כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

גיל רון שמע בשיר ראשון – יסמין

גיל רון שמע, אמן , יוצר ומוסיקאי מוציא את הסינגל הראשון, "יסמין"- דואט עם הזמרת לובנה סאלמה מתוך האלבום החדש- "קפה ג'לאל" שהנו אלבום הסולו השני שלו, המאגד בתוכו דואטים בעברית וערבית עם אמנים שונים – ברי סחרוף, שי צברי, מארק אליהו, לובנה סאלמה, רבע לאפריקה, דביר כהן, רחלה והגר סמיר ועוד בהפקתו המוסיקלית של משה דעבול.

במהלך השנים הקים גיל רון שמע מספר הרכבי מוזיקה אתנית, בהם להקת "שבע", "דיוואן הלב" ו"SOOF" איתם הופיע ברחבי הארץ והעולם בפסטיבלים גדולים. במהלך הופעותיו עם ההרכבים השונים, הופיע רון שמע מול אישים ידועים כגון הדלאי לאמה, שרון סטון, מדונה, ריצ'רד גיר, קולדפליי, סטינג, רדיוהד ועוד.

השיר יסמין הוא שיר אהבה בדואי-סעודי המדבר על אהבה ומערכות יחסים בתרבות הבדואית המורכבת, הזמרת לובנה סאלמה שרה את הטקסט המקורי בערבית ואילו גיל רון כתב כאמור את המילים בעברית. הלחן הוא קופרודוקציה בין שיר עם בדואי לבין עיבוד של הישאם אבו מטעייק, מלחין ומוזיקאי ירדני, וחבר קרוב של גיל רון.

כך גיל רון על השיר, האלבום ובכלל: " קפה ג'לאל מסמן בשבילי מרחב תרבותי, בינאישי, מוזיקלי ואומנותי של מציאות אחרת, של שילוב בין עברית לערבית ומיזוג של שתי התרבויות והיחסים ביניהם פה בארץ. שנים רבות אני חי את שני העולמות ומביא את המוסיקה שלי כגשר לשלום, אהבה וליצירה במרחב יום יומי משותף ואמיתי בין שני העמים. האלבום מלא בדואטים שמאגדים בתוכם את כל האמונה והאומנות שלי יחד עם יוצרים נפלאים שאיתם נוצר שיתוף הפעולה."

מאחורי גיל רון קריירה אומנותית ענפה ומגוונת. הוא מוזיקאי, מנהל אומנותי של פסטיבל הסופי בישראל, וכן של פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת, סופר ושחקן. בנוסף פועל במסעותיו למען גישור, שלום והידברות בין עמים, דתות ותרבויות, באמצעות מוזיקה ומשחק. הוא משמש כשגריר של רצון טוב מטעם משרד החוץ, בעולם המערבי ובמדינות מוסלמיות, ובכללן כאלו שאינן מקיימות קשר דיפלומטי סדיר עם מדינת ישראל. סגנונו המוזיקאלי באלבום זה, משלב מוזיקה חליג׳ית בדואית בצליל עדכני, מוזיקה ערבית ועברית עממית ומסורתית. מסע ממועדונים עם מוזיקה אלקטרונית ועד מקצבים אפריקאים בלב המדבר.

בתאריך 27 ליוני יתקיים מופע השקת הסינגל במועדון  "האזור" תל אביב, הנה איוונט, בואו!!

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא