כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

ודי לחכימא

מופע השקת האלבום החדש של שולי רנד "רצוא ושוב" במשכן לאמנויות הבמה בית האופרה בתל אביב, חמישי, 22.11.2018. שי שיר וטלי ספיר חוו את המופע וניסו לגעת בסוגיות. תודה לגאיה על התצלומים המצויינים.

שולי רנד. צילום גאיה

על במה צבעונית עם תאורה יוצאת דופן, כאשר 7 נגנים על הבמה – אמיר זאבי בגיטרה אקוסטית, גדי פוגט'ש בכינור, בנו הנדלר בגיטרת בס, ניר מנצור על התופים, עמית הראל בקלידים, עמית יצחק בגיטרות, אסף תלמודי בפסנתר, קלידים, אקורדיון והפקה מוסיקלית, עולה כבוד הרב שולי רנד.

לבוש באוטפיט המלא– החלוק השחור הארוך, כובע רחב שוליים, זקן עבות ולבן מחוכמה. אני מודה שחילונית כמוני, נרתעת אל מול מראות כאלה. באופן אוטומטי רצים לי בראש שלל הקלישאות והסטראוטיפים, אבל את שולי רנד אני מחריגה מהנרטיב בזכות רבדים רבים ואסביר את עצמי.

שולי רנד. צילום גאיה

הפשט – המלודיות. הן ממכרות וסוחפות ונוגעות. מפעילות את הרגש באופן כל כך פיזי. כל זאת בשילוב מגוון כלי נגינה, ביניהם הכינור והאקורדיון. יחד עם זאת, מתאימות את עצמן למילים, כל שיר הוא מעין תפילה קטנה. הוא עומד על הבמה ושר. מדבר בין הקטעים אבל מחזיק את העניין רק בקולו, בפשטות.

שולי רנד. צילום גאיה

הרמז – לאורך כל המופע, משולבים סיפורים על חייו של רנד, אולי הם אמתיים, אולי לא, אולי רק מרומזים, אבל הם יוצרים אמפתיה. מלאים בהומור, לעיתים של דתיים, מודה שאת חלקו לא הבנתי, אבל הקהל שלו, שרובו זרמים שונים בדת, הרבה כיסויי ראש ססגוניים אל מול חליפות מונוכרומטיות, אבל גם הרבה מאוד חילוניים, הבין וצחק בקול גדול. בכלל, הבמה הייתה מאוד משמחת אמש.

שולי רנד. צילום גאיה

הדרש – מילותיו של רנד, כמו באלבומיו הקודמים, גם בחדש,  מדברות על תלאות הדרך, כמו ב"דע בני אהובי", "הצדיק" ו"הספינה" על האדם שבמבחן בלתי פוסק אל מול החיים. לאו דווקא אל מול האלוהות, אלא בעיקר מול עצמו. כך, אחרי מונולוג על המלצות ועדה רפואית ומאניה דפרסיה ושלל קשיים ובמחווה למאיר אריאל, ביצע את "טרמינל". מכירים את זה שבתכניות ריאליטי השופטים רוצים לשמוע את אישיות המבצע בתוך קאבר לשיר קיים? אז שולי רנד יכול לעשות בית ספר על איך עושים את זה. הוא תיבל את השיר בפרשנויות שלו, עם קצת כליזמרים ו"קרעכצן" יהודי, היה פה עיבוד שגרם לי לומר "וואו" וכאילו תרגם את הקושי לשמחה גדולה.

שולי רנד. צילום גאיה

הסוד – ברמת הסוד, קטונתי, כי מה אני מבינה בתורה. אבל אני כן מבינה קצת באנשים. הסוד של רנד הוא האהבה. כל ההתמודדויות בשיר הן על כוחה של השמחה, גם ברגעי המשבר. אין פה מיסיונריות או תוכחה, המילים המרגשות שלו יוצאות מהלב, הן פורצות מגזרים ודעות קדומות ואפילו אפיקורסית שכמותי, מזילה דמעה אל מול האמיתות של שולי רנד.

להאזנה לאלבום המלא בסטרימינג

וידאו

 

שי שיר

שי שיר וטלי ספיר: הוא: איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, שהמוזיקה מהווה מרכיב מרכזי בחייו. היא: ביום מנהלת רישוי במשרד אדריכלים ובשאר הזמן תופרת, יוצרת וכותבת. ביחד: הם ההורים של אלה ורותם ויחד איתן חיים ונושמים הופעות ומוזיקה.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא