כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

שנות השמונים של יאיר זיו

מופע השקת אלבומו השלישי של המוזיקאי יאיר זיו "1982", יום שני, 03.06.2019 תאטרון תמונע, העורך המוזיקלי והשדרן המיתולוגי טוני פיין הגיע למופע כדי לשמוע ולחזור עם המראות והקולות.

יאיר זיו בתמונע. צילום טוני פיין
יאיר זיו בתמונע. צילום טוני פיין

להקת הסקא הבריטית מדנס השיקה את להיטה Our House אשר הגיע לכותרות מצעדי הפזמונים ואף זכה בפרס כשיר הפופ הטוב ביותר, השיר הפרח בגני כובש בארץ את הסצנה הימתיכונית שעדיין הייתה מנותקת מהמיינסטרים הממסדי, זאת בביצוע זוהר ארגוב, שהופך לאחד מציוני הדרך המרכזיים של המוזיקה המזרחית בישראל, מלחמת לבנון הראשונה "שלום הגליל" יוצאת לדרך, (ממש מחר…), מיי פיינגולד, קותימן, רוני אלטר ואפילו בר רפאלי נולדים, בני נוער רוקדים במועדונים החדשים שנפתחים בתל אביב – פינגווין, ליקוויד, הגל החדש מרקיד את הרחבות, כל זאת מתרחש בשנת 1982 במאה שעברה, שנות השמונים דוהרות קדימה 36 שנים מאוחר יותר, יאיר זיו שפרץ לתודעה כקול מאחורי שירו המיתולוגי של עידן רייכל "בואי" משיק אלבום שירים המוקדש לאותה שנה ונשמע כאילו ונוצר בה, מחווה לשנות השמונים, גל חדש – New Wave החוזר למקורות של האייטיז.

האלבום 1982 כולל תריסר שירים אשר נכתבו הולחנו והופקו מוסיקלית בידי יאיר זיו. במהלך הדרך להשקתו המלאה שוחררו שלושה סינגלים שזכו להכרה ועוררו עניין – ״את כל מה שנשאר״, ״עשרים שנה״ ו״שקט בוא״, את הצליל המאפיין את האייטיז יוצרים צלילי המחשב והקלידים המצליחים לזרוק את המאזין לאחור בזמן ובהווייה…

יאיר זיו בתמונע. צילום טוני פיין
יאיר זיו בתמונע. צילום טוני פיין

כאמור  את יציאתו לאור של האלבום חגג יאיר זיו עם להקתו הכוללת את ניצן ברגר בגיטרות ומחשב, רחלי ברגר בקלידים, שלומי מאיה במחשב, אדם מילינר בגיטרת בס ורועי משיח על התופים ואף אירח את ינון ובועז בן דוד – Beat Box Brothers.

יאיר זיו והביט בוקד בתמונע. צילום טוני פיין
יאיר זיו והביט בוקד בתמונע. צילום טוני פיין

במהלך המופע ביצע יאיר שירים מהאלבום החדש לצד חומרים קודמים יותר ואף את אותו להיט של עידן רייכל שחשף אותו – בואי. טוני פיין כאמור היה במופע וחזר עם המראות והקולות.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

 

 

 

 

 

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא