כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

העסק המשפחתי של אלון אבוטבול

מופע השקת האלבום Family Business של השחקן אלון אבוטבול במועדון בארבי, היינו שם.

על האלבום עצמו כמו גם על הקליפים שקידמו את יציאתו כמה שבועות קודם לכן כבר ערמתי ערימות של מילים כאן וכאן וכאן. אז כל מה שנותר בעצם הוא לספר לכם.ן איך היה במופע עצמו בליל ראשון השבוע.

ההשקה הייתה באווירה אינטימית, לא הנוף הקבוע במועדון, תחושה קצת אחרת, חגיגית אבל שונה מעט, מהבמה יוצא לו קאט וואק כאילו ואנחנו בפארק הירקון והנגנים כבר מתארגנים בחדר האמנים על תלבושותיהם, גבריאל וגילברט ברויד, הם המסך הלבן, העומדים מאחורי ההפקה המוזיקלית של אלבום הבכורה של אלון אבוטבול, שחקן מסך ותיאטרון בעל שם עולמי. עבורם כמו גם עבורו היה זה מפגש פורה ביותר. חיבור בין אנשי אומנות.

לצידם עולים לבמה המתופף חגי פרשטמן, הבסיסטית אור אדרי, הקלידנית לירון Flora משולם, שתי בנותיו של אלון אבוטבול, אליה ואורי, הן יסייעו בקולות וגם בשירה בכלל.

אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל
אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל

הנגנים כבר על הבמה, האורות מסתדרים לפי העניין, והנה אלון אבוטבול עולה לבמה, גבירותי ורבותי המופע מתחיל, כמו קרקס, תיאטרון, מחזמר ואנטרטיינמט כולם ביחד, אלון מלהטט עצמו על במה בריקוד דקדנסי מנופף בידיו ושולח את רגליו מתוך החליפה המכובדת, אוחז מעת לעת באחד מהפנסים שהוכנו והונחו מבעוד מועד על הבמה, מאיר את פניו מכאן ומשם, יוצר לנו אפקטים ויזואליים של איש אחד, ממש נכנס לנעליו של התאורן, או פשוט מתאים את חוש המשחק שלו למופע, התרגשות בקהל המופע מתחיל עם השיר הפותח את האלבום.

אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל
אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל

קולו של אלון הוא מעין פיוז'ן של שמות גדולים מעולם המוזיקה, עמוק וכבד כמו ליאונרד כהן מחד וחד ונוקשה כמו בקסטר דיורי מאידך, התגלמות של שחקן הנשאה לתפקיד הזמר, משלב לצד השירים סיפורים ואנקדוטות תוך שהוא לא שוכח לרגע לתת לקהל את השואו האמיתי במניירות הגופניות כשהוא פוסע ומדלג מהבמה אל קצה הקאט וואק, מנתר, מרקד אין רגע אחד של מנוחה.

אלון אבוטבול ומירי מסיקה, בארבי. צילום יובל אראל
אלון אבוטבול ומירי מסיקה, בארבי. צילום יובל אראל

ומופע השקה לא יכול לבוא ללא אורחים, הראשונה מירי מסיקה, עימה שיתף פעולה בהפקה הבינלאומית של המחזה ביקור התזמורת, חיבור מצויין ביניהם גם במחזמר וגם כעת במופע, הם אפילו מנופפים יד לשלום לשחקן ששון גבאי המצוי בקהל במועדון. אחרי שהשניים שרים ביחד את השיר "לגונה" מתוף אלבומו שלאלון הוא מוביל את מירי לשיר יחד עמו את השיר "אף אחת" קלאסיקה שלה, הקהל מתמוגג.

אלון אבוטבול ואליה אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל
אלון אבוטבול ואליה אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל
אקו,, בארבי. צילום יובל אראל
אקו,, בארבי. צילום יובל אראל

עוד זו יורדת מהבמה ואלון ממשיך בלהטוטי המילים ומשחקי השירים, ביתו אליה מצטרפת אליו בשיר הבא והנה כבר עולה לבמה האורחת השניה – אקו מורגנשטרן, החיבור פה בכלל מגיע מההורים שלה והבנות שלו. אקו מתחילה עם השיר שלה – Flawless אחריו הם עוברים לשיר מהאלבום – "כמה זה טוב", גם אקו וגם אלון על הקאט וואק, מקצבי רגאי שעיבדו גבריאל וגילברט ברויד הנותנים את הטוויסט של המסך הלבן, חגיגה אמיתית.

והנה אלון מפרגן לשניים בהמשך, מהלל את המסך הלבן, מספר על החיבור ביניהם, על הטיסה לאי בודד למספר שבועות כדי לשבת ולהפיק את האלבום. כעת המסך מקבל את הקטע שלו, השיר "מאמי" מבוצע בפי כל המוזיקאים שעל הבמה, חגיגה, די מזכיר את הימים הפרועים של המסך הלבן בחגיגות המטורפות שלהם כאן בבארבי, תענוג.

אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל
אלון אבוטבול, בארבי. צילום יובל אראל

כך המופע ממשיך ומתקדם עד שכל שירי האלבום מבוצעים, קטע נדיר בהשקות אבל תענוג אחד גדול לכולם.

אומרים לי שהחגיגה הזו היא רק הפתיח, עוד חודש לערך והם כולם יופיעו יחדיו במועדון זאפה בהרצליה. תתארגנו על כרטיסים כי זה משובח.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא