כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

שפיטה בהופעה חיה

את שפיטה לא צריך ממש להציג, כולנו זוכרים את הסערה הציבורית עם התוכנית "הכוכב הגדול הבא" שבו שפיטה הגיעה עד למקום השני וכמעט הייתה הנציגה שלנו לאירוויזיון ופתאום לא התחלקנו יותר לשמאלניים וימניים אלא לכאלו שחשבו ששפיטה תביא לנו עוד זכייה בתחרות אל מול אלו שחשבו שמה שנקבל בחזרה זה את כל העולם הערבי עלינו, אבל כזכור שפיטה הגיעה למקום השני המכובד (יש כאלו שיגידו שבמכוון) והעולם לא היה כמרקחה.

התאטרון של שפיטה. צילום תומר גילת
התאטרון של שפיטה. צילום תומר גילת

וכרגיל, חוזרים טיפה אחורה בזמן, כי במקרה של שפיטה הפריצה לא הייתה עם "הכוכב הגדול הבא" אלא כבר לפני שש שנים, מי שזוכר שגלי צה"ל השמיעו ללא הפסקה גירסת כיסוי דיי מוזרה לשיר Karma Police של רדיוהד, אף אחד לא מכיר את הזמרת, השם "שפיטה" נשמע עם אוריינטציה ערבית וכך גם המבטא וסגנון השירה. אז כמובן שהשיר הפך ללהיט ברגע, בעיקר אצל ההיפסטרים בתל אביב אבל לא רק, השיר הזה תפס חזק וגם האחרים כמו שבאו בעקבותיו ובעיקר "אצא לי הצ'וקה" שגם הפך לעוד יותר מיינסטרים שכיכב גם בפרסומת של חומוס צבר.

שפיטה כובשת את הקהל. צילום תומר גילת
שפיטה כובשת את הקהל. צילום תומר גילת

והנה אנחנו ב-2018, נטע הביאה לנו את האירוויזיון והתוכנית "הכוכב הגדול הבא" משכה יותר התעניינות מהשנים הקודמות והנה גם שפיטה בחרה להתמודד, בהתחלה זה נתפס כבדיחה שלא תשרוד לאורך כל העונה, הרי כמה אפשר לשיר בתוך דמות הומוריסטית? אבל ככל שהעונה התקדמה שפיטה הייתה בשביל רובנו כמעט הסיבה העיקרית לצפייה בתוכנית (בל נשכח את אסי ורותם), רותם שפי, האישה מאחורי הדמות שפיטה התגלתה כפלפלית לא קטנה שמצליחה לשלב בין דיבור נגוע לכאורה עם המון חן והומור, מה גם שלאורך העונה הוכיחה כשרון שירה מרשים שגם שמשך אותה הלאה אל שלישיית הגמר, כן כולנו ידענו שלא ישלחו את שפיטה לאירוויזיון אבל בכל זאת קיווינו שבעולם חלופי זה יקרה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

מועדון התאטרון היפואי, זו לא ההופעה הראשונה של שפיטה אבל הראשונה אחרי גמר "הכוכב הגדול הבא" וההתרגשות בשיאה, הופעה שכבר מזמן הפכה לסולד אאוט וגררה הופעה נוספת ביום למחרת, הקהל מעורבב, אבל ברובו די צעיר, בני העשרים ואולי גם קצת פחות, הדור שיודע להעריץ ויש הרבה מה להעריץ בשפיטה.

אנחנו מתמקמים בקדמת הבמה, אזור ה-Catwalk וגם בדרך כלל האזור השמור למעריצים מספר אחד, תשע וחצי מתכננים להתחיל וכל מי שהיה צריך להיות ליד הבמה כבר שם, יש גם פרחים, מתנות וטלפונים דרוכים לצילום. כל תזוזה על הבמה, הדלקת ספוט או סיום שיר משך גל של "ווואווו" מיותר עד שבעשר האולם כבר לא צעק זאב ואנחנו עם שפיטה על אמת.

התאטרון של שפיטה. צילום תומר גילת
התאטרון של שפיטה. צילום תומר גילת

הנאמברר הראשון הוא Hello I Love You של ג'ימי וחברי הדלתות, כמובן שעם שפיטה זה ישמע אחרת, היא עולה על הבמה מלווה במקל המוזהב המתויג איתה ועם שמלה בצבע פנינה- זהב, הפעם בלי אקסטרה צבעים אבל במקומם מראה מלכותי שהוסיף יוקרה למעמד, לידי צעק בחור מזוקן "שפיטה אני אוהב אותך!" ונראה לי שהוא התכוון לזה ממש ברצינות.

סיימנו עם ברכת השלום ואנחנו בסימן העצמה נשית, Material girl של מדונה ואחריו Bootylicious  של ביונסה והדסטיני, שני דורות של נשים חזקות ועכשיו הגיע זמנה של שפיטה לתפוס את אור הזרקורים.

שפיטה על הבמה. צילום תומר גילת
שפיטה על הבמה. צילום תומר גילת

שמונה עשרה שירים מתוכננים להערב, ברובם גרסאות כיסוי לשירים שכולנו מכירים, חלקם הגדול גם בוצע בתוכנית "הכוכב הגדול הבא" שירים כמו Imagine (ג'ון לנון), Bittersweet symphony (The verve), Personal Jesus (Depeche mode) והבלדה Black hole sun של קריס קרונל ו-Soundgarden שהזכירה לכולנו ששפיטה היא לא רק פרודיה על זמרת ערבית אלא דיווה אמיתית.

אמצע ההופעה ואנחנו מתקרבים לשיר Broken זה שבניגוד למרבית שירי הערב נכתב על ידי שפיטה עצמה לפני כשנתיים והפך ללהיט לאחר שבוצע פעמיים בתוכנית "הכוכב הגדול הבא", כדי לתבל את הרגע הזמינה שפיטה את רקדנית הבטן אבישג אפרתי כדי שנכנס לגמרי למצב חפלה וזה עבד מעולה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

באותה אנרגיה אנחנו ממשיכים עם שיר הילדים "א' ב'" (כן, זה) וכל הקהל מדקלם וטועה באותו זמן (ט' זה טוב ו-י' זה מה?)

שעה וחצי ואנחנו מתקרבים לקראת הסוף, סוגרים את ההופעה עם הלהיט שהתחיל את הכל "Karma police" ואחריו נפרדים ב-Feeling good וכמו אותה ציפור שעולה למעלה אנחנו מרגישים נפלא גם בדרך אל החניה.

קטעי וידאו

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא