כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אביגייל רוז | הפרעות | השקה | האזור

אביגייל רוז משיקה את  אלבומה "הפרעות" במועדון האזור, 01.07.2013. נכח, צילם ומדווח – יובל אראל.

אביגייל, הפרעות, השקה. צילום: יובל אראל
אביגייל, הפרעות, השקה. צילום: יובל אראל

את אביגייל פגשתי לראשונה כאשר התארחה במופע של חברתה, מיכל גבע בתאטרון תמונע, זה היה באמת לפני הרבה זמן, פברואר 2011. הן בצעו ביחד את השיר "איפה" מאלבומה השני של אביגייל "חצי נחמה". מאז זרמו מים רבים, הופעות פה ושם והנה כעת, אביגייל משיקה אלבום שלישי – "הפרעות", זהו אלבום שנכתב דווקא ללא הפרעות, בתקופה שבה אביגייל רקחה מגוון השפעות וסגנונות לכדי אלבום קונספט עם צליל מאוד ייחודי.

"הפרעות" הוא אלבום די מחוספס, די כואב, המציג את אביגייל רוז כמי שיודעת, רוצה ומביעה את הרגשותיה כמות שהן, ללא עיטורים, איפור מוסיקלי או נסיון להתחנחן בפני המאזין. מוזיקאית יוצרת עם כשרון מופלא. יש כאן אהבה, יש כאן אהבות שחולפות, יש כאן מצב רוח מזופת וקמצוץ דיכאון, יש כאן ואקום ותהום הנשיה, אך יחד עם זאת יש גם חשבונות עם המשפחה, עם העצמי. מסקרן, מעניין, ומאתגר.

את אביגייל פגשתי שוב לפני מספר ימים לאחר שערכה  ראיון אחד על אחד מול אמה, המשוררת תלמה אליגון, אביגייל אמרה לי כי היא לומדת המון מאמה והשפעתה החזקה באלבום מתבטאת בכך שהיא, אביגייל, הלכה לגמרי אחרי הלב ללא פחד, אופי שירשה מאמה.

במהלך העבודה על שירי האלבום יחד עם המפיק המוזיקלי שי רוט הם הצליחו ליצור צליל חדש ומעניין המשלב גם פופ אלקטרוני עם קורטוב של נשמה, קצב, גרוב ואר'נ'בי ולמעשה מיטיב ללטף את המילים והתכנים הקוראים תיגר.

אביגייל והלהקה, האזור. צילום: יובל אראל
אביגייל והלהקה, האזור. צילום: יובל אראל

אמש עטה מועדון האזור חג לקראת מופע ההשקה החגיגי, שבדרך אגב ובשונה מהרבה מופעי השקה היה למעשה ללא ארוח של יוצרים נוספים, למעט שי רוט שהצטרף במהלך ביצוע השירים, המוזיקה של אביגייל לא מרקידה, לא מקפיצה, היא בנויה להאזנה רגועה, לקשב נכון למילים והמסרים, את הרחבה לפני הבמה תפסו כמה שורות של כסאות הבמבוק שנאספו מחצרו של המועדון, הקהל שברובו היה ממוזמניה, משפחה, חברים, עמיתים לדרך היצירה ומאזינים מושבעים היה קשוב מאוד וקיבל בתמורה מופע שכלל פתיחת לב וחשיפה ממשוררת, יוצרת ומבצעת מיוחדת במינה, עם הפרעות ובלי הפרעות.

לחצו להאזנה לדגימות מהאלבום ורכישה מקוונת

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא