כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

האחים

להקת גולדמן בראדרס חוגגת השקת אלבום בכורה, צהרי שישי, 23.3.18, מועדון בארבי בתל אביב, שי שיר וטלי ספיר מביאים את החוויה.

גולדמן בראדרס בבארבי. צילום: שי שיר

בארבי, שישי בצהריים, בירה, שרב ומשקפי שמש. אבל מבחינת הבארבי, הכל כרגיל, הופעה זו הופעה, והשמש, כבודה במקומו מונח, אבל בתוך חלל הבארבי, התחושה עדיין נשארת חשוכה ואפלולית. רק נוכחותם, המבורכת, של הילדים במקום, הסגירה את השעה. ביום כזה בחרו ה"גולדמן בראדרס", הרכב רוק מרענן, להשיק את אלבום הבכורה שלהם "laneway 13" (הקרוי על שם כתובת הלהקה בלונדון, בזמן הקלטת אלבומם, בהפקת מפיק העל כריס פוטר).

הם עלו שני אחים, עם שתי גיטרות, ליאור גולן וזמיר גולן, בני קיבוץ עין שמר שהקימו את הלהקה וביצעו את "Broken heart". בלדת רוק בת זמננו, שבקלות יכלה הייתה להשתחל לפלייליסט של קולד פליי. באיחור אופנתי, עלו יתר חברי הלהקה: יונתן לינב – קלידים, יונתן הררי – בס, יותם חרודי – תופים ותומר בורנשטיין – גיטרה.

הם ביצעו את "crossroads" ואז הבנתי, הם טובים!

בין השירים, חשף ליאור גולן בפני הקהל, שרק לפני שנתיים הם הופיעו במקלט בפני 30 איש בסך הכל ועכשיו, הם פה בבארבי. ובהחלט יש מקום ללהקה. העיבודים מדויקים וסוחפים, המילים רגישות ונגישות והמלודיות הן מהסוג ששרים ברכב בנסיעה עם פזמונים שנתקעים בראש שבועות. אני לגמרי רואה את עצמי מלפני 20 שנה, בקדחת הדבקת פוסטרים של הלהקה על קירות חדרי.

להופעת אורח, הגיח עומר נצר, שזה מכבר שמנו את אוזנינו עליו. קאובוי ישראלי עם קול מחוספס ומלטף בו זמנית, שמאוד מחמיא למלודיות הסקסיות. בליווי המפוחית של זמיר וקולו של ליאור, ביצעו את "Angel" המצוין. ואם כל זה לא מספיק, נצר גם סיפק סולו גיטרה לא רע בכלל. הם המשיכו יחד, נצר והאחים, עם "Sea of Stars", שמלבד זה שהוא שיר מצוין, מומלץ בחום לצפות בקליפ המהפנט שלו.

חובה לציין גם את התוספת הנוספת למופע, והוא הגיטריסט הצעיר תומר בורנשטיין. הוא רק בן 21, אבל התאבד על הגיטרה כמו מקצוען ונתן את כל כולו.

מלבד העובדה שאת ליבנו ה"גולדמן בראדרס" לקחו במהלך ההופעה, ההדרן הצליח להתעלות על הכל, בזכות עיבוד מחודש וגאוני ל- "Smells Like Teen Spirit" של נירוונה, עיבוד מקפיץ ומרים כאילו קורט קוביין בלע את הסיזרס סיסטרס (שוב מוטיב האחים מככב), לשיר כל כך קלאסי עד כי לא יתכן בכלל שניתן לעשות לשיר כזה קאבר ראוי. ולסיום, ביצוע סופר אלקטרוני, באדיבות עופר אשד, שניצח על המחשב בעזרת ג'ויסטיק של פלייסטיישן, לשיר Call my Name"" שהוא פשוט שיר מצוין עם קצב מעולה.

מי שמחפש להקה חדשה להתמכר אליה, עם מסרים אינטיליגנטיים, רוק איכותי ועיבודים מהוקצעים, שיעשה לעצמו טובה וילך להקשיב ל"גולדמן בראדרס".

אין בעד מה!

שי שיר

שי שיר וטלי ספיר: הוא: איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, שהמוזיקה מהווה מרכיב מרכזי בחייו. היא: ביום מנהלת רישוי במשרד אדריכלים ובשאר הזמן תופרת, יוצרת וכותבת. ביחד: הם ההורים של אלה ורותם ויחד איתן חיים ונושמים הופעות ומוזיקה.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא