כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

האופרה תיאודור בין שבע האופרות הכי טובות בעולם

גאווה ישראלית בימים טרופים: האופרה "תיאודור" נבחרה לאחת משבע הפקות האופרה הטובות בעולם לשנת 2023

האופרה המקורית  "תיאודור", שהלחין יונתן כנען על פי ליברית של עידו ריקלין, שגם ביים את ההפקה באופרה הישראלית, נבחרה לאחת משבע ההפקות הטובות של שנת 2023 ברשימת נבחרי השנה של מגזין OPERA NOW  הבינלאומי.

בין הנימוקים: "הבכורה העולמית של האופרה תיאודור מותירה אותך מעורב רגשית, אינטלקטואלית ורוחנית, יחד עם השירה המרשימה, המשחק המשכנע, הליברית המדויקת והמוסיקה האינטואיטיבית והמכשפת. ההפקה המתנהלת במציאויות שונות שמתעוררות לחיים עם קלידוסקופ של צלילים היוצרים ספקטרום רחב של צבעים וטקסטורות…"

האופרה "תיאודור" שעלתה בבכורה עולמית במאי 2023 וזכתה לשבחים בישראל תוצג בקרוב גם בקולנוע. האופרה מספרת את סיפורו של הרצל המוקדם, עוד בטרם הגה את רעיון המדינה היהודית. ואת זה היא עושה תוך שהיא מדלגת בין שתי תקופות בחייו: הרצל הסטודנט בן ה-21 בווינה (1881), והרצל הבוגר בן ה-35, המסקר כעיתונאי את משפט דרייפוס בפאריס (1895).

מגזין Opera Now, שהושק בשנת 1989, הפך עד מהרה למקור לסיקור מעמיק של אופרה ברחבי העולם, ומשמש מדריך הכרחי לאוהבי אופרה. המגזין מספק נקודת מבט ייחודית וכוללת על סצנת האופרה הבינלאומית באמצעות השילוב הדינמי והתוסס שלה של חדשות, ראיונות עם כוכבים, ביקורות על מהדורות חדשות ופרשנויות מעניינות.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא