כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

למאיה יש ניצוץ

מאיה איזקוביץ חוגגת את השקת אלבומה החדש Sparkle במועדון בארבי ומארחת חברים ומשפחה, ליל שלישי, 05.03.2019. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל, וידאו – אדוה אראל.

מאיה סוגרת מעגל, או יותר נכון מאחה קצוות, משייטת בין סגנונות מוזיקלים. הדרך המוזיקלית שלה החלה לפני למעלה מעשור וקיבלה גושפנקא בעקבות אלבומה הראשון  "Safe & Sound" בהפקתו של יוגב סמינה, שהיה בעצם מותג בינלאומי והיווה מעין שילוב של פולק, רוק, בלוז ואמריקנה בואכה מחוזות הפופ הרך. בהמשך הדרך היא שיתפה פעולה עם אמן ישראלי נוסף שעושה זאת מעבר לים, יונתן דגן או בשמו הבימתי –  J.Views אשר הפיק את אלבומה השני – "All Of The Miles"  שבאופן טבעי נטה יותר לאווירת הצ'יל האופיינית לסביבה המוזיקלית שדגן יוצר בה. 

אלבומה השלישי של מאיה, שיצא לאחרונה ובמתכונת מצומצמת בגרסת E.P  הופק מוזיקלית בידיו של תומר יוסף, הלידר של הבלקן ביט בוקס, הדמות מאחורי ההצלחה של שלישיית הבנות התימניות A-Wa ופרויקטים נוספים. החיבור המוזיקלי בין מאיה לתומר הוביל את השירים החדשים להתעטף בהמון ביט, אלקטרוני וקיצבי, ההפקה המוזיקלית של תומר לקחה את מאיה למחוזות השונים לחלוטין מתחילת דרכה ובעצם הופכים אותה לאמנית בינלאומית שמצויה תמיד ובזמן בלב העניין. 

לפני כשנה פחות או יותר בהבדל של יום יומיים, יצא השיר הראשון, שיר הנושא של האלבום – Sparkle, עליו אמרתי אז את המילים הבאות – "תשכחו מזמרת הפולק הרומנטית, מאיה איזקוביץ חוזרת עם תדמית חדשה – כוכבת פופ מסקרנת נולדה והיא יוצאת מהחללית המוסיקלית של תומר יוסף, חמושה בסאונד משודרג ומנצנץ." 

האמת שאת מאיה ובמיוחד הופעותיה חוויתי לא מעט, בהזדמנויות שהיא מצויה כאן בתל אביב ואפילו כאשר יונתן דגן חגג כאן את אלבומו ומאיה התארחה, חוויה שלא שוכחים במהרה… 

אמש, במועדון בארבי, באווירה מעט ביתית וחברית, חגגה מאיה את יציאת האלבום החדש כשהיא מלווה בטריו נגנים הכולל את הדר לוי בגיטרה חשמלית, ניצן אייזנברג בגיטרת בס וקלידים וקרן טפרברג המדהימה על התופים. 

המופע נפתח עם ביצוע אקוסטי לשיר הנושא של האלבום , מאיה, עיניה קשורות בסרט אדום, אוחזת בידיה בגיטרה אקוסטית, לבד עם הבמה, פותחת את המופע, מדהימה את הקהל, הקול הצלול, הנגינה והמנגינה, כך פותחים מופע!! 

בהמשך כאשר הנגנים מצטרפים והמופע מקבל את הפלואו הנכון היא משלב במחרוזת השירים שתוכננה למופע נגיעות מכל אלבומיה, מציבה את עצמה כרב תכליתית. בין אירוח של ירמי קפלן בשיר Wait For Me מתוך האלבום החדש לבין אירוח של תומר יוסף המפיק המוזיקלי בשיר החותם את האלבום – Meet Again היא מספיקה לנטוע רגעים של אווירת רייב אורבני מעל הבמה כשהיא יוצאת במחול עם חישוק זוהר ומואר, מנצלת את ההזדמנות שמשפחתה נוכחת באולם ומזמינה את אביה פיטר איזקוביץ להצטרף אליה לביצוע השיר "אין לי מנוס", למיטב ידיעתי הוא השיר היחידי בעברית שמאיה כתבה והלחינה. 

המופע שוטף הלאה עם שרשרת להיטים וותיקים וחדשים משולבים ונחתם איך לא עם השיר הראשון שעמו היא פרצה "Safe & Sound". 

אם אבקש לסכם בקליפת אגוז את הערב אומר כך – "נפלה בידינו הזדמנות נדירה לחוות מופע של אמנית בינלאומית מהשורה הראשונה, לא מפספסים עניין שכזה, תודה" 

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע 

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

2 תגובות

  1. חוץ מאין לי מנוס, כתבה והלחינה עוד 3 שירים בעברית בתחילת דרכה… שירים ממש יפים.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא