כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיות
כולל וידאו

דיקלה תגלם את אום כולתום במחזמר חדש

תיאטרון הצפון יוצא בהפקה חדשה עם מחזמר אודות חייה וסיפורה של הזמרת המיתולוגית אום כולתום, הזמרת והיוצרת הישראלית דיקלה נבחרה לגלם את התפקיד.

לראשונה בקריירה שלה כמוסיקאית, דיקלה תככב בתפקיד הראשי במחזמר ענק המספר את סיפור חייה של האגדה אום כולתום.

לאורך השנים התיאטראות בישראל אימצו את סיפוריהן  של הנשים הגדולות שפיארו את ההיסטוריה , וכעת הגיעה זמנה של פורצת הדרך והגדולה מכולן– אום כולתום. ההצגה תעלה בתיאטרון הצפון הבית של התיאטרון העברי , בניהולו האומנותי של גדי צדקה אשר ליהק להצגות התיאטרון העונה בין היתר את: גילה אלמגור, יעקב כהן, נתן דטנר, גיל פרנק, אורי גבריאל, שלמה בראבא, מירי אלוני, ארז שלם, ישי גולן, יגאל עדיקא, ועוד רבים וטובים.

צדקה כתב את המחזה בהשראת סיפור חייה הסוער של כוכבת המזרח, והשם היחיד עליו חלם לנעליה של אום כולתום היה דיקלה.

דקלה בתפקיד אום כולתום. צילום יחצ
דקלה בתפקיד אום כולתום. צילום יחצ

כך צדקה על המחזמר החדש – "תיאטרון הצפון הפך לבית של התיאטרון העברי, וכתיאטרון יוצר יחד עם חזון הליהוק של השחקנים הגדולים בישראל, שמתי לי ליעד להעלות את המחזה על חייה של אום כולתום שסללה דרך תרבותית נשית פורצת מהמשפיעות בעולם. דיקלה שמאגדת את יכולות השירה, המוסיקאליות והמשחק בצורה ייחודית ונדירה הייתה השם היחיד אחריו חיזרתי עד שהושלמה המשימה , ומצידה נענתה בחיוב לשחק בפעם הראשונה בתיאטרון בתפקיד הראשי. אני בטוח שהקהל יזכה באחת החוויות  העוצמתיות, והמוסיקאליות שטרם נחוותה בארץ".

כך דיקלה על התפקיד הצפוי – "אני חושבת שעד הרגע שאעלה לבמה לא אאמין שלקחתי על עצמי אתגר כזה. אום כולתום היא גיבורת ילדות ופס הקול של חיי. מתחילת דרכי בהופעות אני מבצעת באופן קבוע את יצירתה הידועה אינתה עומרי. הפנייה של התיאטרון העברי אליי הפתיעה אותי ולקח לי זמן להיענות להצעה הנדיבה הזו. מקווה שאפאר את המעמד ומבטיחה לתת כל מה שיש לי לתפקיד המטורף הזה".

סיפורה של אום כולתום נחשב לפורץ דרך בכך שהובילה קו נשי חזק ואמיץ בעולם פטריארכלי , ומלבד היותה זמרת אדירה , ידעה גם להשפיע  על מוסדות השלטון הרמים ביותר בעולם הערבי, לשיפור מעמד האשה ולקידום האג׳נדות הלאומיות שלה כזמרת של האומה הערבית.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. תמוה , שלא לומר מקומם , שהכתב לא נתן אפילו אזכור קטנטן לתפקיד הנפלא של אום כולתום שעשתה הזמרת והשחקנית גלית גיאת , בהצגה שרצה כמה שנים טובות מ – 2014 והלאה.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא