כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

אמנים בחזית

מיטב אמני המוזיקה של ישראל הצטרפו לכוחות הצבא בעיצומה של המערכה, הם שרים גם במלחמה. הכתבה מתפרסמת גם ב"מגפון" עיתון ישראלי עצמאי.

אביב גפן והפילהרמונית, צילום: גיא פריבס
אביב גפן והפילהרמונית, צילום: גיא פריבס

גם אמני ישראל מתקדמים בשלבים במערכה הצבאית, לאחר שרבים וטובים מבין המוזיקאים הישראליים ירדו ליישובי הדרום על מנת להנעים את זמנם של יושבי הממ"דים והמקלטים בתחילתה של המערכה אל מול מתקפות הטילים, ולאחר שישראל פתחה במערכה קרקעית בה משולבים כוחות צבא רבים, סדיר ומילואים, החל הגל השני של אמנים שאספו את עצמם ממרכז הארץ והתנדבו להופיע בפני כוחות הצבא השונים, תמונות, מילים.

אמש במהלך המופע של אביב גפן עם התזמורת הפילהרמונית בהיכל התרבות בתל אביב, לאחר שאת השבוע החולף עשה המנטור מתוכנית הריאליטי TheVoice בין מחנות הצבא בדרום מצוייד בגיטרה ושיריו הפופולאריים, הקדיש אביב את השיר "עורי עור" לחיילים בחזית.

שי גבסו עם החיילים בגבול הדרום. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי
שי גבסו עם החיילים בגבול הדרום. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי

שי גבסו אמר לחיילים בפניהם הופיע בדרום "צבא מזוהה עם כוח ועם העדר אהבה, אבל מה שיש פה היום, עכשיו, זה אוסף של אנשים שמתחברים לנתינה ולאהבה ורוצים שיהיה טוב, אי שם בדרום באתי לשיר עם חיילים והשאר קסם".

יובל בנאי וחיילי המילואים. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי
יובל בנאי וחיילי המילואים. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי

גם יובל בנאי ושלומי ברכה, ההארד קור, הליבה של להקת הרוק הישראלית החשובה "משינה" לא יכלו לשבת מנגד בעוד התותחים רועמים, אחרי שבנו של יובל, אלישע, עשה בשבועות האחרונים סבב בין ישובי הדרום יצא כעת יובל יחד עם שלומי לסבב הופעות בתנאי מלחמה מול פלוגות המילואים.

עברי לידר ויונתן פרידג' והחיילים. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי
עברי לידר ויונתן פרידג' והחיילים. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי

גם עברי לידר אסף את הצוות המלווה ועשה את דרכו לריכוזי הכוחות בדרום הארץ, על מנת להביא רגעים של שירים וצלילים לחיילי צה"ל.

אתניקס בשטח. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי
אתניקס בשטח. צילום: יחצ עמוד הפייסבוק הרשמי

גם חברי להקת אתניקס הצטרפו למאמץ, בסבב הופעות בין ריכוזי ומחנות הצבא בדרום הוסיפו אנשי "המסיבה של המדינה" חיוכים ואור של שמחה בפני החיילים.

 וידאו

 

 

עברי לידר, באדיבות מאקו מיוזיק

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא