כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל מקודשת 2019 יוצא לדרך

גם השנה יתקיים פסטיבל למוזיקה מקודשת בירושלים עם שלל הפקות מקור ייחודיות ושילובים חד פעמיים במארג המוזיקלי שרק ירושלים יכולה להציע, מצביעים על מציאות אחרת – 4 – 21 בספטמבר 2019, כל הפרטים.

 

דודו טסה, ניזאר אלכאטר, תום כהן וכ-100 נגנים מקצוענים וחובבים יוצרים יחד הרמוניה מכלים שבורים //  יורם אמיר, איתמר פלוגה ולילי פלג מנחיתים ארמון מחלונות באמצע גן הסוס // KNOW HOPE  – מחלק מחדש את ירושלים // נועם ענבר ומקהלת גיא בין הינום מזמינים אתכם לחזור לקרחת היער בעיניים עצומות ולב פתוח // ועוד מאות אמנים במגוון רחב של הפקות מקור.

פסטיבל מקודשת, מבית עונת התרבות בירושלים, חוזר הקיץ עם סדרה של הפקות מקור ייחודיות וחד פעמיות שממיסות גבולות ומצביעות על המציאות אחרת מירושלים. דווקא עכשיו – כשהבחירות של כולנו מצטמצמות עולה קול חדש, יצירתי, פתוח ומלא תעוזה מאחת הערים הכי מורכבות והכי מאתגרות בעולם.

במשך שלושת השבועות הראשונים של ספטמבר נציע לציבור הרחב יהודי ופלסטיני, חילוני ומאמין, צעיר ומבוגר בסיס יצירתי לחיבורים חדשים ומפתיעים בעזרת אמנות פורצת דרך ומערבלת תודעה שנובעת ונאצרת מכל קצוות ירושלים. נשמיע הרמוניה שלמה וחדשה מכלי נגינה שבורים וזנוחים (יחד עם דודו טסה, מאיה דוניץ, ניזאר אלכאטר ותזמורת ירושלים מזרח מערב בניצוחו של תום כהן), נחלק מחדש את ירושלים בעזרת קווים לבנים (יחד עם KNOW HOPE), נקים ארמון גדול שבו חלונות מתגשמים בלב ליבה של העיר (עם יורם אמיר ז"ל, איתמר פלוגה ולילי פלג), נחגוג 23 שעות רצופות של מוזיקה מכל העולם במגדל דוד (עם ברי סחרוף, ג'וני קלארק מג'מייקה, מרגול, דריה יילדירים מטורקיה, שולי רנד, אורקסטרה באובב מסנגל, מופע מחווה לאריס סאן, שלומי שבן ואחרים) ונבקש להצביע על מציאות אחרת שמשגשגת בירושלים בעזרת שורת מסעות דוקותיאטרליים והתערבויות אמנותיות במרחב הציבורי.

בואו איתנו למסע מאתגר, משחרר ורב תעוזה שמתחיל ביער, צולל למבדדים בפאתי העיר, מטפס למגדל חלונות וסוגר את מרבית לילות הפסטיבל במועדון אינטימי ואותנטי שצץ על קו התפר, רק כדי להראות שהוא יכול וצריך להיות שם תמיד.

לפרטים נוספים כל שעליכם לעשות הוא ללחוץ כאן ולהיכנס לאתר הפסטיבל.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא