כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מהלך הרוח של יזהר אשדות

מופע השקת אלבום חדש של יזהר אשדות "כך הולך הרוח", צהרי שישי, 29.06.2018, מועדון זאפה תל אביב, שי שיר וטלי ספיר הגיעו כדי להאזין, לתעד ולהביא את החוויה.

יזהר אשדות וחברים. צילום: שי שיר

לפני שנים רבות, בתחילת דרכו המקצועית, נהג יזהר אשדות להדפיס כרטיסי ביקור וניירת בבית הדפוס של אבי. מאז, ועד היום, כל פעם שהושמע ברדיו, אבא שלי הזכיר לעולם בגאווה "הנה הלקוח שלי!". מאז אני שומרת ליזהר אשדות חסד נעורים.

ביום שישי, במועדון זאפה תל אביב, השיק את אלבום האולפן השישי שלו "כך הולך הרוח" שכתב במהלך סדנת כתיבה אינטנסיבית עם יהלי סובול, אי שם בימי צוק איתן וביום שלישי הקרוב, הוא יצא לחנויות המוזיקה. הפעם אשדות לקח את הזמן בהפקת האלבום והחליט ליהנות מהדרך ולאו דווקא לרוץ לעבר המטרה. הרי בסופו של דבר, אחרי שנים של עבודה קשה, בסוף נשארים בסך הכל עם רשימת שירים בספוטיפיי, ש"רקחת באלקטרוניקה" כך תאר זאת אשדות.

הם פתחו עם "מלך שלך" ושילבו שירים מהאלבום החדש לצד כל הלהיטים. כשביצע את "איש השוקולד" נפל לי האסימון: יזהר אשדות לא מזדקן! הוא נשמע היום בדיוק כמו בתחילת דרכו, והעובדה שעברו 20 שנה, פלוס מינוס, מאז, אינה ניכרת כלל על קולו.

האלבום החדש עשוי לעילא ועילא, בדיוק כמו קודמיו. על הבמה הרמוניות משגעות של רוט את אשדות. "קמבודיה" מהאלבום החדש, קטע אינסטרומנטלי הכולל תופים, את הגיטרות של צוף פילוסוף, רוט ואשדות ששרות יחד עם הכינור של דינה לוריא. תוסיפו לזה אקורדיון שממלא את הלב והא לכם מתכון לתחושה שהכל יהיה בסדר…

בפרויקט שבו המשמעת העצמית, היא זו שקובעת כמה זמן תימשך הפקת האלבום, נקבע שהשיר האחרון שעבדו עליו, ביחד עם שלומי שבן, יהיה גם שיר הנושא של האלבום. "כך הולך הרוח" עוצמתי מספיק בשביל להיות שיר של סוף, או התחלה, לא משנה מה, אבל כזה שאפשר להשתמש בו בטקסים.

 

שי שיר

שי שיר וטלי ספיר: הוא: איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, שהמוזיקה מהווה מרכיב מרכזי בחייו. היא: ביום מנהלת רישוי במשרד אדריכלים ובשאר הזמן תופרת, יוצרת וכותבת. ביחד: הם ההורים של אלה ורותם ויחד איתן חיים ונושמים הופעות ומוזיקה.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא