כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

ירמי קפלן – סינדרלה

הבוקר משחרר הזמר והיוצר ירמי קפלן ביצוע מצויין ורגיש לשיר חדש אותו הלחינו דורון פלסקוב ובן שופן למילותיה של המשוררת רותי בקר, אשר שנפטרה ממחלת הסרטן רגע לפני שספר שיריה ותצלומיה "קנה לי גן עדן הלילה" יצא לאוויר העולם בעריכת אורלי רובינזון.

רותי בקר היא משוררת וצלמת אמריקאית ישראלית, שהמילה והתמונה היו שגרת יומה. חדר העבודה שלה גדוש בעשרות אלפי יצירות ובמיליוני מילים. במשך חמישים שנה היא ניהלה יומן שתיאר את כל שעבר עליה בחייה, "אני חושבת שאני ביישנית שכותבת על עצמה", אמרה.

בשנים האחרונות אספה רותי יחד עם ילדיה ועורכת הספר אורלי רובינזון, את השירים והצילומים שלה לספר אחד, שיספר את סיפורה דרך מילים ותמונות. רגע לאחר שהספר היה מוכן, רותי נפטרה ממחלת הסרטן ולא זכתה לראות את הספר שלה יוצא לאוויר העולם. ילדיה החליטו להגשים את חלומה ובימים אלה יצא לחנויות הספרים ספרה הנקרא "קנה לי גן עדן הלילה". ירמי קפלן כאמור נרתם לבצע את שירה של רותי "סינדרלה" ללחן של דורון פלסקוב ובן שופן.

כך מספר ירמי קפלן על החיבור וההחלטה להפוך את האותיות הכתובות לשיר בשר ודם:  "התרגשתי מאד מהפניה של המשפחה, הטקסט של רותי רגיש כל כך, ועם זאת ממזרי וחף מקלישאות. אני מאמין שאפשר לחיות פעם שניה דרך השירים. זה לא עוזר לכאב, אבל זה עוזר מעט לגעגוע". 

בתוך כך אנחנו בבלוג שמחים לבשר כי ירמי קפלן עומד לקיים מופע חגיגי לציון חצי יובל לאלבום הבכורה שלו "ירמי קפלן והפרחים" שהפך לאחת מאבני היסוד במפת הרוק הישראלי של שנות התשעים עם שירים שכבר מזמן הפכו לסוג של המנונים. המופע יתקיים בתאריך 8 בספטמבר, מוצ"ש,  באמפי שוני ליד בנימינה ויתארחו בו האורחים הכי נכונים והכי מחוברים לחוויה של ירמי – תערובת אסקוט, מוניקה סקס וערן צור.

כאן מוכרים כרטיסים למופע, תזדרזו, כי לא ישאר…

כאן יש איוונט למופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא