כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

רק מחווה? אז מה! כולם רוקדים

המופע של להקת המחווה Creedence Clearwater Revived בהיכל התרבות תל אביב, יום ראשון, 02.06.2019. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, מצלמה שניה – שילי אראל.

Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל
Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל

נתחיל מהעובדות הפשוטות – אין שום קשר בין להקת Creedence Clearwater Revivel המיתולוגית של האחים פוגרטי שהוציאה כל כך הרבה להיטים מחוספסים ומרקידים בשלהי שנות השישים ותחילת שנות השבעים של המאה שעברה לבין הרכב הנגנים שעמד אמש מעל הבמה בהיכל התרבות של תל אביב בפני אולם מלא וביצע באופן מצויין את אותם להיטים שלמענם הגיע הקהל הרב שעמד, רקד ומחא כפיים בהתלהבות, אפילו הצטרף לשירה.

Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל
Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל

חפירה אינטרנטית ארוכה ערכתי בעקבות אותו רגע בו הובא לידיעתי כי להקה בשם Creedence Clearwater Revived אמורה להגיע לתל אביב, במהלך החפירות לא מצאתי ולו סימן קלוש אחד לקשור בינם ובין אותו הרכב מיתולוגי, אז חשבתי לעצמי – אוקי מדובר בהרכב מחווה, לא רק לקרידנס יש הרכב שמחייה מחדש את אותם להיטים שצרובים אצלי בדי.אנ.אי המוזיקלי מהילדות, הביטו למשל על פינק פלויד או לד זפלין, להקות שרק לפני רגע עוד יצרו כאן בסביבה (מעבר לים…) והנה קיימים עשרות אם לא מאות הרכבים ברחבי העולם שכל מהותם היא לבצע באופן מדוייק (עד כמה שניתן…) את אותן יצירות שהפכו כבר מזמן לאתוס וקאנונים בעולם הרוק.

Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל
Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל

אז עם התובנה הזו הגענו אמש להיכל התרבות, בבחינת – יאללה, בין כה זה יום ראשון ואין הרבה מה לעשות ובמקום להימרח מול המסך בואו ונחלץ קצת עצמות באיזה מופע.

Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל
Creedence Clearwater Revived צילום שילי אראל

אבל, כאשר המופע החל, התובנה חלחלה מייד – הופה, איזה נגנים, מלוטשים, מקצועיים, מהודקים, איכותיים, הרביעיייה שעמדה על הבמה – פיטר ברטון בגיטרה ושירה, גרהם פולק בגיטרה שנייה, מפוחית ושירה, אלן סגר בגיטרת בס וג'ף המונד על התופים, הגישו לקהל במשך שעה וחצי שורה ארוכה ומדליקה של המיטב מלהיטי קרידנס המקורית, בביצועים שלא היו מביישים לא את החב'רה המקוריים ולא את שאר להקות המחווה על סגנונותיהם וביצועיהם השונים.

ממש כמו במופע ליפסינק ותלבושות במהלכו אתה נזרק לעולם של דמיון בכאילו ואתה רואה לפניך את טינה טרנר או דיאנה רוס, כשהן מגולמות בעצם בידי בחור טראנסקסואלי הלבוש, נראה וכביכול נשמע כמקור עם הפלייבק המתאים, גם הפעם כל קולטני הדי.אנ.אי שלי ושל כל הקהל התעוררו לחיים עם הצלילים, המילים, השירות והמנגינות שבוצעו אחת לאחת ממש כמו ששמענו אותם אז, הן בתחנות הרדיו והן מעל הוויניל שהסתובב לו על הפטיפון, אפילו במסיבות ימי שישי בימי ילדותי, בגימנסיה הרצליה, תיכון חדש, עירוני ה' ומרכז ביכורי העתים עמדו בזה אחר זה הרכבים מקומיים מוכרים שכיכבו ברדיו ובצעו שירים שכאלו לצד חומרים מקוריים, האריות, הצ'רצ'ילים, הכוכבים הכחולים ועוד, אלא שהפעם זו לא הייתה הקלטה אלא ביצוע חי ואמיתי על הבמה.

Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל
Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל

אין ספק, הנגנים שעמדו על במה בהחלט יכלו להיות הדמויות המקוריות, במראה, בסגנון, בקבוצת הגיל (המתופף המונד התגאה שהוא מעל 80 ורעמת השיער הלבנה שעל ראשו היא בעצם פאה חדשה, הבחור מלא אנרגיות, את קטע הסולו שניתן לו לבצע במהלך 11 דקות שהוקדשו לשיר I Heard It Through The Grapevine הוא לקח כל כך ברצינות שהמעבר שלו מישיבה לעמידה מול מערכת התופים ולאחר מכן עד קדמת הבמה שם המשיך לתופף עם זוג המקלות על עמוד המיקרופון, המוניטורים ושולי הבמה עצמה, היה כל כך טבעי ועשיר בגרוב אמיתי של נגן ביצות אמריקאי מחוספס וטעון אנרגיות)

Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל
Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל

לא חסר דוגמאות נוספות לרגעים בהם כל אחד מהנגנים קיבל את הרגעים שלו כדי לשחרר ולהלהיב את הקהל, שטיקים שכאלו שרק נגנים וותיקים ומנוסים יודעים להרים. בסך הכל זו מוזיקת ביצות אמריקאית, הזן הזה שמשלב היטב בן סגנונות כאמריקנה, בלוז, רוק ופולק ובדרך כלל מנוגן בברים שכוחי אל בעיירות נידחות בדרום מרכז ארצות הברית של אמריקה כשהנגנים עומדים מאחורי מסך רשת ברזל המגן עליהם מפני השלכת בקבוקים ופחיות (ראו האחים בלוז, שם..)

Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל
Creedence Clearwater Revived צילום יובל אראל

אולם, כאשר מניחים על המשקל את שני הנתונים הבאים – העובדה שזו בסך הכל להקת מחווה אלמונית מחד והעובדה שהקהל הלא כל כך צעיר יצא בסופו של הערב עם עיניים בוהקות וחיוכים מאוזן לאוזן אחרי מחיאות כפיים ממושכות, מגיעים למסקנה שלא תמיד צריך להגיע עם דעות מוקדמות למופע ואפשר לשחרר ולהנות כאשר יש ממה, ואכן היה ממה. תודה.

ההרכב שניגן אמש כל כך משוכנע בצדקת דרכו ובעצם בהצלחתו להרים את הקהל עד שהם המתינו אחרי המופע בפואיה של ההיכל על מנת לחתום על מרצ'נדייז שכללו פוסטרים, חולצות ואלבומים, הנה אחד מהם מהספוטיפיי..

ההרכב ממשיך הערב את מסעו הארצישראלי ויופיע במרכז הקונגרסים בחיפה, כרטיסים אם נותרו ניתן לרכוש במשרד ברק, כאן או בטלפון 04-8377777.

רשימת השירים – סטליסט: Green River, I put a Spell on You, Lodi, Long As I Can See the Light, Cotton Fields, Born On The Bayou, Run Through The Jungle, Who’ll Stop The Rain  I Heard It Through The Grapevine, Bad Moon Rising, Susie Q, Down on the Corner, Up Around The Bend.

הדרן: Travelin’ Band, Have You Ever Seen The Rain?, Proud Mary

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום שילי אראל

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום יובל אראל

קטעי וידאו מהמופע


 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא