כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

מלכה באיה – בן דוד

מייסדי להקת מלכה באיה עם שיר חדש - "בן דוד", האזינו

המוזיקאי והמלחין אסף שלם סולנה של להקת מלכה באיה חובר בימים אלו למוזיקאי והמלחין בן אדלר שהיה המתופף הראשון של הלהקה אשר נוסדה לפני 25 שנים  ברמת השרון ביחד עם אסף גובר, אסף ראביד ויאיר אלדר. השניים שהם גם חברי ילדות נפגשים וכותבים ומלחינים את השיר "בן דוד" בהפקתו המוזיקלית של אורי בראונר כנרות (בום פם, אוזו בזוקה). במילות השיר מבקשים השניים להעביר את הסיפור התקופתי ורגשות הכאב שעם ישראל חש בעת הזו.

בטקסט של השיר משלבים השניים כמה משפטים הלקוחים מהמקורות – “מצפון תפתח הרעה"(ירמיהו יא ד), "אריה שאג מי לא יירא (עמוס ג ח ).

כך בן אדלר על החיבור המחודש והשיר שיצא לאור – "אני שמח ומתרגש שאחרי 25 שנים חזרתי לכתוב ולנגן ביחד עם אסף שלם היקר סולן להקת מלכה באיה"

ממשיך אסף שלם על החיבור ביניהם והשיר החדש – "אני מאמין בניסים ו"בן דוד" הוא נס גדול וצירוף של כמה ניסים ביחד. היום שבו בנג'ו הזמין אותי לבית הכנסת ברמה"ש לתפילת הושענא רבה בחמישה לאוקטובר יומיים לפני השבעה באוקטובר, במהלך התפילה נפל לי האסימון שבבית הכנסת הזה עליתי לתורה. הניגונים שבאו מיד לאחר מכן, היצירה והכתיבה של "בן דוד" במפגש שבועי בחלל המוזיקלי "קטאר" שיצרנו לנו באשדוד. ההקלטות אצל אורי ועכשיו בימים אלה הריליס. בנג'ו, כסי, גובר, ג'נגו ואני ייסדנו את ההרכב לפני 25 שנה ועכשיו אחרי 25 שנה בנג'ו ואני נפגשים שוב ליצור ביחד וזאת סגירת מעגל מתוקה. אני מאוד נרגש לחלוק איתכם את הנס הזה ואני יודע שיבואו עלינו עוד ניסים רבים ב"ה. תהנו, א ו ה ב"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא