כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

בתיאטרון הקאמרי עושים כבוד לאהובה עוזרי ודקלון

מופע מחווה לזמרים שהרימו את קרנה של שכונת כרם התימנים בעולם הזמר והפזמון הישראלי יערך בשבוע הבא, על מה ולמה, כל הפרטים.

במוצאי יום העצמאות ה- 75 למדינת ישראל התקיים טקס הענקת פסי ישראל לשורה של אזרחים ואזרחיות שבמעשיהם ופועלם תרמו תרומה חשובה לחיים במדינה. בין מקבלי הפרס היה הזמר בן שכונת כרם התימנים יוסי "דקלון" לוי, מי שמוכר לקהל חובבי המוזיקה כסולנה המיתולוגי של להקת "צלילי הכרם" העומדים מאחורי שורת להיטים אלמותיים שהניפו את קרנה של המוזיקה הימתיכונית עוד בחיתוליה בשלהי שנות השישים ותחילת שנות השבעים של המאה שעברה.

הוועדה שהחליטה על בחירתו של דקלון כחתן פרס ישראל בתחום המוזיקה הפופלרית חתמה את החלטתה במילים אלו – "בשירתו העניק דקלון נופך ייחודי לזמר העברי, ובה משתקפת אישיותו הייחודית. דקלון ידוע באישיותו הנעימה והצנועה ונערץ על קהל מאזינים מכל גווני הקשת בחברה הישראלית, הוא מושא להערכה וחיקוי על ידי חבריו האמנים".

כעת במסגרת מופעי מחווה לגיבורי תרבות שמתקיים ונערכים בתיאטרון הקאמרי הוחלט על קיומו של מופע מחווה ליוסי "דקלון" לוי כחלק מהמחווה שהתיאטרון מבקש להפיק לזכרה של אהובה עוזרי המנוחה, מי שהייתה בחייה זמרת ויוצרת, פזמונאית, מלחינה, מוזיקאית, מעבדת מוזיקלית ומורה לפיתוח קול ישראלית. כלת פרס אקו"ם בשנת 2008 וכלת פרס מפעל חיים של אקו"ם בשנת 2016.

אהובה עוזרי כלת פרס מפעל חיים. צילום יובל אראל
אהובה עוזרי כלת פרס מפעל חיים. צילום יובל אראל

החיבור בין זכרה של הזמרת המנוחה לבין הזמר החי ועד מאה ועשרים עם בריאות איתנה, מתחיל אי שם בשנות השישים עם צמיחת שניהם כזמרים יוצרים ומבצעים בין סמטאות שכונת כרם התימנים. ילדות ונעורים שהובילו ליותר מחיבור משותף בתחום המוזיקלי.

כך אמר יוסי "דקלון" לוי על אהובה בשנת 2015 –  "אהובה עוזרי יקרה לליבי מזה שנים רבות. גדלתי איתה בילדותי בכרם התימנים וביחד פילסנו את דרכנו (כל אחד לחוד) לזמר הישראלי ים תיכוני. תמיד רכשתי לה כבוד גם כאמנית ויוצרת בחסד ששיריה הפכו לקלאסיקות ולנכסי צאן ברזל והן לאישיותה המיוחדת הצנועה והענווה".

האמת היא כי החיבור בין השניים הוא החיבור בין שכונת כרם התימנים שנוסדה בשנת 1906 כשכונת הקרטון באשר בתיה היו צריפים מטים לנפול מקרשים, פחים וקרטונים – "חארת אל טאנק" ורוב תושביה היו בני העדה התימנית שעלו לארץ בעליית "אעלה בתמר" בשלהי המאה ה- 19, שכונה שמאוחר יותר אוחדה כחלק מהעיר תל אביב, בשנת 1923, ממש לפני מאה שנים בחודש מאי, לבין סצנת המוזיקה הישראלית העממית והפופולרית. לפני שנתיים צויין יובל המאה של השכונה בתערוכה ומופע עם שלל להיטיהם של כוכביה בבית העיר, מקום מושבה הישן של עיריית תל אביב.

שני המוזיקאים הללו הביאו לנו שירים אלמותיים החיים את עצמם עד היום עם המוןא הבה מצד הקהל – "איילת חן", "צלצולי פעמונים", שבחי ירושלים", "אמי אמי", "המורי הזקן", "עוד אשיר ואנגן", "יום שישי הגיע", "עמק הפרחים", "חנהל'ה התבלבלה" ורבים אחרים.

לא רק זאת, השניים שתפו פעולה מספר פעמים בסבבי הופעות שנים מועטות בטרם עוזרי נפלה למשכב שוב בעקבות מחתה והליכתה למנוחת עולמים. כאן בבלוג עקבנו אחר פועלם של השניים ביחד ולחוד בתיעוד של מופעים רבים.

דקלון אהובה וסגיב כהן על במה אחת. צילום יובל אראל
דקלון אהובה וסגיב כהן על במה אחת. צילום יובל אראל

כעת כאמור במסגרת סדרת המחוות וכחלק מציון מאה שנים לחיבורה של כרם התימנים לעיר תל אביב, יערך בתאריך 13 ביוני בתיאטרון הקאמרי מופע מחווה לשניהם, במעמדו של יוסי "דקלון" לוי ובו ייטלו חלק הזמרים והזמרות – ישי לוי, אביבה אבידן, סגיב כהן, ספיר סבן, יאיר צברי.

את המופע בהפקתו המוזיקלית של אבי גז תנחה גלית גיאת וילוו הנגנים אוהד בן אבי בפסנתר וכלי נשיפה, יוראי אורון בבס, שמוליק שמיר בגיטרה, גל רוט בבוזוקי ועוד, ואסף דגן על התופים.

עושים כבוד לדקלון בתדר בבית רומנו. צילום משה צ'יטיאת
עושים כבוד לדקלון בתדר בבית רומנו. צילום משה צ'יטיאת

בשבוע החולף הרימו את הכפפה אנשי קבוצת "התדר" בבית רומנו וכבר הוציאו לפועל ערב מחווה ליוסי "דקלון" לוי בו נטלו חלק שורה מאוד מכובדת של אמנים שכללה את ברי סחרוף, יואב יצחק, חיים משה, מירי מסיקה, נרקיס ובר צברי, לצידם נטלו חלק המשוררים עדי קיסר ונמרוד שיין שהקריאו קטעים מתוך השירים האלמותיים והביאו את סיפורה של שכונת כרם התימנים על קצה המזלג בהנחייתו של ירון אילן, קהל רב התאסף במקום שהיה במתכונת כניסה חופשית ונתן כבוד לדקלון.

כאמור  ביום שלישי, 13 ביוני בשעה שש בערב יתקיים אירוע המחווה לדקלון ואהובה בתיאטרון הקאמרי, כרטיסים zמינים כאן. בואו.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא