כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

שורשים עירומים וארבעה שוויצרים בנמל יפו

על ערב שתחילתו בתערוכת ציורים של האמנית קארן MISSK במסעדת בר דגים ואלכוהול הקונטיינר בנמל יפו והמשכו במופע של הרכב מצוין משוויץ –  4th Time Around, היה, ראה, שתה ואכל, שמע צילם ותיעד – יובל אראל.

מוסיקה ותערוכה בקונטיינר. צילום: יובל אראל
מוסיקה ותערוכה בקונטיינר. צילום: יובל אראל

 

יום ראשון בערב בדרך כלל הוא מנוחה לקראת שבוע עמוס במופעים ואירועים, אם אין משהו מרתק באברקסס אני מעדיף לנמנם..על כן כשהגיעה הזמנה מקארן MISSK לפתיחת תערוכת ציוריה Naked Roots בקונטיינר ביפו שמחתי, סוף סוף הזדמנות לראות על אמת את הציורים שמעטרים את אתרה ועמודה בפייסבוק, לשתות בירה ולטרוף דגיגונים מהמטבח של המקום, כשנודע לי בהמשך כי ההרכב השוויצרי  4th Time Around שעושה כעת טור קצר בארץ מנצל את הערב החופשי שלו לחזור לקונטיינר ולתת מופע פתוח שמחתי כפליים.

תמונה של הגלויות מתוך התערוכה, צילום: Missk
תמונה של הגלויות מתוך התערוכה, צילום: Missk

קארן MisSk מתארת את ציוריה כך – "עבודות גרוטסקיות, מלאות הומור שחור, ברובן מבוססות על צילומי משפחה אישיים ומחשבות על כל אלו שקשורים לשורשים שלי אך מעולם לא באמת הכרתי, בני משפחה, צילומים של עצמי וזיכרונות ילדות שאינם. כל אלו יחד יוצרים עולם משונה ואפל של דמויות המתבוננות על הצופה ומבקשות ליצור איתו שורש חדש. שמחה, ריקבון, חלומות ומציאות. כל מה שאירע בעברי וגם מה שלא.

אכן התערוכה משאירה רושם חזק על הצופה, במיוחד העיניים הכל כך גדולות ובולטות בדמויות השונות, לא משאירות אותך אדיש ולו לרגע קל, אין זו פעם ראשונה שקארן עוסקת באמנות ויז'ואלית בקונטיינר, תפסתי אותה באחת ההזדמנויות גם מציירת על הקירות בקיץ הקודם..הממתק הפעם היה בדמות סדרת גלויות מהתמונות בתערוכה שחולקו לאורחים, אספנו, לאוסף של שילי..

4th Time Around בקונטיינר.צילום: יובל אראל
4th Time Around בקונטיינר.צילום: יובל אראל

טוב, אחרי התמונות, הבירה והדגיגונים, מגיע תורם של השוויצרים, ההרכב בן ארבעת המוסיקאים – טוביאס הוגן, מארק גיבל, אנדריאס שניטר ומרק קרבס נוגע בסגנון המוסיקה המכונה פולק אמריקנה, הם התאחדו בשנת 2004 בבאזל שוויץ, ושנה לאחר מכן כבר השיקו את אלבום האי.פי הראשון שלהם, הנושא את שם ההרכב, ההצלחה הייתה מפתיעה ושנה לאחר מכן הוכתרו כלהקה הטובה ביותר בבאזל במסגרת פסטיבל BScene  המקומי. עד עתה הספיקו להשיק עוד שני אלבומים מלאים, הראשון בשנת 2007 ושמו "A Morning Prayer", השני הושק לפני שנה ונקרא " Ladies & Gangsters", אלבום שהוא שונה מהחומרים הקודמים שלהם, קצת פסיכדליה, קצת רוק, הם יוצקים את חוויותיהם ממסעות המופעים אל תוך מילות השירים באלבום, אוטופיה מתמוססת, ערים נחרבות בשריפה, רעם קולו של השטן, וואו…

תאכלעס, הם נתנו מופע מוסיקאלי טוב ומרענן בין אדי האלכוהול לריח הדגים העולה מהמזח, עשו לי את הערב, גם למבקרים הנוספים בקונטיינר.

שימו לב טוב, יש להם עוד סט של הופעות בארץ – הערב במחניודה בירושלים, מחר בפטריה בקיבוץ דן, ביום חמישי במבשלת הבירה מלכה בנהריה, בליל שישי בלבונטין7 ת"א.  אז אם אתם בעניין של פולק ואמריקנה תרשמו את היום המתאים לכם.

לחצו לצפייה בתמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150894115549654.432327.721654653&type=1&l=df3e260a65

וידיאו

וכמובן הצצה מוסרטת אל התמונות בתערוכה, היא מוצגת עד לתאריך 09.06.2012, הקונטיינר. נמל יפו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא