כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל תור הזהב ה-7 יוצא לדרך!

פסטיבל תור הזהב, חוגג את שנתו השביעית, בארבעה ימים של חגיגה רב תרבותית סוחפת. מתחם התרבות אשדוד, חול המועד פסח, 21-24 אפריל 2019. כל הפרטים.
"תור הזהב" ממשיך גם השנה בקו האמנותי של הפקת מופעי מקור ויצירת שיתופי פעולה חד פעמיים המשקפים את הפתיחות בתרבות היהודית בפרט והישראלית ככלל.
הפסטיבל מעלה על נס את מושג "תור הזהב" והאנדלוסיה בתוכו, כתפיסת עולם תרבותית עשירה ומרתקת.
אנדלוסיה היא השקפת עולם של פתיחות ומתינות תרבותית, היוצרת שיתופי פעולה וגשרים בין תרבויות ודרך חיים המעמידה את האמנויות, הספרות וההגות בראש סדרי החיים, מול חומרנות חולפת.
הפסטיבל בא להאיר את הקשר בין הקהילות הרבות והמגוונות ואת המאפיינים של כל אחת ואחת מהן. החיבור ביניהן, הוא היוצר פסיפס מוזיקלי ותרבותי מרתק הקושר את קצות הקשת המרכיבה את החברה הישראלית.
הפסטיבל השנה מתהדר במופעים במגוון שפות: מלאדינו, יידיש, חכתיה, ערבית, הודית, אתיופית, מגרבית ועד רומנית.
בין האמנים שיטלו חלק השנה באירועי הפסטיבל תמצאו את – אתניקס, בועז שרעבי, דיקלה, עידן עמדי, שמעון בוסקילה, זיו יחזקאל, בנימין בוזגלו, סאנא מראחטי (מרוקו), אושיק לוי, דורית ראובני, דפנה דקל, אהרון פררה, מור קרבסי, להקת dBlackLion (צרפת), טזטה בנד עם הזמרת קנוביש אבבה מלס, יענקל'ה מנדל, יובל טייב, ציון גולן, שהרה בלאו, עמנואל ירדאי, גילה חסיד, הרב דוד מנחם, אנסמבל השירה של  ענבל ואנסמבל פייטני המאקם –אשדוד, חנן בר סלע והכלייזמרים, תיאטרון היידישפיל ובהשתתפות 3 התזמורות: האנדלוסית הישראלית– אשדוד, הסימפונית אשדוד ותזמורת נצרת.

כמו כן, יתארחו בפסטיבל אורחים מחו"ל: הזמרת הידועה, סאנא מראחטי (מרוקו), להקת dBlackLion (צרפת) ווירטואוז הכינור הבינלאומי מריו קורניק(קרואטיה).
לפרטים המלאים, מקומות, זמנים, כרטיסים, כנסו לאתר הרשמי של הפסטיבל

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא