כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות

או, ווט א נייט!

המופע של הצמד הלונדוני – Oh Wonder במועדון בארבי, מוצ"ש, 16.12.2017 בהפקת בלוסטון גרופ – לייב ניישן ישראל. חברנו תומר גילת הגיע כדי ליטול חלק בחגיגה ולהביא את הרשמים, המראות והקולות.

Oh Wonder בבארבי. צילום: תומר גילת

אני תמיד אוהב לראות הופעות מחו"ל בבארבי, יש משהו מאוד מרגש בלראות אומנים מקרוב, במיוחד כאלו שזוכים למיליוני צפיות ביוטיוב, אם עוצמים את העיניים לרגע מרגישים שאנחנו בחו"ל באיזה באולם הופעות קטן בלונדון, אירופה זה כאן!

הצמד ג'וזפין ואן דר-גוט ואנת'וני ווסט הידועים יותר בשם Oh Wonder בהחלט יושבים על ההגדרה הזאת, אמנים שלא היו ממלאים את פארק הירקון אבל בקלות היו סוגרים מספר הופעות לא קטן באולמות המוזיקה הנפלאים שלנו ברחבי הארץ (כן, יש עוד מקומות מחוץ לתל אביב, כמו הוונדרבר בחיפה, הצוללת הצהובה בירושלים ודומיהם). לישראל הגיעו הצמד להופעה יחידה ולאחר סיבוב של 4 חודשים ברחבי העולם עם 140 הופעות שונות, ההופעה בישראל שסוגרת את סיבוב ההופעות הנוכחי כבר ימים רבים לפני כן התמקמה על משבצת הסולד-אאוט בבארבי.

בשעה 21:15 האולם של הבארבי כבר היה מלא לחלוטין, תופעה לא כל כך אופיינית למקום אשר ההופעות בו מתחילות לא לפני 22:00 וקהל מבקריו מבלה את הדקות האחרונות ברחבה לפני האולם לעוד סיגריה אחרונה, אך הפעם כנראה שהרצון לתפוס מקום קרוב דרבן את בעלי הכרטיסים לוותר על השהייה השגרתית בחוץ.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ובאמת כמה דקות אחרי עשר עלו הצמד לבמה, מלווים במתופף וגיטריסט, ג'וזפין, הצד היותר אקטיבי של הצמד כבר פנתה ישר לקהל הדחוס בקריאה נרגשת, שהם כמו הצופים, מתרגשים מאוד להיות פה. בהמשך התברר לנו שבשהות הקצרה שלה בארץ היא הספיקה ללמוד כמה מילים בעברית כדי שזה יעזור לה להגיד בעברית עם מבטא בריטי כבד "אנחנו אוהבים אתכם".

השיר הראשון של הערב היה Dazzle מאלבום הבכורה של הצמד מ-2014, שיר שזכה לכמה מיליוני צפיות ביוטיוב אך לא כמו השיר שבא אחריו – הלהיט ההיסטרי Without You, הפתעה די גדולה מבחינתי במיקום השיר הזה ישר על תחילת המופע. לקהל שבא לראות את ההופעה זה כנראה לא היה משנה כי לאורך כל ההופעה הם שרו עם הצמד את מרבית השירים גם הם לא היו להיטים גדולים, כנראה ככה זה שהלהקה בחרה בצעד אסטרטגי מעניין להוציא לאורך שנות קיומם כל חודש שיר חדש כסינגל.

וכך שיר רודף שיר, ג'וזפין התמקמה לה מאחורי פסנתר חשמלי עם הבלחות קצרות לקדמת הבמה, אנת'וני תפס מיקום דומה לצידה עם מיקסר מלפניו וגיטרה על כתפיו, כנראה ככה זה שהמוזיקה של הצמד מושתת על שירה הרמונית מלווה בביטים אלקטרונים, אך אין ספר שהגיטרות המתחלפות של אנת'וני תרמו להעצמת שירי האלבום וכן לתזוזה שלו ברחבי הבמה.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

קשה לי שלא להיזכר בהופעה של LP בארץ לפני כחצי שנה, LP הופיעה על אותה במה בדיוק, עם קהל דומה (צעירים ברובם חובבי מוזיקת פופ( לורה פרגוליצי (LP) התרוצצה לאורך כל ההופעה בין צדי הבמה תוך כדי שהיא חותמת למעריציה ועושה סלפים, עם כל מי שהביא לה את מכשיר הסלולר שלו.

אז נכון, ג'וזפין היא לא לורה, צילומים וחתימות לא היו, אבל היא לא הפסיקה לשבח אותנו הישראלים, בעיקר לאור העובדה שלישראל הם הגיעו יום אחד מוקדם מן הצפוי לאחר שההופעה בטורקיה התבטלה ולצמד יצא לבלות יום בתל אביב, בחופים שטופי השמש של אמצע דצמבר ובמסעדות הרבות והמגוונות של ישראל או כמו שג'וזפין טרחה לציין – “Antony got high on Humus”

וככה, לאחר שעה בערך של אנרגיה אופטימית ושמחה מצד ההרכב והקהל, ירדו Oh Wonder מהבמה כדי לפנות מקום לשני הדרנים, את ההופעה הם חתמו עם להיט נוסף – Drive , שהשאיר את כולנו מרוצים, קיבלנו את מה שרצינו ובגדול!

 

לחצו לצפייה בגלריה המלאה, צילום – תומר גילת

וידאו, צילום – תומר גילת

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא