כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

איתמר איזק – Cyber Love

אלבום הבכורה של איתמר איזק, אקא איזקמן - "Cyber Love" הוא מסע מוזיקלי לפסיכדליה מהמינון הנכון

איתמר איזק, או בשמו הבימתי Izakman, הוא יוצר, מלחין ומבצע צעיר, תושב יפו אשר גדל על תרבות אנגלוסקסית עם שורשים מדרום אפריקה, השפה והתרבות האנגלית היוותה את הבחירה המוזיקלית הטבעית שלו.

לפני שנה וחצי שיחרר איתמר את שיר הנושא של האלבום – Cyber Love, אשר לווה בווידאו קליפ, השיר עסק בתווך הדמיוני בין הרשתות החברתיות, הקשרים בין המתחברים למציאות דרך הדמיון. כעת האלבום המלא, אלבום הבכורה הטרי שלו – Cyber Love יוצא לאור והוא כולל תריסר רצועות של שירים שנכתבו, הולחנו ומבוצעים על ידי איתמר איזק בהפקתו המוזיקלית של רועי ניצני, כאן מצליח היוצר להטיס את המאזין 50 שנה לאחור ואף יותר, היישר לימי פריחתו של סגנון הפופ הפסיכדלי שצמח באי הבריטי. בשיריו בוחן איתמר את רעיון החסר, הֶעְדֵר. בכל שיר הוא מגיש נרטיב עצמאי סביב הרעיון כאשר הוא עוטף אותו בסאונד המגיח מזמן עבר, אי שם בין סוף שנות ה-60 או שנות ה-70, אך המילים מתייחסות לעכשיו תוך שימוש בדימויים השאולים מתוך סיפורי אגדות דוגמת כמו סינדרלה, אליס בארץ הפלאות ועוד.

כך איתמר עם יציאת האלבום – "האלבום – סייבר לאב – בחוץ! החלום מתגשם במציאות. האלבום הזה מסכם פרק במסע החיים שלי ואני רוצה להודות לכל הנפשות הפועלות שבלעדיהן זה לא היה קורה, רועי ניצני שהפיק אותי וגישר בין העולם של ה-פנים אל העולם של החוץ ועשה איתי דרך ארוכה שהתחילה הרבה לפני הקורונה. לא מפסיק ללמוד ממך מאן. אדם קליינברג שעבד איתנו באולפן והביא ים אנרגיות וטונות של כייף כמו בימים הטובים. לאבי בנימין שהוא אגדת מוזיקה – תודה על ההשראה והחוויה המיסטית בסטודיו בכלל. ניר מרדן האיש הכי ותיק בהרכב – שהביא אותנו כמו נינג'ה לרמת ביצוע מדויקת יותר משעון שויצרי. גיא סטריער שהחדיר גיטרות בוערות והעיף אותנו למאדים. יוני דויטש על האדיבות ועל הכוונה המלאה שהוא שם בכל תו שהוא מוציא. ליעד ברוידה שחולק איתי דם כחול מהממלכה המאוחדת והביא ים כישרון הלחנה ו-גישה להרכב. אנה בנימין נדזבצקי ששיתפה איתי פעולה, ריעננה את העניינים באנרגיה חדשה והכניסה זוויות חדשות למוזיקה. יוני טיברין שמביא צבע חדש שאני כבר זומם עליו באלבום הבא – מתי נפגשים לכתוב מן? תודה לחיים שמש שגיבש איתי את זהותו של אייזקמן. תודה לזואי רכטר שצילמה ועיצבה ויז'ואלס עוצרי נשימה. לורד שפירא קורנוט על הקואצ'ינג, חוט המחשבה ובחירת המילים. למורן פז המשפחה שלי – שתומכת ומלווה אותי בתהליך. והכי חשוב – אתן/ם.האזנה נעימה – שימו ווליום"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא