כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מחליקים על הגבינה עם עוזי רמירז

עוזי "רמירז" פיינרמן חוגג את השקת אלבומו החדש "Ice Skates" במועדון האזור, רביעי, 22.06.2016. שיר אלוני הגיעה ומדווחת באומר ובצבע.

חתול הצלילים של רמירז. צילום: שיר אלוני
חתול הצלילים של רמירז. צילום: שיר אלוני

התחלתי לעבוד לא מזמן בסטודיו למוזיקה בפלורנטין שיש בו שיעורים פרטיים, והיום הגיעה בחורה צעירה שרוצה ללמוד פיתוח קול. "אני רוצה לעשות בלוז", היא אמרה, וכששאלתי אותה את מי היא אוהבת בבלוז היא ציינה שמות של אמני פופ- רוק. ילדה בת עשרים עם כל החיים לפניה…

בערך שעתיים אחר כך אני חושבת עליה ומה היא הייתה אומרת אם הייתה כאן בהופעה של עוזי רמירז ולהקתו, שזה כבר אלבום חמישי שלו בהרכב עם שחם אוחנה על הבס וטל תמרי בתופים, שירי אמריקנה שמשלבים בתוכם המון סגנונות וצבעים ממקומות אחרים, הכל בוירטואוזיות מוזיקלית ולא מהזן שבא להשוויץ, אלא ממש מתוך אהבה כנה ופשוטה שעוברת לכל אורך המופע.

 

הבלוז, הרכות והאינטימיות של שיר כמו Hey Bo Dean, מתפוצצים בצבעי הקשת הרוקביליים- פסיכדליים של שירים מהאלבומים הקודמים וגם מהנוכחי- Ice Skates, שבהתאם למסורת הרמירזית גם בו יש סקי בין אווירות שונות ממש בתוך אותו שיר, מעברים בין קדרות לאור ושמחה, רגעים שהגיטרה של עוזי משדרת מסרים לחלל החיצון ורגעים שהיא עושה את תפקידה כחברתו הקרובה של נווד הדרכים המאובק שלועס קש להנאתו.

טל תמרי. צילום: שיר אלוני
טל תמרי. צילום: שיר אלוני

יש לציין קאבר נהדר שהלהקה עשתה לעצמה- לא אגלה איזה כדי שתחפשו בין הקליפים שצילמתי מי שלא היו (ופספסתם), רגע מפתיע של עיבוד מדויק שלוקח את השיר המפורסם והופך אותו לשיר אחר לגמרי, ממתק לאוזניים. וגם- סולו התופים של טל תמרי, אלוהים אדירים. ואת זה קצת חבל לי שלא צילמתי.

שחם אוחנה. צילום: שיר אלוני
שחם אוחנה. צילום: שיר אלוני

לצערי הרב יש נקודת חסרון הנעוצה בסאונד שהיה כואב באוזניים, סאונד שאולי היה מתאים לחלל עמוס באנשים או גדול יותר, פשוט עשו סאונד חזק מאוד שבקושי איפשר לעמוד קרוב לבמה כי הבסים היו סופר חזקים. אז הקהל רוב הזמן עמד יותר רחוק כדי לנסות לשמוע כמו שצריך. כשהתקרבתי כדי לצלם כאבו לי האוזניים ולא היה נעים… לתשומת לב אנשי המועדון החביבים.

עוזי רמירז משיק אלבום חדש. צילום: שיר אלוני
עוזי רמירז משיק אלבום חדש. צילום: שיר אלוני

לסיכום, אומר שההופעה הייתה מוצלחת, גם אם אישית כבר מכירה את רוב החומרים של עוזי ואוהבת מאוד תמיד כיף לבוא להקשיב שוב, וגם החומרים החדשים משתלבים יפה עם השירים מהאלבומים הקודמים, אנרגיית רוקנרול איכותית.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום שיר אלוני

וידאו, צילום שיר אלוני

 

 

 

 

 

שיר אלוני

נולדתי בירושלים, 1984. גרה בתל אביב. כותבת שירים ומופיעה מגיל צעיר, למדתי כל מיני כלי נגינה אבל הכלים העיקריים שלי הם שירה וגיטרה. לפעמים גם על תופים ופסנתר. אחרי שנים רבות של הופעות, תואר בתקשורת וקולנוע, ניסיונות הפקה והתבשלות, הקמתי אולפן הקלטות ביתי ולמדתי במסלול הפקה עצמאי במכללת BPM. כיום אני מפיקה באופן עצמאי את החומרים שלי, אלבום הבכורה שלי "בר" יצא ביוני 2017 מתקלטת מדי פעם, בעיקר פ'אנק מכל העולם ודיסקו מכל הזמנים, מופיעה עם החומרים המקוריים שלי וכעת בונה מופעים מיוחדים עם מוזיקה שאני אוהבת. מנסה לרפא את העולם ואת עצמי, עם המוזיקה. כיום גם מנהלת את ”שדה“- מקום לצמוח בו.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא