כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 26.11.2021

מניח כאן שירים מספר לסופהשבוע, האזנה, צפייה

הפעם נעשה זאת קצר, הן מכיוון שכבר העמסתי השבוע שלל שירים חדשים והן כי יש לי על השולחן שלושה שירים מצוינים הראויים להאזנה בקשב, תהנו מסופשבוע.

ראם בקאל – לשרוף הכל

הסנונית הראשונה מתוך אלבום הבכורה העומד לצאת של המוזיקאי והיוצר ראם בקאל אשר כתב, הלחין ואף הפיק מוזיקלית יחד עם אחיו רון בקאל את השיר – "לשרוף הכל". ראם בוגר בי"ס רימון אליו נרשם לאחר שירות צבאי בלהקה, בתום לימודים יצא לטיול הגדול אולם במקום לדרום אמריקה או המזרח הרחוק טס ראם לדרום ארצות הברית, אל מקורות המוזיקה השחורה, את תוצאות התובנות מאותו מסע הוא מכנס כעת באלבום הצפוי – שילובים של מוזיקת פופ על מצעי סול, היפ הופ וכמובן אלקטרוניקה עכשווית שנותנת את הטאצ' הסופי.

מנהליו של ראם שיבצו את הפסקה הזו לקליפ של השיר החדש ואני יודע בוודאות מהיכן צמח המלל הזה, אל תחמיצו – "…דמיינו את דה וויקנד יושב למרק בכרם התימנים ונגנב ממה שהוא שומע ברקע. ״לשרוף הכל״… מדבר על איש צעיר שמנסה להתמודד עם כעסים, אכזבות, מציאות שלא מסתדרת בשום דרך והדרך היחידה שלו לצאת מזה הוא לשרוף את זה עם המוזיקה שלו, הנשמה שלו."

והנה ראם בעצמו על השיר הטרי – "ישבנו באולפן, אני ורון, בדיוק התחלנו לעבוד על האלבום. אמרתי לו שיישמע את השיר הזה, רציתי להעביר אותו לאמן אחר. והוא עשה מה שאח גדול צריך לעשות, אמר לי שב בשקט, שם לי אוזניות ואמר  לי להקליט. ואז התרגשתי על אמת, הבנתי כמה שהשיר הזה הוא המראה הכי מדוייקת שלי. ”לשרוף הכל“, סינגל ראשון מתוך אלבום בכורה, תוצאה שהתפתחה למקום גדול יותר מהמחברת שלי בזכות אנשים טובים שנכנסו עמוק ללב ועזרו לי לדייק את עצמי. מת לשמוע מה חשבתם"

 

 לותם טולדנובכל פעם

לאחר שש שנות לימוד מוזיקה (נגינה כתיבה והלחנה) משחררת הזמרת לותם טולדנו את שירה הראשון מתוך אלבום הבכורה שבדרך. השיר "בכל פעם" נכתב והולחן בידי לותם בעיבודו של נדב ביטון ובהפקתו המוזיקלית של אפי מצגר. מה שנותר לכם לעשות זה פשוט לעצום עיניים, להקשיב ולהנות.

כך לותם עם יציאת השיר הטרי – "מתרגשת להוציא לכם את השיר הראשון שלי. לכו שימו אוזן מבטיחה לכם שלא תתאכזבו!!!"

 

אורי בראונר כנרות – שוב

את אורי בראונר כנרות כולם.ן מכירים, מי שעומד בראש ההרכבים בום פם ואוזו בזוקה, שותף בכיר בנגינה עם הבלקן  ביט בוקס, לירז צ׳רכי, גילי יאלו, ועוד, מוזיקאי יוצר, מעבד ומפיק שעשה את שמו במיוחד מעבר לים. כעת הוא חוזר למקורות ומשיק שיר חדש בעברית – "שוב",  שיר אהבה השזור בתווך של צלילי גיטרה המזכירים את הסאונד הנוסטלגי של שנות השבעים עם הרכבים דוגמת "האריות" ו- "הצ'רצ'ילים" עם טונות של אפקט פאז מחוספס ומחשמל.

כך אורי עם יציאת השיר החדש – "המגירה היא מקום חמים ונעים להחביא בו שירים. ישנים, חדשים, טובים וטובים פחות. יכול להיות שקצת כמו יין – האחסון והזמן עושים חסד עם השירים (לפחות באזני הכותב). ׳שוב׳ הוא הראשון לצאת מהמגרה ואחריו יבואו עוד. הדבר המשמעותי עבורי במהלך הזה, הוא שאני לא מסתתר מאחורי להקה או שם אחר. זה משהו שהסביבה הקרובה תמיד דחפה אותי לעשות ומשום מה דחיתי בתירוץ שאני מוסיקאי של להקות. זה לא נעשה באופן מחושב, ועדיין לא ברור לי אם תהיינה הופעות, זה פשוט הרגיש שזה זמן נכון (אם יש כזה דבר) לצאת לדרך הזו ומה שבטוח, זה שאמשיך להקליט את השירים ואוציא אותם לאור."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא