כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

שלום חנוך ומתי כספי – העיקר זה השירים

הקונצרט של שני המופלאים שוחרר לרשת על ידי תאגיד כאן לכבוד החג, צפו

מופע שבו שני עמודי תווך, מחשובי היוצרים והמבצעים בעולם הזמר הישראלי נפגשים יחדיו מבצעים זה את שיריו של זה, דואטים ועיבודים מהממים של מיטב הקלאסיקות שנוצרו כאן בעשורים האחרונים ואף מוקדם יותר.

השנים מלאו פעמיים את היכל התרבות בתל אביב במופע החשוב והנחשב הזה ורגע לפני שהם ממשיכים עימו ל"פריפריה" במיני ישראל ובאמפי שוני, תאגיד השידור כאן אשר קיבל את הזכויות הבלעדיות לתעד את המופע בהיכל התרבות משיק הבוקר לכבוד ראש השנה העברית את המופע בשלמותו ליוטיוב.

האמת לא צריך להרחיב בדיבור אולם אומר כך – רק דמיינו את רשימת השירים… את העיבודים… ואז את הרגע בו יפתח האור על הבמה וההרכב המוכשר יעלה ואחריו שלום חנוך ומתי כספי בערב שבו העיקר זה השירים.

המופע המשותף יוצא הדופן וחסר הזמן הזה הופק מוזיקאלית בידי חנוך וכספי המלווים בחמישה מוזיקאים נבחרים – משה לוי – פסנתר, המונד, ז'אן פול זימבריס – תופים, יונתן אלבלק – גיטרות, פרננדו קנופף – בס וחן "פפה" מאיר – על כלי הקשה.

לאורך המופע מבצעים השניים ביחד וגם לחוד את השירים היפים והקלאסיים שנכתבו בארץ במופע שהוא תמצית פס הקול הישראלי, ביניהם – אהבת נעורי, איך זה שכוכב, למה לי לקחת ללב, לא ידעתי שתלכי ממני, סוף עונת התפוזים, בלילות הקיץ, שיר דרך, הנה הנה, גיטרה וכינור, ילדותי השנייה, נגד הרוח, לקחת את ידי בידך, משיח, אחרי שנסעת (ואותך), מאיה, היה כדאי, בגלגול הזה, ברית עולם, ועוד רבים וטובים.

תלחצו פליי. שנה טובה לכם.ן

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא