כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

כנס השפה העברית ה-12 בראשון לציון

ריטה, שירי מימון, הראל סקעת, טיפקס, אליעד נחום, עברי לידר, אמיר דדון, זהבה בן, קובי אפללו, אלו חלק מהאמנים שישתתפו השנה בפסטיבל "לשון ראשון" המוקדש לשפה העברית זו השנה ה -12 בראשון לציון, כל הפרטים.

כנס השפה העברית, הנערך בשיתוף משרד התרבות והספורט, הפך במרוצת השנים למסורת. השנה יציין הכנס 12 שנה להיווסדו ויעמוד בסימן "עברית – כאן ועכשיו" – הפסיפס המרתק של השפה העברית, בשלל אירועי תרבות.

עשרות אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים, יקחו חלק במושבים ובהפקות מקור ייחודיות לכנס השפה, אשר יבטאו את התרבות הישראלית העכשווית על כל גוניה.

הכנס יתקיים בין התאריכים 5 עד 9 בפברואר בהיכל התרבות של ראשון לציון. במרכז הכנס ראוי לציין שלושה מופעים מוזיקלים חשובים:

 

6.2.19 בשעה 20:30 "כוחן של מילים ומנגינה" – ריטה מארחת את הראל סקעת

ריטה, הזמרת של המוזיקה הישראלית, במופע ייחודי בו היא מעניקה כוח ועוצמה למילים בשירתה – מילים יוצרות מציאות. מסע מרגש וחד פעמי אשר נותן לקהל הזדמנות לחזור לאלבומים שהפכו לפסקול חיינו ולמילים המתנגנות בנו.

אורח מיוחד: הראל סקעת

 

7.2.19 בשעה 20:30 להקת טיפקס חוגגת "30 שנות יצירה בעברית" 

בערב מיוחד ומלא בהפתעות, תחגוג טיפקס 30 שנות יצירה משובחות בעברית, בהן השפיעו ושזרו אינספור ביטויים דרך יצירתם המוזיקלית, עם להיטים שעיצבו את החברה הישראלית כמו: "ריקודי עמבה" "בתוך נייר עיתון" "סמי וסומו" ועוד רבים.

אורחים מיוחדים: שירי מימון ואליעד נחום

את המופע יפתח טקס הענקת פרס ראש העיר בהנחיית העיתונאי צחי קומה.

 

9.2.19 בשעה 21:00 "אהבה עברית" בהשתתפות אמיר דדון, קובי אפללו, זהבה בן ועברי לידר ובהנחיית ששי קשת ויונה אליאן

איך אוהבים בשפה העברית? איך מבטאים אהבה בעברית? בערב זה אנחנו מחפשים את המילים והביטויים בשירה העברית לרגש עצמתי זה, עם אמנים מן השורה הראשונה, המבצעים שירי אהבה גדולים מכל הזמנים שכבשו אותנו, ריגשו אותנו ובעיקר גרמו לנו להרגיש "מה זאת אהבה". ערב בו כל אמן יביא בשיר סיפור אהבה משלו, בסגנונות שונים ומגוונים.

את המופע  ינחו הזוג ששי קשת ויונה אליאן, שיחברו בין השירים למילים הייחודיות בעברית, עם וידאו ארט מרהיב אשר יוציא את האהבה למסך.

משתתפים: יונה אליאן וששי קשת – מנחים, אמיר דדון, זהבה בן, עברי לידר, קובי אפללו

כרטיסים ניתן לרכוש באתר  היכל התרבות ראשל"צ

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק הרשמי

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא