כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

בצעד תימני…

עם יציאתו של האלבום החדש בלייבל פורטונה "דעסה" מקבלת הכותרת משמעות רעננה. אחרי מספר הפקות מוצלחות וחידושים לטראקים ישנים נושנים משנות החמישים והשישים מגישים אנשי הלייבל פורטונה את הפרוייקט המוסיקלי החדש שלהם "דעסה" אלבום המוקדש כולו לשירים שנכתבו ובוצעו בידי אחי בני תימן, טוב, גם אחיותי.. 

דעסה, האלבום

מדובר באלבום, תקליט, וויניל, הכולל שמונה שירים המוגדרים על ידם כצליל  Fאנק ישראלי תימני מהשנים 1974-1982. כמה מהכוכבים המשתתפים באלבום הם כבר לא ילדים ולבטח לא צעירים, אהרון עמרם, צביה אברבנאל, יהודה קיסר ואחרים נמנים על עמודי התווך של השירה והפזמון התימני שצמח מתוך הצליל האותנטי.

דעסה, שמו של האלבום הנו ההגדרה למקצב אופייני לריקוד התימני, במיוחד לשירת וריקוד הנשים. דגם בסיסי של מחול, צעדים במשקל 7/8. מבוסס על נוסחה בסיסית שכל אשה מאמצת ומפנימה, ואליה היא מצרפת תנועה מאולתרת לפי מסורת מקומית, משפחתית ואישית. שירה וריקוד הם הצדדים החזקים של צביה אברבנאל, כבר מזמן עברה את שנתה השבעים, רקדנית וזמרת מלהקת המחול המיתולוגית ענבל עוד מהימים ששרה לוי תנאי ניהלה את העסק. לפני מספר שנים הפיקו אנשי פורטונה רוח נעורים בשניים משיריה של צביה יחד עם הברנשים של פיאמנטה והשיקו אלבום הכולל שני טראקים שלה. כעת היא מצטרפת עם חומר נוסף לאלבום החדש. עוד מצויים באלבום שירים בביצועם של אהרון עמרם, להקת העוד, צמד העמרנים, יחזקאל מטרי, דוד דור, ראומה עבאס וצמד צפרי. שילובים מעניינים בהפקה המוסיקלית של שירים נושנים עם עיטורי Fאנקי, סול וביטים רעננים.

כך מגדירים ומסבירים בפורטונה את הוצאת האלבום החדש – "עולי תימן בישראל היו אחראים ליצירת כמה מקטעי המוזיקה המדהימים ביותר באזורנו. מיזוג של פולק מקורי מתימן יחד עם פאנק, ג'אז,  ואפילו דיסקו! אספנו בקפידה את הקטעים הנדירים, המטורפים ביותר, המצמררים ביותר בז'אנר, המציגים בפניכם את הסיפור הייחודי של הקהילה הזאת ואת המוזיקה שלה, בפעם הראשונה!"

מנהל הלייבל, צח בר, שהוא גם מנהלו של התדר ומסעדת רומנו בדרך יפו בתל אביב מבטיח כי ההשקה של האלבום הצפוייה במוצאי שבת 7 באוקטובר תלווה בכמה הפתעות.

בינתיים ניתן להאזין לאלבום בענן הצלילים ולבצע הזמנות מקדימות לרכישת עותק הויניל, כאן.

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא