כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

שמוליק קראוס ורונה קינן – כל הנחלים

גלגולו של "שיר סתיו" עם סקיצות נדירות שהפכו לגרסה עכשווית המעניקה כבוד לשמוליק קראוס המנוח

לפני עשר שנים הלך לעולמו השחקן, זמר והיוצר שמוליק קראוס כשהוא בן 77 בלכתו, שמוליק היה קורבן של שפעת העופות למי שזוכר, שנים לפני ששמענו על הקורונה…

בימים אלו נמצאה בעזבונו הקלטה ישנה שלו ובה מספר סקיצות בקולו למילות השיר "שיר סתיו" שכתב עמוס קינן במנגינות חדשות ושונות. הקלטת הועברה לרונה קינן ביתו של עמוס ולמוזיקאי יקותיאל אופיר "קותימאן", האחרון החל לעבוד על החומרים בהפקה ועיבוד מוזיקלי, כאשר הוא מחבר הקלטת שירה חדשה של רונה קינן בשילוב עם קולו של קראוס המנוח ויוצר חדש מישן, עניין שקותימאן מיטיב ליצור.

השיר החדש – "כל הנחלים" יצא בימים אלו לאור אל תחנות הרדיו ושירותי ההאזנה ברשתות. המילים של עמוס קינן, הלחן והשירה של שמוליק קראוס, קולות של רונה קינן ועיבוד ווהפקה מוזיקלית של קותימאן.

במקור השיר "כל הנחלים" או בשמו המקורי "שיר סתיו" נכתב בידי עמוס קינן והולחן על ידי יוחנן זראי בעיבודו של דוד קריבושי עבור השחקן והזמר אריק לביא, השיר נכלל באלבומו "שיר הוא לא רק מילים" שיצא לאור בשנת 1974. קיימות גרסאות נוספות לשיר במתכונותו הישנה,

כך רונה קינן על היצירה החדשה – "לא כל יום מוצאים אוצר. לפני כמה חודשים קיבלתי טלפון מרגש. המשפחה של שמוליק קראוס מצאה סקיצה אבודה שלו. גרסה מוקדמת ולא מוכרת ל״שיר סתיו״ של אבא שלי, אותי שיר שהגיע מאוחר יותר לידיהם של אריק לביא ויוחנן זראי והפך לקלאסיקה. הלחן היפה הזה של קראוס אפל יותר מהלחן של זראי, תופס איזו מהות מיואשת שנמצאת בלב השיר. מלאכת ההפקה של הגרסה המחודשת הופקדה בידי הזהב של קותימן, מוזיקאי גדול שהיה לי העונג לשתף איתו פעולה לראשונה בפרוייקט הזה. אני הוספתי קצת קולות רקע וכך נולד ״כל הנחלים״, שיר חדש-ישן, דיאלוג בין עבר להווה, בין אלה שאינם לאלה שזוכרים את אלה שאינם"

והנה הגרסה המקורית של אריק לביא

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא