כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

קולות מהעידן החדש

המופע של ההרכב Original  Enigma Voices בהיכל התרבות תל אביב, ליל שלישי, 16.04.2019, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, מצלמה שניה – שילי אראל.

ORIGINAL ENIGMA VOICES. צילום יובל אראל
ORIGINAL ENIGMA VOICES. צילום יובל אראל

בשנות התשעים אניגמה הייתה אחד הלהיטים הגדולים של סגנון העידן החדש – The New Age שורת אלבומים רצופי להיטים ובמיוחד שניים שכבשו את העולם כולו, הראשון מתוך אלבום הבכורה – (Sadeness (Part I  שהתבסס על שירת הנזירים הגריגוריאנים וביט שהפך את השיר לאחד מלהיטי רחבות הריקודים, הלהיט השני שסחף היה – Return to Innocence מאלבומם השני. אניגמה הפכה ללהיט הרבה לפני שעידן רייכל הקים את ההרכב שלו שהתמחה במתן במה לווקליסטים רבים ומגוונים.

ORIGINAL ENIGMA VOICES. צילום יובל אראל

לפני תקופה קצרה החליטו אנדרו דונלדס ואנג'ל אקס אשר קולותיהם עומדים מאחורי שירי אניגמה רבים, לחזור ולהתאחד בהרכב חדש  הנושא את השם "הקולות המקוריים של אניגמה" וצרפו את הווקליסטית מלטביה – "פוקס לימה"  ומאז הם מופיעים ברחבי העולם עם השירים שהם בצעו בהקלטות בהיותם בהרכב המקורי, כאשר לצידם הרכב נגנים. הם מגיעים גם לישראל לצמד הופעות, חוברים להרכב נגני כלי מיתר מאשדוד ומבצעים את הלהיטים הגדולים של שנות התשעים.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

אמש היה היכל התרבות של תל אביב מלא עד אפס מקום בקהל הרב שהגיע במיוחד כדי לחזור ולהאזין ללהיטים הגדולים, המופע נפתח עם נוכחותו המרשימה של אנדרו דונלדס שנראה כמו הגרסה המקורית של חברי להקת שבע בימיהם הזוהרים, שאנטי באנטי שכזה עם איכויות קול מרשימות ביותר.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

דונלדס הזמין בהמשך המופע את חבריו להרכב, הזמרת הלטבית לימה פוקס ואנג'ל אקס אשר בצעו, ביחד ולחוד שורה ארוכה מלהיטי ההרכב כאשר מאחוריהם מתרחש תצוגת וי-ארט מרשימה המחזירה את ימי הזוהר של הניו אייג' לקדמת הבמה.

טעימה מהרגעים הטובים שבמופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא