הקלאסיקות, עם צלילי הגיטרה האופיינית, לוקחים אותי בכל נסיעה למסע בזמן 30 ויותר שנים לאחור. היום אמרו לי – תאזין לשיר החדש של אמיר יוסף, זה שיר שמגיע מהעבר, האזנתי, נדלקתי, השיר "חלמתי אותך" שמבצע אמיר יוסף למילותיו של גל שריג ולחנו של עמוס כהן שגם הפיק מוזיקלית הוא באמת מסע לעבר, אל ימי הזוהר של המוזיקה הימתיכונית לפני שהמיינסטרים גילה אותה ו"שיכנז" אותה לעולם המערבי החומרני.

אמיר הוא זמר צעיר החוטא גם בכתיבה שהחל את דרכו בעולם הזמר לפני כ 8 שנים באירוע קבלת שבת אל מול מניין צופים ומאזינים, אט אט קהל המעריצים הלך והתרחב כשהשמועה עוברת מפה לאוזן, אמיר עלה על דרך המלך והחל להופיע במועדוני מוזיקה מידי שישי בצהריים וממש לפני פרוץ מגיפת הקורונה הוא מילא את מועדון רדינג 3 בנמל תל אביב, רוב ביצועיו הם ביצועי מחווה ללהיטי מזרח מוכרים ובמהלך השנים האחרונות שיחרר גם שירים מקוריים, "חלמתי אותך" מציב אותו במקום טוב כמבצע שבורר את שיריו טוב טוב.

מילותיו של גל שריג ניחנות בתום נעורים ותמימות נקיה, שירתו הצלולה והברורה של אמיר יוסף נותנת נופך אמינות לטקסט והנרטיב, שיר שנועד להשמעה לאהובה. אל כל אלו תוסיפו את העיבוד המצויין של עמוס כהן שהשכיל לשבץ את צלילי הגיטרה החשמלית במה שקרוי הצליל המיתולוגי של יהודה קיסר (למרות שבהקלטה מנגן עומרי זליג אחד מנגני כלי המיתר בסצנה הימתיכונית הכי מבוקש) וקיבלתם שיר שעל פי כל הקריטריונים הגיע במנהרת הזמן היישר משנות השמונים המוקדמות בימים שהתחנה המרכזית הישנה הייתה מעוז הקסטות.

כך אמיר יוסף על השיר החדש עם צאתו – "אם תשאלו כמעט כל מוזיקאי מה הוא אוהב לשמוע הוא יגיד לכם..הכל!! אני אומר שזה כללי והרבה מדי, אולי שמעתם הכל אבל במבחן התוצאה התמקדת בסגנונות מסויימים והם אלה שבלטו אצלך יותר והם אלה שעצבו אותך ואת הכשרון שבך.. והאמת, הרבה זמן שחיפשתי שיר כזה ,שיהיה לי שיר שיזכיר את המוזיקה שעליה גדלתי הן בסגנון הכתיבה והן בלחן וכשזה בא מהבית החיבור יותר אמיתי מתרגש להציג בפניכם את הסיגנל החדש חלמתי אותך ומקווה מאוד שתאהבו ותתחברו כמוני."

ומכיוון שאני לא "מחבב" קליפים שהויז'ואל שלהם הוא טקסט יש גם ביצוע חי (אך ללא הגיטרה…)

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא