כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל הבלוז והבירה בשדרות

השנה פסטיבל הבלוז מדרים עד העיר שדרות, הפסטיבל שיתקיים בין התאריכים 25 עד 26 ביולי בעיר שדרות יהיה פסטיבל המוסיקה המונגש הראשון בישראל, על ההופעות ושאר ירקות בהמשך…

בלוז בשדרות

בגדול מה מצפה לחובבי הבלוז? מופע בלוז בינלאומי * מופעי בלוז מהארץ ומהדרום * הפקות מיוחדות * סדנאות נגינה * סרט מוזיקלי תחת כיפת השמיים * יריד יין * יריד דוכנים  * השנה הכניסה לכל המופעים והפעילויות – חופשית !

ההדליינר של הפסטיבל – מופע בינלאומי עם הבלוזיסט  BIG A המגיע מארה"ב – מיסיסיפי!  בין ההופעות : שי צברי טריו מארח את עוזי רמירז | לייזר לויד | בליינד אורקסטרא בלוז סשן | דויד פרץ | מיקי שביב | אוחנה בראס בנד | ירון בן-עמי והעיוורים | מוזיקאים מקומיים

פסטיבל הבלוז והבירה הראשון בשדרות יתקיים בין ה-25-26 ביולי (ימים רביעי-חמישי) ויכלול  הופעת חו"ל ועוד עשרות הופעות, שיתופי פעולה והפקות מיוחדות. זהו פסטיבל המוזיקה הנגיש הראשון שנערך בישראל, וכל המופעים והפרסומים יונגשו לעיוורים לקויי ראייה, שמיעה ובעלי נכויות.

הפסטיבל מחבר בין הרוח הדרומית המיוחדת לעיר שדרות וסביבתה, כזו שהיא קרקע פוריה ליצירה (מוסיקלית, קולנועית וספרותית) לבין רוח הבלוז של מיסיסיפי ובכלל. אחת המגמות הבולטות בתרבות הפסטיבלים ואירועי התרבות בשנים האחרונות היא, שהם פרי יוזמות שנולדות ומתרחשות מחוץ למרכז (פסטיבל הקולנוע בשדרות, פסטיבל אינדינגב, פסטיבל יערות מנשה בצפון ועוד). שדרות, שהייתה מהראשונות להוביל יוזמה זו, מוסיפה השנה פסטיבל מוסיקה חדש שייתן ביטוי למוסיקאי בלוז ממיסיסיפי ועד שדרות ויארח יוצרים ומוסיקאים מרחבי הארץ והעולם. פסטיבל מוסיקה ראשון מסוגו, בו תרבות הבלוז פוגשת בתרבות הישראלית-דרומית בחיבור טבעי, מרגש ומלא שמחה. הפסטיבל יקיים חוויית אירוח הכוללת פינות ישיבה נוחות לצד פינות צ'יל אאוט, דוכני יין, בירות ואוכל והכל במחירים ידידותיים במיוחד ברוח אירוח דרומי מפנק.

מתוך רצון לפתוח את שערי הפסטיבל לכל אוהבי ואוהבות המוזיקה, הפסטיבל יונגש לחלוטין לעיוורים, בעלי לקויות ראייה, שמיעה ומגבלות פיסיות אחרות.

שיתוף פעולה מיוחד עם עיריית תל אביב יפו – במסגרת שותפויות בין ערים, בכל הקשור לפרסום ועזרה בהסעות קהל הזקוק לנגישות מתל-אביב יפו לשדרות בימי הפסטיבל שיצרו גם עבודה מול  סינמטק תל אביב בכל הקשור לפרסום, השאלת ציוד ועוד. שיתוף פעולה מיוחד נוסף יחד עם המרכז הישראלי לעיוור שמנהל את מערך המתנדבים שידאגו להביא את הזקוקים לנגישות לפסטיבל.

מה בפסטיבל:

BIG A ביג איי (אנתוני שרוד), זמר וגיטריסט בלוז ממיסיסיפי שגדל על ברכי ענקים הבלוז, בהופעה ראשונה בישראל ! ילוו אותו ירון יהוא (בס) ואביב ברק (תופים). מופע להקה חשמלי.

שי צברי מארח את עוזי רמירז – על המנעד והגרון של צברי, מגדולי זמרי הנשמה בארץ, נאמר כבר הכל, בהופעה הזו הוא חובר לעוזי רמירז גיטריסט רוק ובלוז ויחד חגי פרשטמן (תופים)  והוד מושונוב (קלידים) ישייטו בין חומרים מקוריים של שניהם לבין מחוזות הבלוז.

אוחנה בראס בנד – או בשמם OBB  הוא פרויקט ששואב את השראתו מתזמורות רחוב בניו אורלינס. הם מנגנים יחד עם הקהל ובתוך הקהל וכולם רוקדים איתם ומסביבם. הלהקה מונה חברים מהעילית של נגני הנשיפה בסצינת הגרוב בארץ.

ירון בן עמי, מוסיקאי, עיתונאי ומרצה, יחד עם חמישה מוסיקאים עיוורים, ינגנו "בלוז של עיוורים" בליווי סיפורים והדגמות על סצינת הבלוז של העיוורים במיסיסיפי (הפקה מיוחדת לפסטיבל).

סרט – הקרנה מיוחדת של סרט בלוז מוזיקלי תחת כיפת השמיים לסרט הדוקמנטרי We juke up in here שמתעדת את סצינת הבלוז העכשווי במיסיסיפי ארה"ב.

Blind Orchestra – פרויקט אימפורביזציה יוצא דופן ! כל המוסיקאים מנגנים עם כיסוי עיניים, חוץ מהמנצח שתפקידו הוא לסמן לנגנים מתי לנגן ומתי להפסיק כשהוא נוגע בהם בשרביט. יוזם הפרויקט הוא המוסיקאי והאמן דב רוזן, ממייסדי ההרכב The Angelcy ו'לא דובים'.

הופעות בברים – מגוון הופעות בלוז וסווינג אינטימיות בברים השונים בשדרות. משתתפים : מיקי שביב, לייזר לויד, אלקטריק בלו, נויה סול, איתמר בק ועוד.

תקלוטים, הרצאה, במה מקומית ומפגשים סביב נושא הבלוז – יתקיימו עם מגוון משתתפים בפאבים השונים ברחבי המתחם. במה מקומית שתציג את המוזיקה של השדרותים.

לילדים – סדנאות נגינה בכלי נגינה ראשוניים : * נגינה בקאזו (כלי נגינה חלול ולא דורש לימוד קודם). * נגינה במפוחיות.

סדנת ריקוד –  (קונטקט) איזון. מחול משולב עם אנשים יכולות פיסיות שונות ומגוונת, נכים ולא נכים. מנחים, איתמר בק ושירי זינגר בליווי בלוז לייב של ירון בן-עמי.

מה עוד חשוב לדעת?

  • דוכני בירה ואמנות מקומית במחירים מצחיקים – לכל אורך הפסטיבל, יריד יין.
  • שעה נסיעה בלבד מפרידה בין תל אביב לשדרות, ברכבת או באוטו. רכבות משדרות לת"א והפוך ביום ובלילה
  • כל התוכן בפסטיבל – הופעות, כיתות אמן, הרצאות וסדנאות – בכניסה חופשית!
  • דילים מיוחדים של לינה באזור יפורסמו באתר הפסטיבל: לינק בקרוב

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "אני שמח וגאה להציג פסטיבל חדש בשדרות, לא דבר של מה בכך בימים אלה, עובדה שרק הופכת אותו לחשוב יותר עבור כולנו! החיבור של העיר שדרות לז'אנר הבלוז ומקום התפתחותו, הוא טבעי: המיקום הדרומי, ריבוי המוסיקאים והיוצרים שצמחו ממנה והשפעתם של אלו על מפת המוסיקה הכללית. תכנית הפסטיבל משלבת אמנים ומוסיקאים מרחבי הארץ והעולם, לצד מוסיקאים משדרות והסביבה. הפסטיבל, שכל מופעיו בכניסה חופשית, מציע גם אזורי מנוחה לצד שפע תוצרת מקומית שתימכר במחירים ידידותיים לכל כיס וכל זאת במרחק נסיעה של שעה מהמרכז – מייצג את האירוח החם והייחודי לעיר. אני מזמין את כולם להגיע וליהנות מפסטיבל הבלוז הראשון בשדרות", עוד אמר דוידי: "נושא הנגישות קרוב מאוד לליבי ולאחר שדאגנו שכל האירועים העירוניים שלנו יהיו מונגשים, פסטיבל הבלוז והבירה יהיה הפסטיבל הנגיש הראשון בישראל, עם פיתרון לכל בעל נכות מכל סוג. זאת, במטרה שכמה שיותר אנשים ייהנו מהפסטיבל".

הפסטיבל מופק על ידי חברת ההפקות Nobody's Fault Productions, המביאה הופעות בלוז לארץ בשש השנים האחרונות, וכן מפיקה פסטיבלי והופעות בלוז מקומיים.

הפסטיבל מתקיים בחסות עיריית שדרות והקרן לפיתוח שדרות ובשיתוף סינמטק שדרות.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. עם אתם מחפשים הגברה טובה לפסטיבל עם סאונד טוב נא לפנות עלי בבקשה 0523442444 אני גם נימצא בעמוד פיסבוק eyal shoshani

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא