כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

רותם אור | Hard Magic | השקה | תמונע

מופע ההשקה לאלבומה של רותם אור  Hard Magic בתיאטרון תמונע, 24.05.2012, 23:00, אורח עמית ארז. צילום ודיווח – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם בפורטל "בילויים".

רותם אור, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל
רותם אור, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל

 רותם אור היא זמרת יוצרת עם טווח השפעות שנע מקייט בוש דרך אליוט סמית ועד מוזיקה אלקטרונית עכשווית. היא כותבת ומלחינה מגיל 16 ואת אי.פי הבכורה שלה הוציאה כבר בגיל 18 תחת חסותו של לייבל האינדי פאקט (בתת הלייבל basement ).

מאז ועד היום הרבתה רותם לשתף פעולה עם הסינגר-סונגרייטר המקומי עמית ארז, הן בהופעותיו והן כזמרת אורחת בתקליטיו. היא שיתפה פעולה גם עם איש הבייסמנט עמרי לוי,ופרויקטים נוספים.

לאחר שמונה שנות עשייה, רותם אור מגיעה לאלבום הבכורה שלה שכולו הוקלט ובושל בבית. בהפקה עצמית שלה ובעבודה מאומצת של כשנה, בנתה לעצמה קונספט של סאונד, הפקה והגשה. אור אחראית לכל המילים, הלחנים והכלים באלבום למעט שיר אחד.

מדובר ברגישות הנמשכת לאורך כל האלבום הזה וכאשר מאזינים לכולו, נחשפים למגוון אדיר של שילובים – קסילופונים עדינים, ביטים חולמניים, בנג’ו, גיטרה אקוסטית וקשת רחבה של סימפולים: מבאטלסטאר גלקטיקה, בארי שוורץ מסדרת ההרצאות של TED , סרטו של סידני לומט “רשת שידור”, הדיג’יי והמפיק ת’יאו פריש, ועד לרפרנסים של דארווין וציטוטים מספר הדאואיזם “הדרך”. כל אלה עטופים בשירה רכה ומלטפת ומסמנים את רותם כיוצרת מקורית המעניקה אויר חדש ובעיקר – תחושה של זקיפות אוזניים.

רותם אור, קסם חזק, תמונע. צילום: יובל אראל
רותם אור, קסם חזק, תמונע. צילום: יובל אראל

בקסם של רותם אור נתקלתי לראשונה  באקראי, כן, עד אותו ערב של מופע בכורה במהלכו חשפה את שירה לאוזני קהל רב במועדון אוזן בר לפני חודש, לא שמעתי את יצירותיה, קיבלתי טיפ להגיע, הבנתי שמדובר במופע שאסור לי לפספס, וכך כתבתי אז בחלק מרשמי המופע –

ואכן, מהרגע שהצלילים הראשונים החלו לזרום לחלל המועדון, הבנתי מדוע הקהל הרב התכנס כאן, הם פשוט הגיעו כדי לחלוק בשירת מלאכים, מוסיקה המאפיינת את מסדר הבוקר של מלאכי השמיים, אני עדיין נרגש ונפעם מלהיכנס לדקויות, לאבחנה החדה ולניתוח המסביר מה התרחש, על כן אאלץ לנסות ולהעביר הפעם את רוח הדברים באמצעות תיאורם של אחרים…כן, איל פדר מהבלוג השכן "אפרכסת", היטיב לתאר – היצירה של אור היא עדינה, מרגשת, שקטה מלאה ברוך – ומקסימה.  בתור אנשי שוליים יש לנו רתיעה טבעית ממה שזוכה לחשיפה רחבה. אמנם יש לי סופט-ספוט לאינדי מהורהר וחולמני,  אבל במקרה הזה ההייפ מוצדק – היצירה של רותם אור בהחלט יוצאת דופן. היוצרת המיוחדת הזו מצליחה לבלוט מעל השאר עם שילוב של קול יפה, הפקה מהודקת והגשה לא טריוויאלית…

אז כן, ההשפעה של היצירה הייתה ממש חזקה, כבר נשפכו כאן כל הסופרלטיבים האפשריים, במהלך החודש האחרון כבר הספקתי להאזין הלוך וחזור לאלבום הנפלא – Hard Magic ולחזור להבין את עוצמתה השקטה של המוסיקה הכל כך מורכבת אך יחד עם זאת סוחפת.

רותם אור ועמית ארז, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל
רותם אור ועמית ארז, תיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל

אמש בתיאטרון תמונע האולם המה מכמה מאות אנשים, הרבה יותר מהקהל שהגיע למופע הראשון, הגיעו כדי לחגוג באופן רשמי את השקת האלבום, אין מקום להרחיב בתיאורים מתפתלים, עובדתית, רותם אור – קלידים, גיטרה ומחשב, חברי ההרכב שלצידה דן בר יעקב – קלידים, גיטרה, מחשב ושירה, דן קרפמן – באס ושירה, רן יעקובוביץ – תופים וכלי הקשה וכמובן האורח המיוחד של הערב עמית ארז שהצטרף לשיר אחד מאלבומה ואף ביצעו יחדיו שיר אחד שלו – Ending get an early start, ידעו להעביר את האווירה האודיו ויזואלית של האלבום לערוצי השמיעה והתובנה בראשי המעריצים הרבים שהצטופפו מול הבמה, זה היה מופע שציפו לו זמן רב והוא היווה חוויה מוסיקלית מעשירה. את הצלילים והמראות תוכלו להכיל מהקליפים שצרפתי בסוף הפוסט. תענוג, קסום וחזק.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150903632539654.433301.721654653&type=1&l=758e4be732

קטעי וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא