כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פותחים שבוע עם פס קול

פס קול שבועי המאגד מספר שירים חדשים שיצאו בימים האחרונים

אספתי שישה שירים חדשים של שלוש זמרות יוצרות ושלושה זמרים יוצרים שנשמעו גם נעימים לאוזן וגם עם טקסטים ונרטיבים שנוגעים, מוזמנים להאזין. 

ג'יין בורדו – מגדל המים

את מילות השיר "מגדל המים" כתבה והלחינה דורון טלמון, השיר אמור להיכלל באלבום חדש של ג'ין בורדו המיועד לצאת בסוף השנה, אולם הוא כבר בוצע בלייב בהופעות האחרונות של הלהקה והוביל לפניות רבות להאזין לו ברשתות או בתחנות הרדיו.

השיר עוסק בימי נערותה של דורון טלמון ברמת הגולן, על הקושי בהסתגלות, על גילויים ראשונים ועל הנחמה שמצאה בשירים ובמוזיקה במקרה הזה דרך שתי נשים שהקשיבה להן רבות בתקופה ההיא – טרייסי צ'פמן וסוזן ווגה.

ג'ין בורדו סוגרים את עונת הקיץ בסבב הופעות ברחבי הארץ – 30.8 המצודה עכו בו יארחו את תמיר גרינברג | 14.9 קו רקיע, בו יארחו את יוני בלוך | 4.10 אמפי שוני מופע שקיעה, בו יארחו את לולה מארש | 5.10 היכל התרבות ראשל"צ במסגרת פסטיבל ראשון לציון בו יארחו את קרן פלס.

 

 שיר דוד גדסי – משהו טוב

הזמר היוצר שיר דוד גדסי משיק שיר חדש – "משהו טוב"  אותו כתב והלחין יחד עם  איתם בן יעקב וטל פלד שגם הפיקוהו מוזיקלית.

את גדסי הצעיר כבר הספקנו להכיר ולחשוף כאן צעד צעד עם ההתמקמות שלו בסצנת המוזיקה כיוצר ומבצע בעל קול וסגנון ייחודי שובה לבבות. בשיר החדש מבקש גדסי למצות את הרגע והתקווה שהכל בסדר ויהיה טוב, חשיבה נכונה כדרך חיים.

 

אוויה – ידברו עליי

לא רק ילד מטריה תופס את תשומת הלב, הזמרת הצעירה אוויה משיקה שיר בכורה – "ידברו עלי" אשר נכתב והולחן עבורה בידי לידור ויצמן ואביחי פלג שגם עיבד והפיק מוזיקלית. השיר נכתב מנקודת מבט אישית של אוויה, כמי שגם נפלה קורבן למחלת הנעורים – חרמות בבתי הספר.

כך אוויה על השיר שבחרה לצאת עמו כשיר בכורה – "בחרתי שהשיר הראשון שאוציא הוא יהיה עם מסר אישי. המטרה שלי שילדים ובני נוער נוספים שעוברים חרם ישמעו את השיר הזה ויבינו שהם יכולים לצאת חזקים מהסיפור הזה. שידברו עליכם אז מה, אתם תמשיכו בדרך שלכם, תגשימו את עצמכם ואת החלומות שלכם ובסוף כל האלה שמדברים ידברו עליכם אבל דברים טובים. אל תתנו לאף אחד לכבות אתכם! יש בכם המון כוח שאתם לא יודעים עליו- תחפשו אותו בעצמכם! תדברו עם ההורים שלכם, עם המשפחה אל תהיו לבד עם הכאב כשחולקים את זה זה נהיה פחות רע. אני מעדיפה להסתכל על חצי הכוס המלאה – תמלאו גם את שלכם וכל מי שעובר/ת חרם אני מזמינה אותו/ אותה לפנות אלי ברשתות החברתיות ותדעו שאתם לא לבד!"

 

ניב דמירל – אם הייתי יכול

הזמר והיוצר ניב דמירל משיק שיר חדש – "אם הייתי יכול" אשר נכתב והולחן בידי אבי בן זקן בהפקה מוזיקלית משותפת של ניב דמירל יחד עם אריאל טוכמן.

כך ניב על השיר החדש בביצועו – "אם הייתי יכול הוא מסוג השירים שאני מאוד גאה לשיר ומרגיש זכות גדולה להעביר את התחושות האלו שאני בטוח שאני לא היחיד שמרגיש, ״אם הייתי יכול״ כתוב מנקודת מבט של אדם שתקוע בתוך לופ מסוים ולא יכול לצאת ממנו, תקוע במקום שבו לא נוח לו ובו הוא לא מבטא את עצמו ולכן גם מאבד את אהבתו הגדולה. תודה לכל הנוגעים ביצירה"

  

ג׳ני פנקין – ילדה של סנטר

שיר חדש של הזמרת והיוצרת ג'ני פנקין במסגרתו היא מארחת את הראפר אופירי. בשיר מבקשים ג'ני ואופירי לחגוג את חוויית תופעת השוליים ילדי דיזנגוף סנטר אשר ג'ני נמנתה עליהם בצעירותה.

כך ג'ני עם יציאתו של השיר החדש – "טוב חברות! מתתי וחזרתי לחיים. קצת נתקעתי איפשהו בגיל 14, זה ידוע לכל, אבל נדיר שהכוכבים מסתדרים והם הסתדרו ומשהו קרה בשנה האחרונה שהעלה מהאוב את התקופה הכיפית ביותר בחיי שגם עיצבה אותי והפכה אותי למי שאני. מפה לשם לפני שנה ישבתי עם אופירי שמעתי ביט יו קיי מגניב אמרתי אני רוצה זמזמתי כמה שטויות ובפעם הבאה שנפגשנו לכתוב הדבר הזה הפך לשיר האהוב עליי, שיר אהבה לגיל ההתבגרות המוזרות החיפוש והמרד. פתאום נהיה ויז׳ן משותף וכיפי לאללה, אמיץ אך קליל בדרכו, ואני מקווה שגם חלק מכם יחוו פרץ נוסטלגיה כמוני רוצה להודות לאופירי הכריש שעשה את הביט האלוהי הזה, על הוורס החותך שלו ועל זה שהוא זרם לשים פיאה על הראש (איי לאב יו החיבור הזה קוסמי) רוצה להודות לבן פלחוב שעשה את מה שרציתי בדיוק בדיוק והרבה מעבר. לצוות הניצבים שהשתתפו בקליפ – אתם יפים ומדהימים ועשיתם את כל העניין. לענתי שהפיקה לנו את הצורה. לואסילי שצילם בסקייט פארק. ליסמין מלכי שעיצבה ככה יפה ועשתה טיפוגרפיה. תודה לצוות שלי ולישגב שמנהל אותי ואוסף לי את החיים. תודה לנומוקי שמיקסס יפה ואסף שי על המאסטרינג. תודה לסנטר… תודה למי שמאמין והולך איתי עד הסוף.

 

חגי בר מאיר – פתחתי את הלב

בר מאיר הוא זמר יוצר מהגליל המערבי, הכותב ומלחין שירים בעברית. שירו החדש "פתחתי את הלב" שכאמור נכתב והלחן על ידו הופק מוזיקלית בידי אלון פאשה מוטקין  ומבקש לגעת בחיבור רומנטי שנוצר בתזמון בעייתי

כך חגי על השיר החדש – "התחלה של קשר יכולה להיות דבר מאוד מבלבל יש רצון לפתוח את הלב אל מול פחד להיפגע רצון לחשוף ולשתף אל מול חשש לחשוף יותר מידי, מהר מידי ושאלה האם יש רק "פרפרים בבטן" או שזאת באמת אהבה. התיישבתי לכתוב את השיר הזה עם התחושות האלה בדיוק ובכמה רגעים הוא פשוט יצא"

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא