כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

מוזיקה על המסך

המחשמלים – שעה וחצי של צחוק וחיוכים

המחשמלים הוא סרט ישראלי בהפקתו ובכיכובו של צביקה נתן שמצמיד אותך למושב הצופה עם מבט שלא עוזב את המסך למעט ברגעים שאתה מתפקע מצחוק, ויש הרבה כאלו, בקטע איכותי!

עלילה:

להקת "המחשמלים" זכתה בתואר תגלית השנה של שנת 1984 עם להיט שאף אחד לא זוכר. מאז היא מתברברת בדרך לכבוש את העולם. 30 שנה אחרי, הלהקה מקרטעת בין חלטורות לוועדי עובדים ובתי אבות. הסולן, הפעם-כריזמטי, מיקי תבל, עדיין בטוח שהוא כוכב. הוא מנהל אורח חיים של רוקר בן 20, חי מהיד לפה וחולם לעשות את זה באמריקה. מיקי לא מפסיק לפשל ולאכזב את חברי הלהקה, את אשתו בנפרד ואת בתו החיילת. אבל בדיוק כשלכולם כבר לגמרי נמאס ממנו, מגיעה הזדמנות מפתיעה וחד פעמית שיכולה להעניק ל"מחשמלים" את הקמבק המיוחל ולהחזיר אותם לתודעה בגדול.

כך פחות או יותר הגדירו משווקי הסרט את תוכנו.

אולם יש כאן יותר מזה ומעבר לכך, כפי שרומזות הכותרת וכותרת המשנה, שעה וחצי של סרט ישראלי מקורי בכיכובן של כמה דמויות מוכרות מעולם המשחק, הבידור והמוזיקה המקומי המחזיקים בצורה מצויינת את העלילה על כל תפניותיה ונרטיביה עם הרבה הרבה שכבות גלויות ואף סמויות של מחוות, הן לסרטים ורגעים מתוכם בקולנוע הישראלי והעולמי, הן במחוות לאמנים ישראלים, זמרים פופולריים שעזבו אותנו והשאירו לנו את הלהיטים המצויינים שלהם.

צביקה נתן, גולש גלים, מפיק קולנוע, שחקן ראשי. צילום ורד אדיר יח"צ
צביקה נתן, גולש גלים, מפיק קולנוע, שחקן ראשי. צילום ורד אדיר יח"צ

בתפקיד הראשי ואף מפיקו של הסרט מצוי צביקה נתן המשחק את מיקי תבל, זמר ורוקר בעל שיער מאפיר שחי בוואן בחצר מתחת לדירת פרודתו ומוביל להקה המתנהלת בין הופעות במלון נופש בסגנון בית הבראה לבין ימי חג בבתי אבות, לא נפרד מזיכרונותיו על אותם ימים בהם אף ככבו הוא וחבריו בתכנית עד פופ בטלוויזיה הישראלית אי שם בשנות השמונים, לצידו חברי ההרכב – יגאל עדיקא הבסיסט, שרון אלכסנדר הקלידן ואורי הוכמן המתופף שמתפרנס מתיקוני אינסטלציה וחשיפת חריץ קלאסית כמו כל אינסטלטור מדופלם. לצידם מצויות דמויות כויקטור האמרגן השמן שמעביר את זמנו בניגוב אוכל במסעדה ורק מתלונן על אמניו, הוא מגולם בידי אלי יצפאן המסתתר מתחת לשכבות אדירות של איפור פלסטי, ויקטור דווקא מחבב את דודו, אמן נוסף בתיק הניהול שלו המגולם בידי טל פרידמן שיוצק שגעון, מוזרות וטירוף בדמות.

טל פרידמן בתפקיד דודו הגדול. צילום ורד אדיר יח"צ
טל פרידמן בתפקיד דודו הגדול. צילום ורד אדיר יח"צ

במעגל השני מצויים אלישע בנאי בתפקיד החבר של הבת, אותה מגלמת השחקנית אלה ארמוני, האחות של בועז ארמוני בימאי הסרט וביתה של דפנה ארמוני המגלמת את עצמה בתפקיד אורח במסע לוויה, אבל אי אפשר להמשיך ולחשוף את כל ההפתעות מעבר לציון העובדה שגם שימי תבורי מגיע ללוויה ולצדו ניצפת בחצי פריים גם יהודית שלו, גם סי הימן שם בלוויה, כולם עובדים, כל אחד בנפרד על פרויקט חדש וסודי ביותר…ואף מילה על להקה ישראלית אהובה שמככבת באמת למספר רגעים בסרט.😁

המחשמלים, האזור. צילומסך
המחשמלים, האזור. צילומסך

הפתעת הסרט הן מבחינה עלילתית והן מבחינת כישורי משחק יותר טובים מהשאר היא השחקנית תמרה קלינגון המגלמת את תפקידה של אנה, התקווה הגדולה בלהקה, אוכל לרמוז אף מעבר לכך שהיא נותנת קטע דרבוקה שלא הייתה מביישת את שרית חדד או ברי "דרבוקה" יחזקאל.

הסרט מעבר להיותו קומדיה ישראלית טובה, הוא בעצם סרט מוזיקלי, לא רק בשל העלילה המתמקדת בלהקת אולד סקול אלא במיוחד בשל השירים השזורים לאורך פס הקול שלו עליו אחראים אבי מזרחי, יוסי אפלבאום, הכולל גם קטעי מוזיקה מקוריים מאת רן בגנו, אילן שס, צביקה נתן.

הסרט יוקרן לראשונה לציבור הרחב במסגרת פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35 חיפה בתאריך 20 באוקטובר, היציאה הרשמית לבתי הקולנוע מתוכננת לתאריך 7 בנובמבר.

את השיר הזה תשננו טוב כי הוא קטע מפתח בעלילה!!!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא