כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

המפיק יהודה טלית הלך לעולמו


יהודה טלית, מי שעמד החל משנות השישים מאחורי הקמת אירועים, ניהול והפקה לשורה מכובדת של אמנים, הרכבים, להקות ותחומים נוספים בעסקי הבידור, הלך היום לעולמו בגיל 74 לאחר שסבל בעת האחרונה ממחלה קשה.

בתחילת קריירה שלו ניהל יהודה טלית להקות אשר ככבו בשנות השישים ועדיין פעילות – האריות עם האחים אלגרנטי והצ'רצ'ילים. בשלהי שנות השבעים הוא הקים את חברת  – "טלית הפקות" אשר הפיקה בהמשך קונצרטים והופעות ענק בפארק הירקון ועוד, הביאה לישראל אמנים בינלאומיים כמו בוב דילן, טרייסי צ'פמן, דייר סטרייטס, סטינג, לאונרד כהן, בוי ג'ורג', בילי ג'ואל, בראיין אדמס, ג'ו קוקר, חוליו איגלסיאס, דוראן דוראן, דייוויד בואי ויוריתמיקס.

לקראת סוף המאה שעברה החברה הרחיבה את עיסוקיה ופנתה גם לתחום הטלוזיה וביחד עם שותפים נוספים בתחום האמרגנות וההפקה שלטו על תחומים וערוצים רבים בעולם המדיה המשודרת.

כמי שבילה שעות רבות בהופעות בפארק הירקון, גם בבלוג יש תחושה שלטלית חלק נכבד בהשכלה המוזיקלית הפופולארית שלו.

יהודה טלית, מפיק בנשמה, צילום כריכת הספר
יהודה טלית, מפיק בנשמה, צילום כריכת הספר

לאחרונה, כאילו וכבר ידע את גורלו הוציא לאור ספר בו תיעד את פרקי חייו ועשייתו הרבה בתחום האמנות והבידור, הספר לא הוצא למכירה אלא חולק כשי לחוג מכריו וחבריו לפני ימים ספורים.

אמנים רבים, מוזיקאים, שחקנים ובדרנים כבר הספיקו לספוד לו ברחבי הרשתות החברתיות מאז שנודע על מותו, יהי זכרו ברוך.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא