כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

השבטים של חני דינור

מופע השקת האלבום "שבטיא" של חני דינור עם תריסר שירי משוררים, יום שני, 07.10.2018 מועדון צוותא תל אביב. השדרן והעורך המוסיקלי המיתולוגי טוני פיין הגיע למופע ומביא את המראות והקולות.

בסוף השבוע האחרון נכתבו בבלוג כמה מילים בעקבות יציאתו של האלבום החדש, השישי במספר, של חני דינור – "האלבום השישי של הזמרת והמלחינה חני דינור זוכת אות הוקרה מטעם אגודת הסופרים והמשוררים על תרומתה להפצת השירה בישראל באמצעות הלחנה, כולל תריסר שירים של משוררים ישראלים שונים ומגוונים שחני בחרה מתוך עשרות ספרי משוררים אותם אספה בשנתיים האחרונות ולאחר שהאהבה בטקסטים התיישבה להלחינם. לדברי חני עצמה מדובר בחוויה מאתגרת ומענגת כאחת ליצור לחן שאינו מתבסס על משקל וחריזה קבועים. אוכל לומר כי לאחר שהאזנתי לאלבום הטרי במהלך נסיעה חזרתי והאזנתי לו שוב ושוב מתוך הנאה על האקלקטיות והעדינות המלודית לצד ההפקה המוזיקלית המוטמעות בשירים, רגעים של נחת ואיכות אמיתית."

אמש כאמור חגגה חני דינור את השקתו במופע אליו הגיעו המשוררים והמשוררות ששיריהם הולחנו ובוצעו בידי חני באלבום הקרוי "שבטיא".

לנו לו נותר אלא להביא את המראות והצלילים שטוני פיין ליקט מתוך המופע, יש גם אלבום להאזנה.

וידאו

 

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא