כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מלכות המדבר

מארינה מקסמיליאן, סוזן ווגה, ריטה, שלוש מלכות המדבר למרגלות המצדה במסגרת פסטיבל התמר, תומר גילת יצא למסע מדברי ומביא את הרשמים והמראות ממופע מרגש.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

ירדנו דרומה אל מצדה, פסטיבל התמר, אירוע המוזיקה הנמוך בעולם, שלושה ימים של חול מועד, שלושה ימי מוזיקה מתוכם נבחר אירוע אחד מיוחד, "מלכות המדבר" המאגד שתי זמרות ישראליות עם אחת מאוד מוכרת מחול, שלושה מופעים, כרטיס אחד, רק שעתיים וחצי נסיעה מתל אביב, אז נסענו.

מצדה תמיד נשמע כמו יעד קסום, הקסם של מרחבי המדבר ביחד עם ים המלח מעבר לפינה ומבנה עתיק על הר המחבר אותנו לשורשינו הכמעט תנכיים אבל גם מצדה תמיד תהיה "באנו לכאן מתחת לשמיים" ובמיוחד שהמילה מוזיקה מוזכרת באותו משפט, וכן גם השנה עלה דיויד ברוזה למצדה למופע זריחה ואפילו אירח את רמי קליינשטיין להעצמת הרומנטיקה המתקבלת מצפייה בשמש שעולה בין ההרים.

המופע של אתמול התרחש למרגלות ההר המיתי הזה, במתחם רחב ידיים, מדברי אך מאובזר היטב, וזה באמת המקום להקדיש פיסקה להפקה של הפסטיבל – וואו!, לא הפסקנו להתפעל, זה התחיל במבחר רב של דוכני אוכל ומזון (ולא רק הפיצה, הנקניקיה התפוח אדמה המסורתיים) וזה המשיך בתכנון המקום כמעין פאב רחב ידים כאשר דוכני המזון מפוזרים בצדיו, עשרות כסאות בר, שולחנות ואפילו ספות פוזרו במקום, לא פלא שכאשר הודיעה בכריזה כי ההופעה עומדת להתחיל אנשים לא ממש מיהרו לקום, אבל זה בסדר כי גם מתחם ההופעה עצמה אורגן בצורה מסבירה פנים, קל היה לצפות מכל מקום בזכות הבמה הגבוהה וכבונוס לכל צופה, כסאות הפלסטיק הלבנים קיבלו כיסוי מרופד שהפך את חווית הצפייה לנוחה יותר, בקיצור – כל הכבוד על האירגון, זה בהחלט השאיר לנו טעם טוב בפה. (ולא רק האוכל)

אז למנה ראשונה קיבלנו את מארינה מקסמיליאן במופע סולו מרובה פסנתרים ומקלדות ועמוס בלהיטים I trust this man, Tango, Easy Life ובלי לשכוח את Hurricane המופלא שעובר בכל סבב הופעות שידרוג ושינוי וגם אפילו גירסת כיסוי מקסימליאנית לשיר I put a spell on you. הופעה של כמעט שעה שיכלה גם להמשך עוד יותר, היו מספיק שירים שנשארו מחוץ לפלייליסט של אתמול.

אין ספק שהכלי המוזיקאלי של מארינה הוא הפסנתר, שם הכל התחיל אצלה וגם התגלגל לכוכב נולד ותמיד נמצא שם במחשבה בעת הכתיבה והעיבוד, אבל לעניות דעתי הפסנתר ומבחר המקלדות והמחשבים שפוזרו סביבה על הבמה גרמו לה להשאר במרבית ההופעה מאחורי כלובים מוזיקלים, קצת פחות נגישה לקהל ובעיקר במקומות כמו מצדה בעלי במה ענקית, המופע של מארינה לבדה מאחורי מקלדות נראה קצת ריקני, מופע שיכול לעבוד מעולה במקומות כמו הזאפה והבארבי התל אבייבים אשר בהם האינטימיות היא יתרון.

הגענו למנה עיקרית, הישר מארה"ב, סוזן ווגה, בין האומניות היחידות שממשיכות לשמור לנו אמונים ולבקר בישראל אחת לכמה שנים, יגידו התקשורת, "זה בגלל שישראל היתה בין המדינות הראשונות בעולם שאימצו את המוזיקה של סוזן ווגה בראשית דרכה" וזה נשמע כמו משהו שאנחנו אוהבים לנכס לעצמנו אבל שעלתה אתמול ווגה לבמה ציינה היא בעצמה שהיא חייבת לישראל את ההצלחה הראשונית שלה ולכן תמיד יש לה פינה חמה בלב למדינתנו (איזה כיף!, חבל שאין עוד רבים כמוה)

להופעה של אתמול הגיעה סוזן ווגה מלווה בשני נגנים אליהם הצטרפו הסימפונט רעננה לעיבודים תזמורתיים ללהיטים כגון Carmel, Luka, In Liverpool ורבים אחרים משנות השמונים, התשעים וגם קדימה לאלבומיה האחרונים, כאשר ווגה מלווה את רובם בגיטרה האקוסטית שלה להנציח את סגנון הפולק-פופ הכל כך מזוהה איתה.

לקינוח הערב עלתה ריטה מלווה בהרכב מכובד של נגנים הכולל בין היתר את ג'נגו על הבס, אביב בכר בגיטרות ואלדד (ידו בכל) ציטרין על הקלידים גם כאן למופע מהוקצע ועמוס כל טוב, להיטים ותיקים לצד חדשים וגם הפתעה לקראת סיום בדואט משותף של ריטה ומארינה מקסמילאן לשיר "עטוף ברחמים".

נהנו, אין ספק, נסיעה ארוכה, חושך וסיבובים קצת בדרך אבל היה שווה כל רגע, כמעט ארבע שעות של הופעות משובחות בהפקה יוקרתית ומפנקת. שמח שבחרנו השנה לא לוותר לעצמנו ולנסוע למדבר.

וידאו באדיבות מדור המוזיקה באתר YNET, צילום וידאו – רועי עידן.

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא