כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אי ירוק בביאליק

המופע של יעל לוי וורד קלפטר, איחוד מרגש שכמעט נחבא לו בינות שלל המופעים השוטפים את העיר העברית הראשונה מידי ערב, פנינות של אמנות ויצירות שהפכו לקאנונים בזמן, ליל חמישי, קפה ביאליק בתל אביב, השדרן והעורך המוזיקלי טוני פיין, הוקפץ בדחיפות כדי להביא ולו מקצת מהמראות הנדירים.

יעל לוי מארחת את ורד קלפטר בקפה ביאליק. צילום טוני פיין
יעל לוי מארחת את ורד קלפטר בקפה ביאליק. צילום טוני פיין

ארבעים שנה חלפו מאז בצעה יעל לוי את השיר הראשון שלה כזמרת יוצרת עצמאית –"בלדה לנאיבית", ארבעים ושתיים שנים חלפו מאז "שיחות סלון" של יהונתן גפן לצד יצחק קלפטר שחשפו את יעל לוי כזמרת המותירה רושם רב בשירתה עם יצירות כ"אי ירוק בים", "שיר אהבה בדואי" בגרסתו הראשונית ועוד.

יעל לוי מארחת את ורד קלפטר בקפה ביאליק. צילום טוני פיין
יעל לוי מארחת את ורד קלפטר בקפה ביאליק. צילום טוני פיין

את החיבור בין יעל לורד קלפטר, האקסית של יצחק וחלוצה בסצנת הרוק הישראלי כמבצעת, כיוצרת, מלחינה ופזמונאית עשה יצחק קלפטר, חיבור המוגדר על ידי השתיים במשפט מצוטט אחד – "ידידה שלי מנגנת ושרה, אכפת לך לשמוע?"

למרות השנים הרבות שחלפו ולמרות מיעוט ההזדמנויות שהשתיים מופיעות יחדיו מדובר בכל אספקט באירוע מרגש, שתי מוזיקאיות שלא כל יום פוגשים, והחיבור שנרקם מזמן וחזר אמש להתבטא במופע אקוסטי באווירה החצי אינטימית של קפה ביאליק היה הזדמנות שקשה להחמיצה. כבר הוכרז מפגש מוזיקלי חוזר ונוסף בתאריך 13 ביוני באותו מקום.

את השתיים ליווה בגיטרה אמיר זוסקוביץ. אולם יצחק "צ'רצ'יל" קלפטר היה ההפתעה הגדולה של הערב כאשר קם ממקומו וניגש אל הבמה הקטנה והצטרף לביצוע שניים מהלהיטים הכי גדולים של יעל – "אי ירוק בים" ו"שיר אהבה בדואי"…

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא