כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 24.11.2016

מכריז על ביטול הגבולות של השבוע והפיכתו לאובייקט אלסטי המתחיל ומסתיים כאוות נפשכם, כאן בדיוק במקום שאסופת הצלילים מתמקמת.

צוללת צהובה, ירושלים, בית של מוסיקה. צילום: יובל אראל
צוללת צהובה, ירושלים, בית של מוסיקה. צילום: יובל אראל

אכן גם השבוע, לקראת סיומו, נמצא הזמן הנכון לשחרר לקט עשיר של שישה עשר שירים, קליפים, אלבומים ופרויקטים בהתהוות ששווה להטות אליהם אוזן ואף לשזף את העיניים, מוסיקה, זה העניין.

נינט – Subservient

שיחוק אמיתי, נינט נמצאת כעת בליגה של הגדולים, הקליפ החדש הוא עדות חיה לכך, קצת לפני שהיא יוצאת לסבב הופעות לאורכה ורוחבה של ארצות הברית היא נותנת גיחה קצרה לישראל, הזדמנות לתפוס אותה במועדון ברבי בתאריך 21 לדצמבר. כך נינה עצמה על המופע הצפוי – " בכל מקום שהופעתי בלוס אנג׳לס חיפשתי את הברבי, חיפשתי את הבית, עכשיו אני סוף סוף חוזרת לביקור בבית שלי, בברבי. מחכה לשתף אתכם בכל הפנינים שמצאתי עד כה בדרכי החדשה." והקליפ? ליגה של גדולים אמרתי כבר? מעל גיל 18, כן!

 

עדי אולמנסקי –  Dreamin

קליפ לשיר חדש מתוך אלבום EP  חדש שיראה אור לפני סוף השנה, גם שיר זה נכתב והולחן בידיה של עדי אולמנסקי בסיועו של גיל לואיס ובהפקתו המוסיקלית של אריק דינגוס, מפיק אמריקאי מבריק הנחשב לאחד החשובים בתחום האר נ' בי. עדי מספרת כי הכירה את דינגוס דרך הרשתות החברתיות, כלי המשמש את אולמנסקי כדי לחשוף את יצירותיה בעולם הרחב. את עדי ניתן לראות ולשמוע בתאריך 25 לנובמבר במועדון לבונטין 7 עת תחמם את המופע של THE BUG.

 

קפה שחור חזק – עוד יום

שיר חדש שכתבו והלחינו אילק סהלו ואורי אלמו, הלו הם קפה שחור חזק, צמד הראפרים הישראלי, הקצין והלוחם שזה עתה חזרו מסבב  הופעות ברחבי  ארה"ב (בערים בוסטון, לוס אנג'לס, שיקאגו, וושינגטון, פילדלפיה, ניו יורק וכמעט כולן היו סולד אאוט…) שיר שמח ואופטימי שנותן דגש למוסיקת עולם כאשר כלי הנגינה האתניים מאפריקה תופסים חלק חשוב ביצירת האווירה והצליל. אז עם כל האנרגיות הללו טוב לדעת שבקפה עובדים על האלבום הבא וכדאי לדעת שבתאריך 20 לינואר בצהריים הם יחתמו את סבב הופעות האלבום הראשון במופע צהריים בזאפה תל אביב.

 

סשה בקמן – Romeo

סינגל ראשון לזמרת והיוצרת סשה בקמן, דוקטורנטית בפקולטה לפיזיקה בטכניון. אשר מעבר לשלל התארים ומסלולה המדעי המבריק היצירה המוזיקלית תמיד היוותה חלק מהותי מחייה. הפסנתר והשירה מלווים אותה מגיל צעיר וכעת היא עומדת לפני הוצאת אלבום EP ראשון שיכלול שישה שירים פרי עטה והלחנתה ולצד נגינתה בפסנתר מצטרפים אברי בורוכוב בקונטרבס ואביב כהן על התופים. דרך טובה מאוד לפתח את פס הקול הפעם…

 

אביגיל רוז – תני לרוח

שיר וקליפ חדשים מתוך האלבום הרביעי של אביגייל רוז העומד לצאת בקרוב, הפעם השאירה אביגיל את הכתיבה בידיו של ג'רמי פוגל ואילו את ההלחנה בידי ארז פרנק, גייסה את אושיק לוי, ציפי מור (דודלי מרגע עם…) ועידו ברטל כדי לשחק בתפקיד המשפחה בקליפ, התוצאה, הצבועה בצהוב מן הסתם, מצליחה להעביר סיפור בתוך סיפור. אביגיל תופיע בתאריך 29 לנובמבר באוזן בר.

 

ענבל בקמן –  Paris

ענבל זמרת יוצרת העומדת בפני השקת אלבום בכורה במתכונת EP, לאחר עבודה של כשנה על השירים, חמישה במספר, בהפקתם של תום אלבז ואלון גלזינגר. כעת היא ניצבת בפני פרויקט גיוס הון מההמון באמצעות פלטפורמת הדסטארט על מנת לסיים את תהליך ההפקה, ענבל הקליטה במיוחד עבור מבקרי הבלוג ביצוע חי לשיר  Paris, זכיתם!, פרויקט "הדסטארט" של ענבל בקמן עלה לאוויר!

 

חדוה עמרני – כוכב של לילה

חדוה עמרני, אחת מכוכבות הזמר הישראלי של שנות השבעים החלה את דרכה המוסיקלית בלהקת פיקוד מרכז, הקימה עם דוד טל את הצמד חדוה ודוד, אשר זכה להצלחה גדולה בישראל ובעולם. בשנות השבעים והשמונים היא לקחה חלק שלוש פעמים בפסטיבל הזמר ולאחר מכן פרשה כנפיים מעבר לים בעקבות אהבה, בימים אלו היא יוצאת לסבב הופעות יחד עם יובל כספין במסגרתו יבוצעו להיטיה הגדולים לצד חומרים חדשים, את "כוכב של לילה" כתב והלחין עבורה לא פחות מאשר חובי סטאר, נציג ישראל באירוויזיון האחרון, בתאריך 29 לדצמבר חדוה תופיע במוזיאון תל אביב, תתארגנו על כרטיס…

 

אנוש צוברי – לוקח לריאות

המחזאית שירלי בייטל-נתיב כתבה את מילות השיר אותו הלחין ומבצע אנוש צוברי, דתל"ש שעם שחרורו מהצבא בתפקיד לוחם החליט לקחת את אהבתו למוסיקה צעד קדימה ולאחר הטיול הגדול להודו השתקע בעיר הגדולה. "לוקח לריאות" הוא בבחינת סנונית ראשונה וכרטיס ביקור איכותי לאפשרויות הגלומות באנוש. תנו בהאזנה.

 

באטרינג טריו – Refugee Song + Threesome

זהו אלבומם השלישי של שלישיית חובצי החמאה, הרכב מוסיקלי הכולל את קרן דוניץ, בנו הנדלר ויובל חבקין המוכר בטייטל – Rejoicer, האלבום הופק מכמה קצוות תבל כאשר הוא משלב עבודת אולפן מהודקת ומחושבת לצד כתיבה מוסיקלית חופשית, ברלין, לונדון ותל אביב הם המקומות בהם שהו השלושה, כל אחד בזמנו החופשי ומשם הם יצרו את החלקים לכדי פאזל אחד מופלא, מתוכו משוחרר במקביל גם סינגל קליפ מדהים לשיר הפליט, אבל למה להרחיב במילים, ס'תכלו, האזינו, הניעו הגוף באופן חופשי, שיעורי ריתמיקה עלי…

 

 

רועי דהן – Through The Woods

רועי דהן, יוצר וזמר, מוציא את אלבומו השלישי באנגלית- Through The Woods, גם באלבום זה רועי כתב והלחין את השירים בעצמו, אך הפעם הוא משתף לראשונה פעולה עם מספר מפיקים ביניהם – רועי אביטל, פטריק סבג, רועי וושינסקי ואסף טוביה המוסיפים את הצבעים העדכניים ליצירות המופלאות של רועי. עם שליחתו של האלבום אל עיתונאי המוסיקה צורף דף מידע בו מצאתי את הפסוק הבא – "רועי הוא מוסיקאי, כותב, מלחין ויוצר רגיש ומיוחד, טרובדור ישראלי. נוגה, רך, נעים המשוטט במחוזות הפולק רוק האלטרנטיבי עם השפעות דומיננטיות מהמוזיקה של ניק דרייק ואליוט סמית. (יובל אראל)". תכלס, כבוד לבלוג להצטרף לקבוצת מעתירי התשבוחות על יוצר שכזה.  והנה ההזדמנות להודיע כי האלבום יושק במופע חגיגי שיתקיים בתאריך 6 לדצמבר במועדון בארבי ורועי יארח במסגרתו את ערן צור. אני אהיה שם!! ובכלל, יש גם קליפ לאחד השירים – .Guardian Angel תהנו.

 

 

 

קרולינה – ענן

מלכת הגרוב העברי משחררת את הסינגל "ענן" שנכתב והולחן על ידה, קרולינה משתפת פעולה עם רונן סאבו באספקט ההפקתי שעוף את השיר בעושר צלילי וחווייתי מצויין, חלום.

 

גדי רונן – כוכב נופל

סינגל נוסף מתוך אלבומו החדש של גדי רונן הצפוי לצאת בפברואר, אחרי עשור במהלכו פעל במסגרת ההרכבים ״דבק״,״אחד חלקי אחד״ ובשנים האחרונות בהרכב ״החצר האחורית״, חש גדי רונן כי הגיע העת לצאת אל קהל המאזינים כמות שהוא נטו באלבום סולו ראשון. כשהוא מגייס את  אורי וינוקור כמפיק ומסתייע בחברים על כלי הנגינה, ביניהם גדי פטר, איתמר ציגלר, תום דרום ועוד רבים וטובים, פונה גדי רונן לקהל המאזינים לתת כתף ולפתוח את הכיס באמצעות קמפי

ן גיוס כספים בהאדסטארט כדי להשלים את העבודה על האלבום. הנה לינק לפרויקט, היו טובים, גם תאזינו לשיר.

 

נטע – Am I Normal

Am I Normal הוא הסינגל הראשון מתוך אלבומו הבא של נטי ויסמן, המוכר בטייטל הבימתי NETA. מדובר בגרסת מחווה לשיר משנות השמונים של הרכב פופ אמריקאי-בריטי Eye To Eye  אשר תפס את אוזנו של נטי לראשונה  בשנת 1980, כאשר נחת עם שותפו ליצירה באותה תקופה, ברי סחרוף, לסיבוב הופעות באירופה. נטי, שכיום עוסק בהפקה מוסיקלית המתין שנים רבות להזדמנות להפיק גרסה משלו לשיר של ההרכב האלמוני, בראשונה עשה זאת בשנת 1986 אך החומר נגנז עם אלבום שלם שעבד עליו. כעת השיר רואה סוף סוף אור, בגרסה חדשה בהפקה עדכנית ומהודקת. כאשר את תפקיד השירה נטי נותן לסולנית צעירה ומוכשרת- אלינור פיירמן, בוגרת רימון. אלבומו החדש של נטי מתבשל ונראה כי באמת יש למה לצפות.

 

Less Acrobats – Dirty Lover

זהו סינגל שני מתוך אלבום האי.פי 'Stanza' שעתיד לצאת במהלך השנה. חברי ההרכב מספרים בשיר אודות כאבי פרידה ויוצקים מעל ומסביב למלל הפקה מוסיקלית המחברת את ההשפעות מתוך עולמות ההיפהופ והאלקטרוניקה לכדי יצירה אחת מהודקת ורעננה. תענוג.

 

Falls In Line – Mayor

סינגל ראשון מתוך האלבום השני של גילי מאיר, הוד שריד ואורן רזניק, המחוברים בטייטל Mayor, שנה וחצי לאחר שחרורו של אלבום הבכורה. הסינגל החדש הוקלט בלונדון עם המפיק הבריטי דנטון סאפל, שעבד בין היתר עם  Pet Shop Boys, Coldplay, U2, Morrisy, Suede ועוד רבים וטובים. סאפל, שנחשף להופעה של Mayor בביקורו בארץ במסגרת Tune In TLV, התלהב מאוד מהשירים ומהסאונד של ההרכב והציע להפיק מוזיקלית את אלבומם השני באולפנו בלונדון. ההרכב נענה להזדמנות החלומית, וכעבור חודש נפגשו בלונדון והחלו לעבוד יחד. לכם יש את ההזדמנות להאזין לתוצר הראשון ששוחרר…

 

ענבר קופרק – Just be

ענבר קופרק, היא זמרת- יוצרת בוגרת רימון המשיקה אלבום בכורה הכולל שירים פרי עטה והלחנתה בשילוב סגנונות פופ, רוק, בלוז וסווינג כשכל שיר מלווה בציור בחוברת האלבום הפיזי. האזנתי לאלבום מספר פעמים ביום שהוא נחת ברשותי ואני יכול רק לאמר כי כדאי מאוד להאזין לו, זמן איכות, דרך טובה לסיים את השבוע.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא