כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ברק גרוסברג – Keep The Order

הרוקר החב"דניק ברק גרוסברג משיק שיר חדש שעניינו הפצת שבעת מצוות בני-נח לעולם באמצעות הרוקנ'רול

את ברק גרוסברג, מוזיקאי, יוצר וגיטריסט תל אביבי ליווה הבלוג לא מעט פעמים בעשור האחרון ובאופן אישי הרבה שנים מעבר לכך עוד בילדותו. ברק אשר עבר תהליך של חזרה בתשובה משיק הבוקר שיר חדש דווקא בשפה אנגלית העוסק על פי המסורת היהודית בשבעת המצוות של בני נח עם תחושת שליחות לאחד ולחבר את קצוות החברה בעולם. על פי ברק זו התשובה לטרלול הכלל עולמי שאופף אותנו במהלך השנה האחרונה.

ברק גדל בבית מוזיקלי שמשוייך לסצנת הרוק של שנות ה-70 בארץ, אביו שאול גרוסברג מייסד מועדון הרוק הישראלי של שנות ה-70  הפיק את מיטב המופעים של אז עם אמנים כמו: רמי פורטיס, להקת תמוז, האחים פיאמנטה, להקת ששת ועוד.

מה שהשפיע רבות על עיצובו של ברק כנער, שנמשך באופן טבעי למוזיקת רוק ישנה והחל לנגן בגיטרה חשמלית כבר בגיל 12. בגיל 15 כבר הופיעה עם להקתו הראשונה "החשודים" במופעי מחווה לפינק פלויד במועדונים בארבי, צוותא ועוד. אחת ההשפעות המוזיקליות שהתוו את דרכו ומסלולו המוזיקלי של ברק היא דמותו ונגינתו של הגיטריסט ג'ימי הנדריקס. עם התבגרותו, בהיותו בשנות העשרים לחייו, החל ברק בתהליך התקרבות לחסידות חב"ד דרך בית כנסת באזור מגוריו בת"א.

ברק ממשיך לנגן וליצור, הוא שיחרר שלושה שירים בעברית המתארים את תהליך החזרה בתשובה והאמונה היהודית שחווה מבחינה פנימית, את המעבר בין העולמות ואת החיבור הקיים ביניהם – "משיח עכשיו", "הכל מושלם", "כוס קפה" .

כיום ברק, בן ה29, הוא איש משפחה, אב לבן ומצפה לעוד ילד שבדרך, מורה לגיטרה ומוזיקאי פעיל ונוכח בשוק השמחות והחתונות החב"די. מנהל להקת חתונות ומופיע בבתי חב"ד ברחבי הארץ, שבחלקם גם מספר את סיפור החזרה בתשובה הייחודי שלו, שגדל בבית תל אביבי חילוני למהדרין בטהרת הרוקנ'רול והפך לחסיד חב"ד הדוק, הכולל תקופה בה שהה וצמח בחצר הרבי מליובאוויטש בניו יורק.

השיר החדש – keep the order,  מהווה טעימה ראשונה מתוך פרויקט חדש בשפה האנגלית, אשר נולד מתוך תחושה כי הפוטנציאל השליחותי והמוזיקלי כאחד, נמצא גם מעבר לים, לקהל אוניברסלי גדול יותר.

ברק גורס כי המסר אשר נכתב בהשראת הרבי מליובאוויטש, העוסק באחד מהנושאים הגדולים שהרבי ביקש להפיץ בתורתו הוא שבעת מצוות בני נח, המצוות המופנות כלפי הנוכרים השאובות ולקוחות מתורת ישראל. בקריאה ליצור חיבור ושלום עולמי, מתוך נקודת הנחה שהתורה שייכת לכל קצוות העולם ולא רק ליהודיים והיא קוראת לכולם "לשמור על הסדר" ולהפוך את העולם למקום טוב יותר.

זהו שיר ראשון מתוך פרויקט שלם שעתיד לצאת עם מסר דומה שמטרתו לאחד ולחבר את העולמות לאותו תדר של אחדות וקירוב לבבות דווקא בעת הזאת. יהדות התפוצות כבר מחכה לבשורה. החלום הגדול של גרוסברג הוא להגיע לקהלים מעבר לים עם בשורה של אמת פשוטה שכולנו אחד!

על הקליפ אחראי ינקי אלהרר והוא צולם בשדות כפר חב"ד וליד תעתיק ביתו של הרבי מליובאוויטש.

 

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא