כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אניס זה לא רק תבלין

חברי להקת "כוכב אניס" חגגו אמש עם צלילי הבוזוקי את המופע שסימן אותם בוי כחול וגדול בהיכל הרוק של תל אביב "בארבי" אחרי מסע הופעות ברחבי הפריפריה הארצישראלית, כוכבי היאסו בוזוקי והיידה הזמינו את הקיסר האחרון יהודה קיסר להתארח ושלחו את חברי "שאזאמאט" לחמם את הקהל במופע פתיחה, שי שיר וטלי ספיר נשלחו מטעם הבלוג כדי לחגוג, לשבור צלחות, לשתות ערק ואוזו ולחזור עם הרשמים, הם עמדו במשימה, גאיה תרמה תמונות, יש כתבה.

כוכב אניס בארבי תל אביב. צילום: גאיה סעדון

הערב הגענו למועדון הבארבי טאבולה ראסה, למעט יהודה קיסר האגדי, לא הכרנו את להקת החימום ולא את הלהקה שלה המופע המרכזי של הערב. כמה משמחת העובדה, ששתי הלהקות אליהן התוודענו אמש, במילה אחת – מצוינות!

הבארבי מתחיל להתמלא לאיטו ואז "שאזאמאט" עולים לבמה. חבורה צעירה שמחה ומשמחת, שעושים היפ הופ ישראלי מגניב אש, עם קצב ופלואו מעולים!

גדעון טרגנו מוביל את הלהקה בערמות של כריזמה וביטחון עצמי, יחד עם ניר אשכנזי הם יוצרים תאטרון על הבמה. באופן כללי, האינטראקציה בין כל חברי הלהקה על הבמה מביאה בהחלט ערך מוסף. בתוספת לטקסטים עשירים חדורי מסרים (כמו "מולו" לדוגמא), אך יחד עם זאת מלאים בהומור, עם רפרנסים ל-"קפה אצל ברטה" ול-"סנופ דוגי דוג") וגרוב שכולו נענוע ישבנים. הח'ברה טובים, מצחיקים ומפוצצים בביטחון, שאזאמאט חתמו את מופעם בשיר "בלעדינו" – "שאזאמאט עושים כוחות, בלעדינו אין משחק!".

כוכב אניס בארבי תל אביב. צילום גאיה סעדון

לכוכב אניס חיכה בהתלהבות רבה צבא של מעריצים, שהתמקם לו בשורה הראשונה מתחת לבמה, לבושים בחולצות עם סמלי הלהקה, כאילו מדובר היה במינימום בון ג'ובי. ואז הם עלו, ארבעה חברי ילדות, עם אוטפיט תואם של חולצות פרחוניות כמיטב אופנת מועדני הזמר היווני של שנות ה-80, ופצחו בחאפלה יוונית לצלילי בוזוקי וניחוחות של ערק. בטברנה של "כוכב אניס" תוכלו למצוא את המזרח והמערב בשילוב מנצח, מלווה בקהל סופר סופר מפרגן, שנראה כי הוא מלווה אותם כבר כברת דרך ויודע את כל מילות השירים. הביט שלהם מרענן ומשמח, הטקסטים – שבעיקר מדברים על אהבה ועל היחסים שבינו לבינה משעשעים ביותר (כמו למשל בשיר "כאב של ערק"). אם להיות מדויקת יותר, השילוב היווני המובהק עם הבוזוקי שמתגלגל ברקע אל מול הגיטרות החשמליות, יוצרים יחד מרקם כל כך מעניין ושמח, שהאוזן שהיתה כ"כ צמאה לחידוש הנ"ל מתמוגגת משמחה.

כוכב אניס בארבי תל אביב. צילום: גאיה סעדון

לפתע עולה לבמה האיש והכובע, האומן שגורם לנגינה על גיטרה להראות כאילו הייתה עניין של מה בכך – יהודה קיסר. יחד, הם ניגנו גם שירים של "כוכב אניס" וגם שירים של זוהר ארגוב כמו "עת דודים כלה" ו-"כך עוברים חיי". "כוכב אניס" נפרדו מקיסר תוך שהם משבחים אותו ונותנים לו קרדיט שהוא האדם שהמציא את ז'אנר סלסולי הגיטרה. כשחזרו "כוכב אניס" להדרן, עלה איתם שוב יהודה קיסר שפנה לקהל ואמר שכששמע בחזרות את השיר "עם מי היית?", ביקש מהם קיסר לנגן איתם את השיר הזה, כיוון שלטענתו לא אחת מצא עצמו נדרש לשאול את השאלה "עם מי היית?". גם "שאזאמאט" הצטרפו להדרן לשיר חדש שכתבו יחד – "היפ הופ בעברית", יענו מידל איסט סטייל.

כששום דבר לא סטנדרטי – היווני מתובל ברוק, הרוק מתובל בהומור, וההומור…. מצחיק!! J

לא נותר לנו דבר לומר מלבד, "יאסווווו"

 

 

שי שיר

שי שיר וטלי ספיר: הוא: איש חינוך בכל רמ"ח אבריו, שהמוזיקה מהווה מרכיב מרכזי בחייו. היא: ביום מנהלת רישוי במשרד אדריכלים ובשאר הזמן תופרת, יוצרת וכותבת. ביחד: הם ההורים של אלה ורותם ויחד איתן חיים ונושמים הופעות ומוזיקה.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא