כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

יש רופא בקהל?

קונצרט "סימפוניה מהלב" בו נוטלים חלק מאה רופאים מרחבי העולם חברי התזמורת הסימפונית "World Doctors Orchestra" עם הסולנית בפסנתר אמלי בר ושתי זמרות אורחות – אסתר רדא ושירי מימון, התקיים בליל חמישי בהיכל התרבות של תל אביב – במסגרת מופע התרמה למען עמותת "הצל ליבו של ילד". נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

גילוי נאות – הוזמנתי לקונצרט מטעם הפקת האירוע כדי לתעד את המראות, אני מנצל את ההזמנה לא רק כדי לצלם על פי בקשתם אלא לחוות בעצמי את האירוע ולדווח אודותיו…

כמה מילים אודות הפרויקט ועמותה, במה דברים אמורים?

"הצל ליבו של ילד” הינו פרויקט הומניטרי בינלאומי, הדואג לטיפולי לב מצילי חיים ומעקב רפואי לילדים ממדינות מתפתחות, ללא הבדלי גזע, דת, לאום, מגדר או מצב כלכלי.

פעילות עמותת 'הצל ליבו של ילד' בישראל מרוכזת סביב המרכז הרפואי ע"ש וולפסון שבחולון ומבוצעת ע"י כ-100 אנשי צוות מסורים המקדישים בקביעות חלק ניכר מזמנם לפרויקט זה, ללא קבלת תשלום מהעמותה. מאז היוסדה בשנת 1995 הצילה העמותה את חייהם של יותר מ-4,900 מ-57 מדינות והכשירה למעלה מ-120 רופאים ואחיות ממדינות אלו, אשר הצילו רבים נוספים. בהיותה אחת העמותות המשמעותיות ביותר בישראל, היא הפכה לאחרונה לארגון הישראלי הראשון שקיבל את פרס האוכלוסין היוקרתי של האו"ם וזכתה לשבחים בינלאומיים רבים.

במסגרת מאמצי העמותה לגייס אמצעי מימון לפעילויות המבורכות הללו התקיים אמש קונצרט כאשר נגני התזמורת הנם רופאים בעצמם, מרחבי העולם, הנוטלים חלק במופעי התרמה שכאלו ברחבי העולם. לצד התזמורת התארחו גם הזמרות אסתר רדא ושירי מימון העומדת לככב בימים הקרובים במחזמר שיקגו בגרסתו הניו יורקית שתנחת כאן בתל אביב.

במהלך הקונצרט שהונחה בידי אשלי ווקסמן בקשי בצעה התזמורת בחלקו הראשון את הסימפוניה השמינית של דבוז'ק וכן את רפסודיה בכחול של גרשווין בביצוע הסולנית על הפסנתר אמלי בר . בחלקו השני של הקונצרט בצעה אסתר רדא דואטים עם  אמלי בר, גם שירי מימון בצעה כמה משיריה שעובדו לתזמורת, השתיים גרפו את תשואות הקהל, אולם , את ההצגה מן הסתם "גנבה" קבוצת ילדים מאפריקה שעברו טיפולים וניתוחים רפואיים במסגרת הפרויקט הרפואי והצטרפו לאסתר רדא ואמלי בר בסיומו של הערב.

וידאו

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא