כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

אלדד ציטרין – מלפני מאחורי ומצדדיי

שנה וחצי לאחר השקת צמד אלבומיו "אוויר לעוד שנים" ו "A TRAIN VIEW" חוזר אלדד ציטרין וחוגג השקת אלבום חדש "Three Old Words" בסבב הופעות, אחת מהן התקיימה אמש בחלל המופעים של אברהם הוסטל בתל אביב, תומר גילת הגיע למופע כדי להזיע ולחוות את המאסטר לצד מאסטר אורח נוסף ועוד זמרת מעולה, הכל בכתבה, טוני פיין, העורך המוסיקלי והשדרן המיתולוגי אף הוא לכד כמה רגעים במצלמתו, גם גלית קסלסי ויניב גריידי כיוונו את העדשה.

אלדד ציטרין באברהם הוסטל. צילום: תומר גילת

ערב קיץ חמים ודביק, מאות אנשים מצטופפים באברהם הוסטל כדי לראות ולשמוע את הפלא הזה שנקרא אלדד ציטרין, הופעה שדיי במהרה ובצדק הפכה לסולד אאוט טוטאלי (אירוע נדיר יחסית בהוסטל המיתולוגי)

אז מי הוא אלדד ציטרין? שם זר לרבים, המוזיקה שלו לא מושמעת מעל גלי הרדיו, שמו לא נקשר לאיזו שערוריה או סנסצייה תיקשורית ובכל זאת בקרב תעשיית המוזיקה מעטים יהיו אלו שלא שמעו עליו.

אלדד ציטרין כבר שנים פועל מאחורי הקלעים, מפיק ומעבד מוזיקלי וגם מוזיקאי ברשות עצמו עם רפטואר מרשים של אומנים ששמו נקשר בשמם כגון ריטה, שלומי שבת, אירית דקל, נינט, אריק איינשטיין, עידן רייכל ואמיר דדון שאיתו גם כתב והלחין את הלהיט "לבחור נכון", שני אלבומי סולו ועוד אחד שיצא ממש בימים האחרונים, אבל הדבר העיקרי שמייחד אותו מעל רבים היא היכולת שלו להיות להקה של איש אחד, כן, הבחור מוכשר בטירוף, מנגן על כמעט כל כלי אפשרי ולפני כמה שנים, באלבומו הראשון הוא הציג לעולם את קונסטרקטיית ה-360 מעלות שלו.

אלדד עולה על הבמה שהוא מוקף מכל כיווניו בכלי נגינה ובין היתר קלידים, אקורדיון, כלי נשיפה, חלילים וכלי הקשה כאשר הוא מקליט בכל פעם פעם כלי אחר בלייב ומצרפו למכלול השלם של המוזיקה שלו.

וכך אתמול, סט ה-360 של ציטרין חיכה לבאי האירוע, שניסו לקרר את עצמם בבירות קרות בשעה שהמתינו לעלייתו של אלדד על הבמה, שמונה וחצי היתה פתיחת הדלתות, בתשע וחצי ההופעה אמורה היתה להתחיל אך רק בעשר דקות לעשר מוזיקת הרקע הופסקה והוחלפה בצעקות עידוד רבות מצד הקהל, כן, סוף סוף זה קורה, לאחר שרובנו כבר איבדו איזה קילו אחד או שניים בהזעת יתר (וכאן המקום לביקורת הקטנה להנהלה, מה קרה שם בדיוק? איך המזגנים לא הצליחו להתמודד עם הכמות של האנשים? היה שם חם בטירוף, הרבה יותר ממה שנתפס כהגיוני)

אלדד הוא בחור צנוע, תכונה המגיעה בניגוד לכישרון הרב שלו, אבל גם אחת הסיבות למה הוא כל כך אהוב, הוא פשוט נותן לך הרגשה טובה, שהוא שם איתך, מדבר איתך בגובה העיניים, לא עף על עצמו ועושה הכל בחום ואהבה.

גם סגנון השירה של אלדד מאופיין בצניעות, הוא לא מתיימר להיות זמר גדול ובמקום זה מעביר בעזרת קולו הנעים שיר אחרי שיר, קטע אחר קטע שבינהם הוא משלב משפט או סיפור קצר והכל באווירה נעימה, כזאת שגורמת לך להעלות חיוך של התרגשות.

אל אלדד הצטרף גם עידן רייכל, טוב, כולנו ידענו את זה, זה היה רשום על המודעה ובכל פרסום אפשרי, אבל בהחלט לא ציפינו שעידן רייכל יבצע איתו ארבע קטעים, זה באמת היה מרשים.

גם עידן רייכל בדומה לאלדד ציטרין שופע בצניעות, שני אנשים עם המון כישרון על במה אחת ואף אחד לא מנסה לגבור על השני, משלבים את קולותיהם המרגיעים ליצירה אחת משותפת, כמה זה נראה טבעי לראות אותם יחד, כמה זו היתה חוויה ממלאת ומרגשת.

הפתעת הערב שמורה דווקא לליאורה יצחק, הזמרת העולה עם הקול הפנומנלי שהצטרפה לאלדד ציטרין לגירסת קאבר מיוחדת לשיר Halo של ביונסה ומתובלת בניחוחות הודיים כיאה לליאורה יצחק, בהחלט היה מרשים וכמו כל הערב – מרגש!

כאן ימוצב האלבום החדש, ספוטיפיי

טעימה מהמופע, צילום וידאו תומר גילת

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

3 תגובות

  1. איש מוכשר מאוד, צנוע, עניו וכזה שלא דוחף את עצמו לקדמת הבמה.
    להאזין ולהקשיב לאנשים שכאלו מרגיע ונותן צוהר לשפיות מוזיקלית בעולמנו הרועש מהסחות דעת..
    הוא ניגן בפסנתר לפני שבוע בדיוק בחוות יעל שבצפון, בהופעה קסומה עם מארק אליהו.
    כשראיתי אותו על הפסנתר כבר מיד זיהיתי וכבר מיד התרגשתי.
    כששמעתי את השניים הללו מנגנים יחד, בכזו עוצמה שקטה… נשבתי בקסמם.
    אני חושב שהשילוב בין אלדד למארק הוא פשוט לא מהעולם הזה. מזכיר לי את השילוב המושלם בין dafer yousef ו- Taxim Trio.
    ההרמוניה ביניהם הייתה מושלמת, ולא אחוז אחד פחות מ- 100%.
    נכבשתי בקסמם של השניים הנ"ל. אני צופה לאלדד גדולות ונצורות. מגיע לו כל מה שהוא עובד כל כך קשה בשבילו.
    אדם משכמו ומעלה.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא