כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

תפוחי אדמה לוהטים

תפוחי אדמה אפויים ברמץ המדורות המקרבות את קיצו של כדור הארץ, חפירות חדשות, שירים חדשים, גם פוליטיים, גם מופעים מתוכננים, הכל כלול בפוסט החג.

יובל אראל בטראשריאליטי. צילומסך
יובל אראל בטראשריאליטי. צילומסך

כן, התמונה לקוחה מתוך תוכנית הטראשריאליטי בערוץ השני "אחד נגד מאה" במהלכה התמודד ידידי בוקי נאה, כתב פלילי, מול עשרות שוטרים (בדימוס) וגנבים (בגימלאות) אותם הכיר במהלך שנות עבודתו, הייתה זו הזדמנות בפריים טיים לתת ביטוי לבלוג (זה היתרון בבלוג פרטי, אתה יכול לכתוב מה שבא לך ולשים איזו תמונה שרק תרצה…)

מזג אוויר הוא שם הקוד השבועי כאשר עשרות, מאות ואף אלפים "דואגים" לרענן את האוויר הצלול של שמי ארצנו בפיסות פיח מהול ברעלים בשם אותה פעילות תקשורתית חברתית שהייתה כאן לפני אלפיים שנה, אם לבר כוכבא היה חשבון בפייסבוק מצבנו היום היה יותר טוב, הוא היה פותח איוונט ועושה שייר…אבל לא לשם כך נפתח הפוסט הזה, מטרתו להציף את כל אותם שירים חדשים (לא קליפים!!) שהושקו במהלך השבוע החולף וסופו, אלו שמפאת חוסר בזמן ועומס לא הספיקו להיכלל בפס קול השבועי האחרון, אז הפעם נוותר על תמונות האמנים וניגש היישר לשירים.


חמש הצעות לפיתרון הסכסוך – הבילויים

כן, ימים ספורים לפני צמד מופעי ההשקה החגיגיים של חברי הבילויים – נועם ענבר, ימי ויסלר, מאיה דוניץ, שיתקיימו בסופ"ש של 10-11.05.2013 במועדון בארבי, לאלבומם החדש "הורה הסלמה" שהופק בידי תמיר מוסקט ויצא בראשון למאי (חג הפועלים?)  הם משחררים להאזנה שיר נוסף מתוך האלבום, אחרי "הורה הסלמה" ו"הזמן האחרון" מגיעה תורה של הפוליטיקה –  "חמש סיבות לפיתרון הסכסוך" מגיש באופן ישיר את דעת חברי ההרכב על הסכסוך היהודי הערבי, הם מבקשים להפשיט ממנו את כל המשקעים, את כל התובנות, ההבנות, המרכיבים הכל כך מסובכים ולהפוך אותו למעין ויכוח טפשי על כלום, בשונה משיריהם הקודמים שעסקו באנקדוטות מחיי העם הפעם לא מדובר ברמיזות ולא בהאנשה, הפעם הם מדברים באופן ישיר וגלוי, יש שיאהבו זאת ויש שלא, תשפטו בעצמכם.

 

תראי אני אוהב – גיא ויהל

לגיא ויהל תמיד תהיה שמורה פינה חמה בליבי, לפני כשנתיים, לאחר שעברתי תאונת דרכים מאוד קשה ואשפוז ממושך, המופע הראשון אליו יצאתי היה הופעת ההרכב "ReavelDay" שהקימו השניים ועסק במוסיקה עצמאית בשפה האנגלית, זה היה בקונטיינר בנמל יפו, מופע שהחזיר אותי לשפיות המוסיקלית ולחיים שמחוץ לחדרי החולים, מאז אני משתדל לשמור על קשר ולעקוב אחר פעילות השניים, גיא מנטש ויהל דורון.

השבוע השיקו גיא ויהל סינגל שלישי מתוך אלבומם השני, שייצא בחודש מאי הקרוב בהפקתו המוסיקלית של עופר מאירי (יהל דורון משתתף בהרכבו מטרופולין, אותו ראיתי בשבוע החולף בנמל תל אביב..). האלבום יושק בתאריך 28.05.2013 בהופעה חגיגית במועדון זאפה תל אביב במהלכה יתארח אביב גפן, וגם עופר מאירי ודנה עדיני, חברי ההרכב מטרופולין.

סגנונו המוסיקלי של השיר החדש ממשיך מצד אחד את הקו של הצמד אך כבר מקבל את ההשפעות מהעבודה עם מאירי שאף הפיקו. האזינו.

 

אללי – תומר בן אפרים

גם לתומר בן אפרים שמורה נקודה חיובית בבלוג, תומר היה הנושא בכתבה השנייה שהתפרסמה בבלוג בפברואר 2011, סוג של העברת חומר שפרסמתי שנתיים לפני ב"שרת העיוור". לותומר יש דרך מיוחדת לעקוץ ולהרתיע את המאזינים מההתלהבות הכרוכה במלחמות ובהריסת כדור הארץ, ממש מתאים לנושא השבועי, תומר התעסק אז בנושאי אפוקליפטה.

השבוע, לקראת השקת אלבומו הרביעי "גבולות ההבטחה" שהופק בידי שאול עשת, תומר משחרר להאזנה סינגל שני "אללי", זוהי מעין קינה על "הולך ופוחת הדור", תומר משתמש במוטיביים תנ"כיים ובשפה מליצית מה כדי לתאר את ההוויה המקומית, במילותיו מטיף תומר ומתחבר למסר שמבקשים חבריו כאן למעלה בפוסט – הבילויים, להעביר, הקטע של גאווה מול חמלה, הבנה מול שנאה. הנה, ההאזנה…

 

הצפון הישן – דור דניאל

הערות כפתיח – הצפון הישן הוא הכינוי למחוז ילדותי בתל אביב, רחובות פנימיים, שקטים, לא ממש עמוסים בכלי רכב, אבני השפה במדרכות חופשיות, אפשר לשחק "פינות" בכדור, אין פחד לטבול במי הירקון, בכל פינת רחוב בית ספר יסודי להמוני הילדים שגדלו אז בעיר, קיני תנועות נוער רבים, הקרנות סרטים באולמות הספורט של בתי הספר התיכוניים, איסוף עלים מעצי התות בחצרות הבתים כדי להאכיל את תולעי המשי שגודלו בקופסאות נעליים, בדיוק בימים ההם בזמן הזה..

דור דניאל, זמר יוצר ופיזמונאי (להבדיל מדניאל דור שהוא זמר יוצר ורוקר), מהסוג שכותב, מלחין ואף מבצע, בתיק העבודות שלו מצויים כבר שני אלבומים, הראשון בשנת 2009 זיכה אותו בתואר "פריצת השנה" ושירי שני האלבומים חדרו היטב לפליי ליסט.

כעת עומד דור להשיק אלבום שלישי כשעל ההפקה המוסיקלית חתום המפיק והיוצר ינון יהל. כשרון הכתיבה וההלחנה מוצא ביטוי קסום בשיר החדש "הצפון הישן", אותו כתב והלחין דור יחד עם מאיר גולדברג האחראי על עיבוד הטקסט. האזנה..

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא