כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

האחים כהן

אזהרת חפירה!!!

"ג'אם זה מגניב" הוא הטייטל לנוסחה "ג'אז זה מגניב" שקבעו הוגי הרעיון המבריק להעתיק את חגיגות סיום אירועי פסטיבל הג'אז של ירושלים מהעיר שחולקה לה יחדיו בין מעלה אדומים למוצא אל אחד מבתי התפילה של המוזיקה החופשית בעיר העברית הראשונה. ועם כל שרבוטי המילים הלו אשים דברים על השולחן – צח בר, שר התרבות של תל אביב אירח בבית רומנו והתדר את אנשי קהילת הג'אז הישראלית והבינלאומית לסט של ג'אמים שהחל משעות אחר הצהריים ועד חצי לחצות במוצאי השבת האחרונה.

אין זו הפעם הראשונה שהתדר, מעוז האתני והאינדי של תל אביב מארח אירועי ג'אז, הפעם החיבור בין אנשי התפעול וההפקה העומדים מאחורי פסטיבל הג'אז ירושלים, הצאצא העיר יותר של פסטיבל ישראל בכללותו לבין הצוות של התדר יצר כמה שעות של פרצי צלילים עם כמה שמות מהמשובחים שבסצנת הג'אז שהתקבצו להם יחדיו.

אנחנו כיוונו את עצמנו לשעות הערב ועל כן החמצנו את הג'אם המוקדם של "חתולי הג'אז" אולם הגענו בדיוק ברגע שהחל מופע הג'אם ג'אז של עומרי מור, הפסנתרן יחד עם חבורת נגנים שכללה את אלעד לוי בכינור, אילן בר לביא וגלעד לוין בגיטרות, עדי גיגי בגיטרת בס, הלל אמסלם ב\ומתן כספי בכלי הקשה כשהם כולם צועדים בשביל שהתווה עומרי מור לעבר הצלילים של המאגרב בואכה נקישות הפסנתר האופייניות למוריס אל מדיוני שאמנם לא נכח במופע אך רוחו המוזיקלית שרתה עליו במפורש (אזכיר כי ביום הולדתו התשעים של מוריס שחל לפני מספר שבועות התארח עומרי מור לסט בארבע ידיים על הפסנתר לצידו של מוריס).

הג'אם המסכם של מוצאי שבת ג'אזי בתדר הביא במיניבוס מיוחד כמה מהאורחים מחו"ל שהתארחו בפסטיבל הג'אז הירושלמי, ביניהם דיאנטוני פארקס ומאט ווליסון בכלי הקשה לצד המתופף המקומי אביב כהן, יונתן אלבלק בגיטרה ואפקטים, אברי בורוכוב בקונטרבס ואבישי כהן בחצוצרה. אבישי הוא המנהל האמנותי של פסטיבל הג'אז הירושלמי ובתואר הזה הוא מין הסתם גם המאסטר של החגיגה אמש כשהוא עולה לפרקים קצרצרים כדי לתת את הטון והבנזין להמשכו של הג'אם מעת לעת. הג'אם נמשך קרוב לשעתיים תמימות כאשר שלושת המתופפים החלו כמה וכמה קרבות תיפוף משולבים וחילופי תפקידים כאשר שאר הנגנים מעטרים את נגינתם. במהלך המופע שוחררו כמה הפתעות בדמות נגנים נוספים שהצטרפו ואפילו ווקאליסטים ביניהם שירן קרני מבינת' אל Fאנק ונבו שירזי מפלא אוזן אשר יעלו לחגוג את השקת אלבומם "בגובה העיניים" בתאריך 29 לדצמבר במועדון בארבי.

אולם גולת הכותרת של האירוע כולו היה סוג של נפוטיזם חיובי כאשר אבישי כהן אירח את אחיו יובל ואחותו ענת, שניהם נשפנים מוכרים בתחום הג'אז העולמי, בבחינת משפחת כהן על הבמה בסשן המסכם אך הסוחף את קהל המאות שהתקבץ וקם ממקום רבצו על רצפת חצר התדר ליטול חלק בגרוב הג'אזי של שלושת הנשפנים ושאר הנגנים.

בקטנה, לנוחיות הקהל, לאלו שהיו ורצים להיזכר, לאלו שהחמיצו ומעוניינים לטעום, המופע של עומרי מור והחבורה כל כולו כאן, מהמופע של אבישי כהן והאורחים מחו"ל שנמשך קרוב לשעתיים אני מגיש את הפרק האחרון עם האחים כהן. תהנו.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. מגיע כבוד גדול גם לפסנתרן בן סלומון שעשה פלאים לא פחות מהשאר. היה מטורף

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא