כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

עברי לידר עכשיו כאן

עברי לידר מופיע בהיכל התרבות של תל אביב במוצאי שבת, הזדמנות לשלוח את תומר גילת וניקה מרגולין לפתוח את השבוע החדש בחגיגה מוסיקלית רומנטית ומרגשת, השניים מביאים כעת את החוויות המראות והקולות.

עברי לידר והקהל. צילום: תומר גילת וניקה מרגולין

מוצאי שבת בכיכר הבימה, הדביקות של הקיץ התל אביבי עדיין דומיננטית, בחוץ מתקבצים להם רבים להופעת הסולד אאוט של עברי לידר בהיכל התרבות. רבים, או יותר נכון רבות, גם גברים נצפו ברקע (אני אחד מהם) אבל אין ספק שעברי לידר במוזיקה הרגישה שלו פנה תמיד יותר אל הנשים, גם ממוצע הגילאים היה רחב, צעירים לצד צעירים פחות וגם קצת יותר, לאחר שני עשורים עברי לידר גם הפך ממלכתי.

כן, לעברי לידר כבר קריירה של כעשרים שנה, האלבום הראשון "משקר ומלטף" שיצא בסוף 1997 נחשב עד היום כאלבום מופתי שנכס לרפרטואר האלבומים הישראלים הטובים של כל הזמנים. "לאונרדו" ו"תמיד אהבה", שני הסינגלים הבולטים מהאלבום נוגנו בלי הרף ברדיו ועד היום נחשבים לקלאסיקות פופ ישראלי וכמאפיינים מוזיקלים מובהקים של שנות התשעים.

קפיצה קדימה לזמן הווה, עברי לידר עם לא מעט אלבומים ולהיטים מאחוריו וגם סינגל חדש "נסיכה שלי" שלווה בקליפ בכיכובה של בר רפאלי שיצא לפני כמה חודשים וגם פתח את סיבוב ההופעות החדש של עברי לידר "כאן ועכשיו"

ובחזרה להיכל התרבות שכבר התמלא עד אפס מקום, תשע וחצי זמן תאורטי לתחילת ההופעה, רבע לעשר בפועל. האולם מוחשך, הבמה איתו, קלידים ברקע מבשרים שמתחילה ההופעה, בבת אחת במרכז הבמה נדלק ריבוע עם וידאו ארט צבעוני, לפניו עברי לידר ומשם ישר להיט קצבי, "האנשים החדשים", לא ציפינו לזה, השילוב הזה של השיר המקפיץ עם החשיפה של מפגן האורות המרהיב גרמו לנו להתרגש בשניה. זה הולך להיות מופע מנצח.

יש משהו הדור בהופעות של היכל התרבות, המקום המיתולוגי שאירח על בימתו כל כך הרבה אומנים, בשבילי זה תמיד יהיה קודם כל הבית של התזמורת הפילהרמונית וככזה, (בשילוב השם הכל כך ממלכתי "היכל התרבות") ההרגשה של ללכת לראות הופעה בהיכל מרימה את תחושת היוקרה של המקום ושל האומנים המופיעים בו.

יאמר לזכותו של עברי לידר שאחרי עשרים שנות קריירה יש לו פלייליסט מרהיב להציע, הוא גם יכול בקלות להשמיט כמה להיטים ועדיין לתת הופעה מגוונת בשיאים שונים של התרגשות כאשר עברי נע בין הצד הקצבי יותר של היצירה שלו עם שירים כמו "ניסים", "הכוס הכחולה", "מרי לנצח", "חולצת פסים" ואחרים לבין השירים הרגועים יותר, הבלדות פופ הנצחיות כגון "תמיד אהבה", "זה לא אותו דבר ו"לאונרדו".

עברי לידר לא נשאר במקום, מצויד במקרופון אלחוטי הוא נע לאורכי הבמה תוך כדי שהוא נותן התייחסות לכל צדדי האולם, ברגע מסוים הוא נוטש את הבמה ומתקדם למרכז הקהל, הנה הפתעה, במרכז יושבת מי אם לא בר רפאלי וכמובן שאת השיר "נסיכה שלי" ביצע עברי לידר כשהוא שר/מפלטרט עם בר רפאלי.

אז חשבתם שזו הירידה היחידה של עברי לידר מהבמה? יש מקרופון אלחוטי, יש קהל שצמא לאהבה ועברי שם, מנצל את המעברים הרחבים של היכל התרבות לנוע ברחבי האולם, פתאום הוא מטפס על מעקה היציע ודקה אחרי זה הוא כבר שם, שר לכל אלו אשר ידם/תזמונם לא איפשרו להם להשיג כרטיסים למטה, במרכז האולם.

לקראת אמצע ההופעה מציג עברי לידר את ים רפאלי שהיה אחד מהמועמדים באקס פקטור בה לידר שימש כמנטור, רפאלי החליף את לידר על הבמה כדי לבצע את הסינגל שלו "כשהכאב ימצא לו חברים".

חלקה השני של ההופעה נפתחה עם ז'קט חדש, שחור עם אפרסקים, קשה לפספס, מוגזם? כי זה גם השיר הבא, עברי לידר העלה כמה מעריצות מהקהל שיחד עם עברי רקדו את הריקוד שליווה את הקליפ.

משם הדרך כבר סלולה קדימה אל "פרחה במרצדס" של שרית חדד ואחריו גם "זה לא אותו דבר", "בקצב אחיד", "הכוס הכחולה" ואחריו. את החלק השני (ובדיוק לפני ההדרן) חתם עברי לידר עם השיר "בוא".

השיר האחרון להערב היתה הבלדה המרגשת "זכיתי לאהוב", עברי לידר ביקש מכולם להדליק את הפנסים בטלפונים אשר שימשו כתאורה העיקרית של השיר, אכן זכינו לאהוב.

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא