כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי נשי

לקראת יום האשה הבינלאומי המצוין בסוף השבוע הקרוב, לוקטו שבעה שירים חדשים ששוחררו להאזנה בימים אלו ומבוצעים בידי נשים, חלקם גם נכתבו והולחנו בידי נשים. קול אשה. 

אבבה – Won't Let You 

אבבה דסה משחררת שיר חדש מתוך אלבום בהפקת איציק פצצתי אשר יצא ביום שישי הקרוב, השיר אותו אבבה כתבה והלחינה עוסק באמירה ברורה של העצמה נשית, לא חושב שצריך להרחיב בנושא, פשוט תאזינו ותבינו בעצמכם\ן. אבבה תחגוג את השקת האלבום במופע שיתקיים בתאריך 14 במרץ באברהם הוסטל ובמסגרתו היא תארח את אסתר רדא, גל דה פז ועדן דרסו, תשריינו!!!  

ליאת כהנא – נמוך 

הזמרת היוצרת ליאת כהנא משלבת בין עיסוקה במחול לבין כתיבת שירים ומשחררת בימים אלו את השיר אותו כתבה והלחינה בהפקתו המוזיקלית של  קובי שמואלי – "נמוך" העוסק במאבק בין הרגש לשכל, כאשר מאווים ורצונות מתנגשים עם הרציו והמציאות. את הוידאו בו היא מתועדת בריקוד צילם אורי שדה. על השיר הטרי אומרת ליאת – " זה עוד צעד בחזון שלי לחבר כל דבר שפועם בעולם הזה – עם מחול"

נתנאלה – איך גופי משתנה

כחלק מפרויקט "ליקוי חמה" של הזמרת נתנאלה בניהולו האמנותי של המפיק חיים שמש משוחרר השבוע השיר "איך גופי משתנה" אשר נכתב, הולחן ומבוצע בידי נתנאלה בהפקתו המוזיקלית של גיא מוזס המטיס את הזמרת המיתולוגית אל מחוזות העתיד בזכות הצליל והביט האלקטרוני אותו הוא נועץ עמוק בתוך השיר, כך נתנאלה על השיר והנרטיב העוסק בזמן ובתמורות – "עם השנים למדתי לקבל את השינויים שחלו בגופי. נכנעתי לכוחו הטבעי של התהליך שחל בו. הגוף הנושא אותי ממקום למקום, הנענה לפקודות מאוויי. מתוך סקרנות החלטתי להביט בגופי שלי ובתהליך המתהווה מרצונו הטבעי להשתנות, תוך כדי שאני מגינה עליו כדי שיגן עלי. בסופו של דבר, גופי הוא משכני, ביתי הראשון והאחרון. אני כלואה בתוכו, מתפתחת ומתנוונת בו. אני רוצה להביט מקרוב על התהליך המזדחל לו בבטחה, ולא להתכחש לו".

הגר אנוש – עוד לא הבנתי

הגר אנוש- זמרת, יוצרת, רקדנית בלהקת ״מיומנה״ משחררת את השיר ״עוד לא הבנתי״ אותו כתבה והלחינה, בהפקתו של עטר מיינר. השיר הוא סוג של מהפך באשר בעבר כתבה הגר את שיריה באנגלית ובסוגת הפולק הרך, כעת עם החזרה לשפה העברית היא גם נוסקת אל תוך עולמות של ביט אלקטרוני, היפ הופ ואפילו פופ עכשווי.

רתם טל – I wish 

רתם טל, יוצרת ומוזיקאית צעירה אשר החלה לעבוד על אלבום הבכורה שלה, שיצא בקיץ, עם המוזיקאית שני פלג כמפיקה מוזיקלית, כעת היא משחררת שיר חדש מתוכו אותו כתבה והלחינה בשפה האנגלית. רוקנ'רול רענן העוסק בגעגועים, על הקליפ –  רומן פורצקי.

רחל ירון – לרוץ מהר

רחל ירון היא זמרת, יוצרת וגיטריסטית העושה צעדיה לקראת אלבום שני מתוכו היא משחררת בימים אלו את השיר "לרוץ מהר"  אותו היא כתבה והלחינה בהפקתו המוזיקלית של אור בהיר, לי מזכירה רחל ירון את איה זהבי פייגלין והרכב הבנים "כל החתיכים אצלי" אולי בשל הפלואו של השיר אולי בזכות הטקסטים, זה מצוי כאן, ואתם יודעים מה? זה גם לטובה. נראה לי שכדאי לעקוב אחרי רחל ירון.

שירי גולן – רק תקשיבי

השיר אשר נכתב בידי יעל קלו מור והולחן בידי שירי גולן המבצעת אותו כשהיא עוטפת את הויז'ואל של הקליפ המלווה עם עשרות נשים הריוניות, עוסק באמירה מעצימה נוספת בה בחרתי לחתום את הפוסט השבועי הזה לכבוד יום האשה. שירי היא בוגרת בית הספר רימון, זמרת יוצרת העוסקת בהנחיית פיתוח קול וחיה בגליל המערבי העושה כעת את דרכה לקראת השקת אלבום בכורה, השיר הזה הוא הסנונית הראשונה, הרווחתם\ן.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא